Lime Canes Skrevet 9. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2013 Jeg personlig synes heller vi burde fjerne alle lover og regler, for da får jo ikke disse folkene gjort noe galt lenger. Enig. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2013 Uff så bitter og sur. Selv om du har fått litt hjelp av "Shrooms" med noe "likes" også i det siste! Forrige gang jeg nevnte den pussige og patetiske formen for ryggklapping (frakoblet enhver binding til eventuell intelligens og konstruktivitet i selve diskusjonen) B-gjengen holder på med, måtte jeg bruke hele tre enkeltstående poster for å forklare bare deg det enkle poenget, og nå har du altså helt glemt den affæren ... Hvor småe teskjeer må til for å mate dette inn hos deg, eller er det bare å gi opp, og heller kjøpe seg en hurtigmikser og lage en smoothie som du kan bruke sugerør for å få i deg? Enda en gang: Jeg vil ikke ha noen tomler opp, og slett ikke fra hverken deg eller noen av dine ryggklappende venner. Jeg blir rett og slett fornærmet av sånne "æresbevisninger" - men jeg kan like å fortelle dere hvor tåpelig den rutinen deres virker, fra det stedet jeg står. Har selv sett mange poster som jeg kunne tenkt meg å gi mange tomler på hos diverse brukere, men ville for all del unngå å gjøre samme feil som dere i B-gjengen, og den rutinen har jeg holdt fast på og kommer til å fortsette med. Hvis man ser på selve postene dere får og gir pluss på, så gir det meg vibber til lett evneveike små kranglefanter som forener sine krefter med å spa opp møkk og dritt - bare fordi møkk er så gøy ... , og hadde det enda vært den møkka dere finner på gaten, så kunne jeg forbigått det i stillhet, men møkka kommer jo innenfra dere selv, så da er det lite å få gjort med den avføringen Så håper jeg at vi kan være ferdig med det lille sidesteget i programmet Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 9. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2013 Har slettet noen poster grunnet personangrep og avsporing. Videre innlegg av denne sorten vil bli slått hardt ned på og vil bli belønnet med utestengelse fra forumet. Vær greie mot hverandre 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2013 Enig - på tide og roe ned litt, og jeg vil gjerne være først til å be om tilgivelse overfor alle de som jeg har fornærmet i løpet av denne siste lille frustrasjonopphopningen. peace and love Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 9. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2013 (endret) Dakar nordmennene som tvangssteriliserte og kvernet sigøynere gjennom psykiatrien i mange år må oppleve at de tigger i gatene våre. Når var dette? Hvilke sigøynere ble sterilisert av norske stat? Jeg synes det er tåpelig å skulle kommentere hvem som får positive tilbakemeldinger av andre. Og deretter prøve å gjøre positive tilbakemeldinger verdiløse og si at man selv ikke ønsker det. Greit det, men er det så viktig å repetere at positive tilbakemeldinger på innhold man selv er uenig i er verdiløst? "Jeg er uenig i det du sier. Dersom andre liker det du sier så er det stusselig ryggklapping." Endret 9. juli 2013 av Abigor 2 Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 9. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2013 Når var dette? Hvilke sigøynere ble sterilisert av norske stat? http://snl.no/romanifolk Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 9. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2013 http://snl.no/romanifolk Men tråden dreier seg om rumenere, ikke sigøynere - så greit nok at du ga svar på spørsmål, men har ingenting i tråd å gjøre utover det. 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2013 Er vel endel bulgarere også blant de romfolkene som nå skaper problemer i Norge, men det dreier seg overhodet ikke om norske sigøynere. Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 9. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2013 (endret) Men tråden dreier seg om rumenere, ikke sigøynere - så greit nok at du ga svar på spørsmål, men har ingenting i tråd å gjøre utover det. I Norge er rom den offisielle betegnelsen på den folkegruppa som tidligere ble omtalt som sigøynere http://snl.no/romfolk Dere vet ikke engang hva dere diskuterer. Ikke prøv deg på å vri dette bort fra at vi snakker om romfolk. Med mindre det er rumenere du mener at bare er pakk. Endret 9. juli 2013 av Lime Canes Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 9. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2013 Dere vet ikke engang hva dere diskuterer. Ikke prøv deg på å vri dette bort fra at vi snakker om romfolk. Med mindre det er rumenere du mener at bare er pakk. De tilreisende fra romania er rumenere, ikke sigøynere. (i all hovedsak) - og det er de som tigger for det meste pr idag. Eksempel: "Min 'fortolkning' er basert på livet slik det er iom at det oppleves og erfares, samt opplag i media, damen som jobbet over 20 år med virkelig å hjelpe trengende rumenere, politiets statistikk osv osv stemmer godt overens." Ok, du begynner med stråmenn du også ja - ok, så da får jeg svare like barnslig og si du ser på både sigøynere og rumenere som engler som aldri gjør noe galt 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2013 Dette dreier seg i all hovedsak om romfolk men de er primært av rumensk nasjonalitet. Media er redde for å skrive rett ut at det dreier seg om romfolk da det kan oppfattes som stigmatiserende, derfor bruker de betegnelsen rumenere, eller en enda mer generaliserende form:øst-europeere. Uansett er det ikke norske romfolk. 3 Lenke til kommentar
ronaldinho97 Skrevet 9. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2013 sigøynere og romfolk er 2 vidt forskjellige folk. romfolk har et land som mange vet er romania , sigøyenere derimot er et "vandre folk" de har ikke land og lever i ulike land i europa. Norge er medlem av schengen/EØS som gjor at de har rett til å komme hit. økonomisk begrunnelse for å komme til et land som hae EU/EØS regler. tror jeg ikke finnes? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 9. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2013 (endret) De som reiser fra Romania og Bulgaria til Norge er i all hovedsak sigøynere. Hva har disse med tvangssterilisering av norske tatere å gjøre? Rumenere er statsborgere i Romania. Rumenere består for det meste ikke av sigøynere, men av det folket som opprinner fra Romania. Sigøynere er ikke opprinnelig fra Romania. Romfolk er bare et nytt politisk korrekt navn på sigøynere i et mislykket forsøk på at dersom man endrer navn endrer man hvordan de blir oppfattet. Mislykket fordi oppførselen ikke endres med navnet, og oppførselen avgjør i langt større grad hvordan man oppfattes enn navnet. Romfolk holder til både i Romania og Bulgaria og mange andre land, det sier ikke noe om nasjonalitet. Endret 9. juli 2013 av Abigor 3 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2013 (endret) ... Endret 9. juli 2013 av Vice 1 Lenke til kommentar
ronaldinho97 Skrevet 9. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2013 korrek, vill si at veldig mange tror de er like. Tvertimot sigøynere er et folkeslag uten land og FN konversjonen sier at de kan bosette frit i europa. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 10. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2013 Folkeslag har ikke land lenger. Hvilket land har folkeslaget samer? Det du sa tidligere er direkte feil. Sigøynere er nøyaktig det samme som romfolk. Romfolk stammer fra India og har samlet seg mest i Bulgaria og Romania. Lenke til kommentar
ronaldinho97 Skrevet 10. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2013 folkeslaget samer har vært i Norge mye legere enn nordmenn. ja må rette på at romfolk ikke er rummenere , men romfolk , sigøynere og tater er forskjellige mennesker. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 10. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2013 Har samer vært i Norge lenger enn nordmenn? Hvor har du det fra? Kom gjerne med kilder. De sigøynerne som har pass fra Romania er rumenere. Tatere er noe annet ja. Men hva er forskjell på romfolk og sigøynere? Du er klar over at mediene for 5-6 år siden har tatt et bevisst politisk valg om å fase ut ordet "sigøyner" med "rom"? Det var på den tiden sigøynerburger skiftet navn. Jødekake tror jeg fortsatt har bestått. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2013 Nå begynner diskusjonen å bli for historisk for min del. Jeg vet det er en del historisk gods her, men jeg prøver å holde meg til nå-situasjonen, uten hverken dårlig samvittighet for hva mine landsmenns forfedre bedrev på barnehjem mot folk som ikke lever i dag, hvilke folkeslag som vandret først til Norge etter istiden eller sånne ting. Hvordan er situasjonen til nålevende mennesker nå? Hvordan løser vi problemene nå? osv. 2 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 10. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2013 Sigøynernes talsmann her i Norge uttalte jo at de i leirene i Oslo ikke er sigøynere, men rumenere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg