Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Jeg sier så klart ikke at det ligger en konspirasjon bak dette, men at det føyer seg inn i et visst mønster. Hvis vi sammenligner den famøse og etter min mening; planlagte katastrofen - i fjor ved utplassering av toaletter, med hva kirkens bymisjon og andre organisasjoner får til med nesten samme mengden pengeressurser i dag, for å avhjelpe bosituasjonen for disse tiggerne - så ser man at de klarer å gi tak over hodet for opptil 100 personer, og det helt frem til september. Så jeg sier vel at jeg tror ikke det handler om at problemet med tiggerne er for store, men at viljen til å løse dem mangler hos våre byråkrater og politikere og ordensmakten.

 

Staten betaler 6 millioner til Kirkens Bymisjon for at de skal gi kjeltringer tak over hodet. Det er jo en edel bruk av skattepenger.

 

I fjor brukte Oslo Kommune 3,8 millioner kroner bare på å rydde opp etter en folkegruppe som ikke gidder å gjøre det selv.

 

Dette handler ikke om noen få individer som ufrivillig har havnet i en dårlig situasjon og trenger hjelp for å komme seg ut av den. Det handler om et helt folkeslag som opp gjennom århundrer har gjort det til en livsstil og en kultur å tigge, stjele og svindle som et levebrød. Da blir det bare idiotisk å tro at man løser noe som helst ved å øse ut millioner på tiltak for å gjøre dem bedre i stand til å fortsette på samme måten, og i tillegg forlenge oppholdet.

 

Dumsnillheten deres bare forstørrer og forlenger problemet. Dere lar dere villig bli utnyttet av et folkeslag som tufter hele sin eksistens på å utnytte andre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Hehe, neida du snakker ikke om konspirasjon i det hele tatt du, men fortsetter med løgnen din om at en samlet planlagt aksjon fra diverse byteater faktisk hadde konstruert en situasjon som skulle feile slik at byen måtte punge ut med mer penger og skape enda mer bryderi for seg selv. Forventer du i det hele tatt å bli seriøst med noe av det du skriver når du har sunket så dypt? Som jeg har sagt til deg før: Løgn og bløff egner seg bedre ovenfor barn og ungdom da det er lettere for deg å ikke bli avslørt. Samme teknikken din fungerer dårlig her.

Edit: Og apropos mønster: Hva er mønsteret på oppførselen til romfolket da mon tro? ;)

 

Kan du klare å legge av deg barnslighetene dine, ved alle disse påstandene om løgn? Klart jeg kan ta feil, men det er i så en helt vanlig menneskelig feil og som følger med i vanlige meningsutvekslinger, og ikke noe lugubert som du desperat prøver å få det til å virke som.

 

Når det er sagt: Hva synes du om at de frivillige får det så mye bedre til, enn det bymiljøetaten/kommunen klarer - er det kompetansen eller er det viljen som det skorter på - hva tror du personlig?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Staten betaler 6 millioner til Kirkens Bymisjon for at de skal gi kjeltringer tak over hodet. Det er jo en edel bruk av skattepenger.

 

I fjor brukte Oslo Kommune 3,8 millioner kroner bare på å rydde opp etter en folkegruppe som ikke gidder å gjøre det selv.

 

Dette handler ikke om noen få individer som ufrivillig har havnet i en dårlig situasjon og trenger hjelp for å komme seg ut av den. Det handler om et helt folkeslag som opp gjennom århundrer har gjort det til en livsstil og en kultur å tigge, stjele og svindle som et levebrød. Da blir det bare idiotisk å tro at man løser noe som helst ved å øse ut millioner på tiltak for å gjøre dem bedre i stand til å fortsette på samme måten, og i tillegg forlenge oppholdet.

 

Dumsnillheten deres bare forstørrer og forlenger problemet. Dere lar dere villig bli utnyttet av et folkeslag som tufter hele sin eksistens på å utnytte andre.

 

Og gruppetenkingen går visst aldri av moten, selv om den moten er eldgammel og destruktiv

Lenke til kommentar
Dette handler ikke om noen få individer som ufrivillig har havnet i en dårlig situasjon og trenger hjelp for å komme seg ut av den. Det handler om et helt folkeslag som opp gjennom århundrer har gjort det til en livsstil og en kultur å tigge, stjele og svindle som et levebrød.

Dakar nordmennene som tvangssteriliserte og kvernet sigøynere gjennom psykiatrien i mange år må oppleve at de tigger i gatene våre. Endret av Lime Canes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du klare å legge av deg barnslighetene dine, ved alle disse påstandene om løgn? Klart jeg kan ta feil, men det er i så en helt vanlig menneskelig feil og som følger med i vanlige meningsutvekslinger, og ikke noe lugubert som du desperat prøver å få det til å virke som.

 

Når det er sagt: Hva synes du om at de frivillige får det så mye bedre til, enn det bymiljøetaten/kommunen klarer - er det kompetansen eller er det viljen som det skorter på - hva tror du personlig?

Så å avsløre løgnene og konspirasjonsteoriene dine er altså barnslig? Jeg tror du er rimelig klar over hva du bedriver og dette er nok ikke noe "hendig feiltagelse" fra din side.

Om man holder dem under oppsyn hvert eneste øyeblikk hjelper det jo sikkert slik de "frivillige" organisasjonene gjør når de huser dem i kirker ol. Skjønt hvor mye såkalt "frivillig" arbeid dette hadde vært dersom ikke staten hadde finansiert hele suppa med millionene sine er jo et godt spørsmål. ;)

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

= rom-folk, og ja, vi har da fått dokumentert at denne gruppetanken de er basert på er eldgammel og destruktiv. Endelig har du fattet det skylapp.

 

Det eneste aberet slik jeg ser det, er at dere seriesutrere som utgjør den faste klikken her i tråden, holder på med å lage slike evneveike poster, som dere igjen gir hverandre plusspoenger for. En ting er nå at det er nokså teit og latterlig, men det gir også et ufortjent rykte på dere. I andre tråder og diskusjoner kan jo en ukjent bruker finne på å fantasere om at dere faktisk er like oppegående som antallet pluss indikerer, og det er jo helt feil.

 

Det er forøvrig den siste evneveike posten fra deg jeg kommer til å bruke annet enn popcorn på

 

:)

Lenke til kommentar

Det eneste aberet slik jeg ser det, er at dere seriesutrere som utgjør den faste klikken her i tråden, holder på med å lage slike evneveike poster, som dere igjen gir hverandre plusspoenger for. En ting er nå at det er nokså teit og latterlig, men det gir også et ufortjent rykte på dere. I andre tråder og diskusjoner kan jo en ukjent bruker finne på å fantasere om at dere faktisk er like oppegående som antallet pluss indikerer, og det er jo helt feil.

Hehe, fortsatt like bitter over at ingen liker postene dine. Du kan jo sette deg ned og tenke hardt og lenge på hvorfor ;) Men det er jo selvsagt alle de andre det er feil med når ting ikke stemmer overens med din virkelighet.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hehe, fortsatt like bitter over at ingen liker postene dine. Du kan jo sette deg ned og tenke hardt og lenge på hvorfor ;) Men det er jo selvsagt alle de andre det er feil med når ting ikke stemmer overens med din virkelighet.

 

Se der ja - jeg svarte en av B-gjengen, og plutselig kom en annen av samme sort på banen og tok ansvaret .. - fremdeles har de ikke skjønt selv det enkle

 

Tilbake til andeby altså

Lenke til kommentar

Hehe, fortsatt like bitter over at ingen liker postene dine. Du kan jo sette deg ned og tenke hardt og lenge på hvorfor ;) Men det er jo selvsagt alle de andre det er feil med når ting ikke stemmer overens med din virkelighet.

 

Hva i all verden er det du snakker om?

 

Fyren har totalt over dobbelt så mange up votes som deg, så jeg tror du bør slappe av litt. Og han har fått mange up votes her også.

 

Jeg får inntrykket at du kan skrive "bæsj" i et svar tilbake mot hvem som helst her og du vil få en up vote av dine meddebattanter. Så jeg skjønner veldig godt hva Vanvittige Sky snakker om.

Lenke til kommentar

Det eneste aberet slik jeg ser det, er at dere seriesutrere som utgjør den faste klikken her i tråden, holder på med å lage slike evneveike poster, som dere igjen gir hverandre plusspoenger for. En ting er nå at det er nokså teit og latterlig, men det gir også et ufortjent rykte på dere. I andre tråder og diskusjoner kan jo en ukjent bruker finne på å fantasere om at dere faktisk er like oppegående som antallet pluss indikerer, og det er jo helt feil.

 

Det er forøvrig den siste evneveike posten fra deg jeg kommer til å bruke annet enn popcorn på

 

:)

 

Haha, selvsutrere. Den gangen du har hjulpet like mange som meg (reelt og ikke bare i din fantasi), SÅ kan du muligens komme med slikt upgulp. Det eneste du kan er å kverulere på et forum og snakke mot deg selv.

Den gangen du har evne til å hjelpe noen OG gjør det, da kan du snakke om å evne ... evne å gjøre noe istedet for upgulp og skylapp systemet ditt

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, det vitner bare om seriøsiteten rundt temaet fra deg det der - men det trenger du ikke fortelle oss, det vet vi - det er bare kverulering og 0 kunnskap irl.

 

Du er veldig glad i å påpeke at de du diskuterer mot absolutt ikke kan noenting. Jeg tror du trenger en reality check hvis du faktisk tror dette.

Lenke til kommentar

Du etterlyste alternativer. Du har fått 2(3) og forkaster begge kan det virke som. Din(e) metoder ER prøvd. De er (og blir) gitt klær fra flere. Fretex, Uff mm, men likevel stjeler de mer og ødelegger i tillegg, samt forsøpler/roter - lærer barna å stjele osv ...

 

Jeg snakker om å systematisert gi de kapital direkte, jeg har ikke sett noe sted at dette har blitt prøvd. Belys meg gjerne med noe skriverier.

 

Du bør forresten slutte å basere fortolkninger av virkeligheten på hva du selv har observert. Det du selv observerer er fortolket. Gjerne mye mer enn du selv tror også.

 

Hva skal man gjøre med at dine forslag (såkalte alternativer) ikke virker da? (som vist over) Er det ikke på tide å se på reelle alternativer istedet for å prate det bort?

 

Hvor er det du tar det fra at mine forslag ikke virker?

Lenke til kommentar

Se der ja - jeg svarte en av B-gjengen, og plutselig kom en annen av samme sort på banen og tok ansvaret .. - fremdeles har de ikke skjønt selv det enkle

 

Tilbake til andeby altså

Uff så bitter og sur. Selv om du har fått litt hjelp av "Shrooms" med noe "likes" også i det siste! :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg snakker om å systematisert gi de kapital direkte, jeg har ikke sett noe sted at dette har blitt prøvd. Belys meg gjerne med noe skriverier.

 

Du bør forresten slutte å basere fortolkninger av virkeligheten på hva du selv har observert. Det du selv observerer er fortolket. Gjerne mye mer enn du selv tror også.

 

Hvor er det du tar det fra at mine forslag ikke virker?

 

Når man ser at det å gi de ikke hjelper iom de stjeler, ødelegger mm - på ting de jo får. Hvordan i all verden tror du at det å gi de andre ting hjelper døyten? De stjeler jo fra hånden som gir de hjelp.

Hvorfor skal man gi kapital til eliten av rumenere? Er det ikke de trengende som trenger kapitalen i så fall? Hvorfor har du et slikt behov for å gi til snylterne og blodsugerne - bør ikke de pengene heller brukes på rumenere som virkelig trenger hjelp?

Det at de har (stjålet i dette tilfellet, men penger er penger) penger hjelper tydeligvis ikke, for de svake (å alle andre) skal man suge og utnytte uansett. Så og si 60k, men likevel må man stjele fra eldre (i dette tilfellet)

Min 'fortolkning' er basert på livet slik det er iom at det oppleves og erfares, samt opplag i media, damen som jobbet over 20 år med virkelig å hjelpe trengende rumenere, politiets statistikk osv osv stemmer godt overens.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når man ser at det å gi de ikke hjelper iom de stjeler, ødelegger mm - på ting de jo får. Hvordan i all verden tror du at det å gi de andre ting hjelper døyten? De stjeler jo fra hånden som gir de hjelp.

Hvorfor skal man gi kapital til eliten av rumenere? Er det ikke de trengende som trenger kapitalen i så fall? Hvorfor har du et slikt behov for å gi til snylterne og blodsugerne - bør ikke de pengene heller brukes på rumenere som virkelig trenger hjelp?

Det at de har (stjålet i dette tilfellet, men penger er penger) penger hjelper tydeligvis ikke, for de svake (å alle andre) skal man suge og utnytte uansett. Så og si 60k, men likevel må man stjele fra eldre (i dette tilfellet)

Min 'fortolkning' er basert på livet slik det er iom at det oppleves og erfares, samt opplag i media, damen som jobbet over 20 år med virkelig å hjelpe trengende rumenere, politiets statistikk osv osv stemmer godt overens.

 

Omskriv innlegget ditt og fjern alt som er av stråmenn og antagelser. Så skal jeg svare deg. Inntil det, så blir det poengløst.

Lenke til kommentar

Jeg snakker om å systematisert gi de kapital direkte, jeg har ikke sett noe sted at dette har blitt prøvd. Belys meg gjerne med noe skriverier.

Genialt! Så nå skal altså staten være med å befeste deres tiggersituasjon? Eller, nei; hvis man får penger direkte av staten istedet så er det jo ikke tigging lenger? :wallbash: Jeg personlig synes heller vi burde fjerne alle lover og regler, for da får jo ikke disse folkene gjort noe galt lenger.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...