Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Hvor har jeg skrevet det?

 

Ser du spørsmålstegnet? Det ser slik ut: ? Man bruker det når man stiller et spørsmål, ikke når man tillegger andre setninger man ikke har sagt.

Man kan tolke det dithen at med "man starter vel med å korrigere hverandre på siviliserte måter" så mener du at man skal opptrå sivilisert mot hverandre i slike situasjoner. Vel, den dagen du klipper en Snickers i hagen min med viten og vilje kan jeg med en gang si at du blir ikke møtt med sivilisert oppførsel tilbake. Du fortjener INGEN sivilisert respons når du oppfører deg som et dyr, tenker kun på egen vinning og lar din oppførsel gå utover andre (ref. stjeling f.eks.). Sånne mennesker tjener vi ikke på å ha i vårt samfunn, derav min "de har ikke noe her å gjøre, send dem hjem".

 

Møkkafolk. Jeg hater dem. Det er ikke synd på dem, det er ingen som har invitert dem hit. Jævla tjuvpakk.

 

Hadde de bidratt med noe hadde saken vært en helt annen. Når du stjeler, forsøpler, tigger, utnytter barna dine for å få ekstra penger i koppen osv. så får du ikke min sympati, tvert i mot.

Endret av Kent Touch This
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit:

De som tror jeg kommer til å gi meg her med det første, kan trygt slappe av. Jeg tok en skjermdump av de to første postene - og hvis det bildet er "virkeligheten", er det tydelig hvem som sliter her ...

Hvem er det som sliter?

 

At du skal dokumentere mine meninger virker på meg som om du ønsker å arrestere meg for det jeg har sagt. Fordi vi er uenige i saken?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan også føye til en annen personlig opplevelse: Jeg var nede ved broen bak Oslo Plaza der mye av disse tiggerne samler seg, på vei fra Grønland mot Oslo Spektrum. En godt voksen tigger-dame gikk litt foran meg med tre stappfulle søppelposer. Disse kastet hun så rett i elva, foran alle som gikk forbi. Folk ble helt sjokkerte, mange buet og hun fikk sinte tilrop. Sånne skal vi liksom gi penger til og synes synd på?

 

Det hører forøvrig til historien at jeg tvang henne til å fiske de opp igjen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kjenner jeg blir litt provosert når samme folket klokken 05:00 om morgenen kjører rundt i en mercedes og planlegger hvor de skal tigge. Hva brukes pengene til? røyk og kaffe på narvesen.

 

Det er vel ganske logisk at man kartlegger "markedet" - hvorfor gjør det deg frustrert?

 

Fordi dette er organisert tigging hvor folkene egentlig har penger, men er for late til å gjøre ærlig arbeid.

Har du råd til bil og bensin i Norge, så har du penger nok til å ikke tigge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En siste ting før jeg tar helg: Snakk med de narkomane i Oslo, hør hva de synes om Romfolket. Etter at løsgjengerloven ble opphevet opplever de narkomane at de blir ranet, presset og utnyttet av disse "stakkars tiggerne". De stjeler klærne dine fra ryggen din om de får sjansen. Oppå alt dette kommer disse toskene i "folk er folk" og går =Oslo rett i næringen, uten så mye som å ta en eneste telefon til =Oslo før de plutselig oppdager at det står romfolk og konkurrerer med de narkomane om å selge blader.

 

En ting er sikkert; dette bladet til "folk er folk" skal jeg aldri kjøpe. =Oslo kjøper jeg derimot hver utgave av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvor har jeg skrevet det?

 

Ser du spørsmålstegnet? Det ser slik ut: ? Man bruker det når man stiller et spørsmål, ikke når man tillegger andre setninger man ikke har sagt.

Man kan tolke det dithen at med "man starter vel med å korrigere hverandre på siviliserte måter" så mener du at man skal opptrå sivilisert mot hverandre i slike situasjoner. Vel, den dagen du klipper en Snickers i hagen min med viten og vilje kan jeg med en gang si at du blir ikke møtt med sivilisert oppførsel tilbake. Du fortjener INGEN sivilisert respons når du oppfører deg som et dyr, tenker kun på egen vinning og lar din oppførsel gå utover andre (ref. stjeling f.eks.). Sånne mennesker tjener vi ikke på å ha i vårt samfunn, derav min "de har ikke noe her å gjøre, send dem hjem".

 

Møkkafolk. Jeg hater dem. Det er ikke synd på dem, det er ingen som har invitert dem hit. Jævla tjuvpakk.

 

Hadde de bidratt med noe hadde saken vært en helt annen. Når du stjeler, forsøpler, tigger, utnytter barna dine for å få ekstra penger i koppen osv. så får du ikke min sympati, tvert i mot.

 

Her finner jeg ikke noen "tegn" på at det går an å føre en sivilisert og konstruktiv debatt med deg, for øyeblikket. Hvis du ser det som er uthevet, så forstår du vel det.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Last godsvognene opp med dette pakket og send dem tilbake til India. Maken til større søppelfolk har jeg aldri tidligere opplevd. Trodde før sigøynere bare hadde et ufortjent rykte på å leve og oppføre seg som groteske dyr, men etter noen nylige turer til Oslo ser jeg helt klart hvor stereotypiene henter næring fra.

 

Ja, det var du dyktig på å få med deg.

 

Kjenner jeg blir litt provosert når samme folket klokken 05:00 om morgenen kjører rundt i en mercedes og planlegger hvor de skal tigge. Hva brukes pengene til? røyk og kaffe på narvesen.

 

Det er vel ganske logisk at man kartlegger "markedet" - hvorfor gjør det deg frustrert?

 

Fordi dette er organisert tigging hvor folkene egentlig har penger, men er for late til å gjøre ærlig arbeid.

Har du råd til bil og bensin i Norge, så har du penger nok til å ikke tigge.

Og dette kan du dokumentere?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

En ting er sikkert; dette bladet til "folk er folk" skal jeg aldri kjøpe. =Oslo kjøper jeg derimot hver utgave av.

Jeg trenger ikke dra til Oslo for å snakke med andre gatemennesker. Det er nok av dem her hvor jeg befinner meg. Og vi har en fast koloni av Romfolk, som har "bodd" her i snart fire år. Men det virker som folk tar det litt mer piano her (gatemenneskene). Så, kanskje de har fått tid til å bli enige om hvordan de skal dele "markedet" mellom seg.

Ellers er ="valgfritt alt." - ett meget godt og effektivt tiltak.

 

Når det gjelder Oslo. Så har jeg også snakket med de jeg kjenner, og bildet du har dannet deg, stemmer ikke helt med det jeg har fått "malt".

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Edit:

De som tror jeg kommer til å gi meg her med det første, kan trygt slappe av. Jeg tok en skjermdump av de to første postene - og hvis det bildet er "virkeligheten", er det tydelig hvem som sliter her ...

Hvem er det som sliter?

 

At du skal dokumentere mine meninger virker på meg som om du ønsker å arrestere meg for det jeg har sagt. Fordi vi er uenige i saken?

 

Ja, hvem er det som sliter??

 

Det hadde ingenting med deg å gjøre - det hadde med forholdet mellom tommel opp å gjøre (1-58).

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så du mener at hvis jeg melder meg inn i en organisasjon som blir oppfattet som ekstrem/lovbrytende, så vil min stemme veie tyngre. Da lurer jeg på; hos hvem?

Er kanskje du med i en organisasjon som eksisterer kun som en ekstrem motvekt, slik at det da blir ryddigere for deg selv å diskutere mot meg i denne saken?

 

Eller misforstår jeg?

Nei, ikke din stemme, men din faktiske handling. De er en organisasjon som har fått det for seg at sigøynerne trenger hjelp for å kunne opprettholde sitt virke her i Norge. Du har sjansen til å være med på frivillighetsarbeid, stille husrom til disp. etc. Rett og slett hjelpe til med akkurat det du skriver om. Utgjøre en forskjell i disse "flotte menneskenes" liv. Men du er kanskje tross alt egentlig ikke interessert i dette?

 

Hva får deg til å tro at jeg ikke allerede er fullt ut sysselsatt med humanitært arbeid og bistand?

 

Så hvor var du?

 

Ikke relevant.

Lenke til kommentar
Jeg trenger ikke dra til Oslo for å snakke med andre gatemennesker. Det er nok av dem her hvor jeg befinner meg. Og vi har en fast koloni av Romfolk, som har "bodd" her i snart fire år. Men det virker som folk tar det litt mer piano her (gatemenneskene). Så, kanskje de har fått tid til å bli enige om hvordan de skal dele "markedet" mellom seg.

Ellers er ="valgfritt alt." - ett meget godt og effektivt tiltak.

 

Når det gjelder Oslo. Så har jeg også snakket med de jeg kjenner, og bildet du har dannet deg, stemmer ikke helt med det jeg har fått "malt".

 

Jøss, så overraskende, du bor ikke i Oslo? Jeg har bodd 16 år av mitt voksne liv i Oslo. Jeg vil derfor tørre påstå at jeg har generelt bedre grunnlag å uttale meg om problemene i nettopp Oslo på enn hva en som ikke bor her gjør. Enig? Tredjehåndsinformasjon fra "noen man kjenner" er aldri et godt grunnlag i en diskusjon.

 

 

 

Her finner jeg ikke noen "tegn" på at det går an å føre en sivilisert og konstruktiv debatt med deg, for øyeblikket. Hvis du ser det som er uthevet, så forstår du vel det.

 

Vet du hva? Jeg er egentlig ikke ute etter en konstruktiv debatt. Skal jeg fortelle deg hva jeg er ute etter?

 

Jeg er ute etter:

- At tingene mine ikke skal bli stålet av Romfolk

- At boden min ikke blir brutt opp av Romfolk

- At Romfolk ikke driter og pisser i min bakgård

- At barn skal kunne leke på lekeplasser / grøntområder uten at man trenger å bekymre seg for at de leker i Romfolk-ekskrementer

- At Romfolk ikke roter søppel over hele tomten vår

- At Romfolk ikke sniker seg rundt i bakgården vår på jakt etter ting å stjele

- At jeg kan gå gatelangs i Oslo uten å bli plaget av Romfolk

- At jeg ikke må jage vekk Romfolk som har kommet seg inn i min oppgang og leter etter åpne dører

- At tiggeturisme blir utryddet

- At folk utenbys fra må ta av seg skylappene sine og ikke tro de er helgener fordi de gir penger til Romfolk, når det de faktisk gjør er å bidra til å gjøre problemet enda større

 

Det, min gode mann, er det jeg er ute etter. Ikke å debattere Oslos Romfolk-problem med en som ikke bor i byen. Jeg foreslår følgende: Flytt til Oslo, bo her 10 år, deretter (altså ikke før) uttal deg. Da kan vi ha en debatt.

 

Når det gjelder din forspørsel om å fortelle mer om kvinnen som kastet søppel i elven så vet jeg ikke hva mer det egentlig er å fortelle. Jeg tok henne i armen, dro henne bort til elven, pekte på søppelposene og ble der til hun hadde fisket de ut av elven og kastet de i en søppelkasse (ti meter bortenfor). Du får si i fra hvis noe fortsatt skulle være uklart.

 

God helg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg diskuterer Romfolk og tigging på generelt grunnlag. Og selv om du er en vaskeekte oslogutt, har du ingen som helst rett eller hevd på å styre debatten min.

 

Tiggere blir møtt på samme måten, enn hvor de kommer i "verden". Så problemene er de samme overalt, det er bare volumet som varierer etter "markedet".

 

Ha en fredfylt helg.

 

Hva får deg til å tro at jeg ikke allerede er fullt ut sysselsatt med humanitært arbeid og bistand?

 

Så hvor var du?

 

Ikke relevant.

 

Det er så JÆVLIG relevant. Du har malt deg opp i et hjørne.

 

Skulle ikke du ta helg?

Lenke til kommentar

Jeg diskuterer Romfolk og tigging på generelt grunnlag. Og selv om du er en vaskeekte oslogutt, har du ingen som helst rett eller hevd på å styre debatten min.

 

Tiggere blir møtt på samme måten, enn hvor de kommer i "verden". Så problemene er de samme overalt, det er bare volumet som varierer etter "markedet".

 

Ha en fredfylt helg.

Hvis du virkelig tror det er slik at problemet er det samme i omfang, det er bare mengden tiggere som utgjør forskjellen så må du ta deg en tur ut i verden. Det er ikke slik ting fungerer. Du har flere ganger etterspurt mine personlige opplevelser og da svarer jeg på nettopp MINE personlige opplevelser. Jeg driter vel i hvor mange tiggere det er i Ålesund. Måten du bastant avfeier Oslos Romfolk-problem basert på din erfaring et helt annet sted enn Oslo er ren ignoranse.

 

Skulle ikke du ta helg?

 

Jeg kan vel svare som deg; "du har ingen som helst rett eller hevd på å styre helgen min eller min internettbruk."

 

Nå tar jeg helg, håper jeg får ligget med noen ungpiker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva får deg til å tro at jeg ikke allerede er fullt ut sysselsatt med humanitært arbeid og bistand?

Ja si det du: Jeg kan jo spørre: Er du fullt ut sysselsatt med humanitært arbeid og bistand eller der dette noe du bare prøver å gi inntrykk av ved å slenge ut et slikt utsagn?

 

Så hvor var du?

 

Ikke relevant.

Ante meg at du fremdeles prøver å snike deg unna.(Slik du har gjort med alle ubehagelige spørsmål) Men din unnvikende oppførsel taler forsåvidt for seg selv. Men du skjønner at Vinstra ikke er like utsatt som Oslo og at det dermed ikke er irrelevant hvor man går for å erfare sigøynernes herjinger? Eller er dette fortsatt noe som er svært vanskelig for deg å forstå?

Endret av Vice
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Nå tar jeg helg, håper jeg får ligget med noen ungpiker.

 

Stakkars pikebarn .... :green:

 

Neida, kulan i helga - så prekæs vi på mandag!

:)

Lenke til kommentar

Jeg er så glad i taggere, hver gang jeg ser noen som sprayer en vegg blir jeg fylt med lykke. Så jeg pleier å gi dem en slant penger. Og det virker som det hjelper. Etter at jeg har gitt penger hver dag til taggere fordi jeg elsker dem så høyt så har de blitt flere og flere og hele Oslo er tagget. Fantastisk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva får deg til å tro at jeg ikke allerede er fullt ut sysselsatt med humanitært arbeid og bistand?

Ja si det du: Jeg kan jo spørre: Er du fullt ut sysselsatt med humanitært arbeid og bistand eller der dette noe du bare prøver å gi inntrykk av ved å slenge ut et slikt utsagn?

 

Ja og nei.

 

Ante meg at du fremdeles prøver å snike deg unna.(Slik du har gjort med alle ubehagelige spørsmål) Men din unnvikende oppførsel taler forsåvidt for seg selv. Men du skjønner at Vinstra ikke er like utsatt som Oslo og at det dermed ikke er irrelevant hvor man går for å erfare sigøynernes herjinger? Eller er dette fortsatt noe som er svært vanskelig for deg å forstå?

 

Hmm, så jeg sniker meg unna, javel. Si meg har du noe spesielt forhold til Vinstra? Du har nevnt plassen flere ganger, uten at jeg helt ser at akkurat den plassen utpeker seg på en spessiell måte. Har aldri vært der - mulig det blir en tur, etter dette. :)

 

ja. Det kan jo være at jeg har litt tungt for tingene, eller det kan være at du ikke evner å argumentere forståelig. Så synes du at jeg er "unnvikende". Det forbauser meg overmåte. Gjør meg den tjenesten at du sender pm til modjuntaen. Vedder på at det blir kake og sjampis når de får høre den uventede, ja kanskje til og med uvirkelige nyheten om at gamle Pencil har blitt "tam".

Du skjønner, de har venta så lenge .... :wee:

 

Nei, det som er mest vanskelig å forstå, er at du nekter å sjekke opp helhetlig fakta (ei heller kommer du med noe selv) - men bare fortsetter å syte om dine personlige utfordringer ved å tilpasse deg nye virkeligheter. Til og med så ser man at på generell basis (ikke deg spess), avfeies råd om de enkle og innarbeidede metoder for konfliktløsing i vår kultur, uten noen som helst fornuftig grunn. Det handler bare om å bli kjent nok med dem, så får kommunikasjonen (fornuften) helt andre kår. Etter man har gjort sitt beste på det området, kan man få lov å deppe litt.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...