Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Jeg ignorerer tiggerne her i byen rett og slett fordi de er for pågående.

 

De sitter rett utenfor dørene til kjøpesenterene og løfter koppen opp i ansiktene på forbipasserende.

 

Kjenner jeg blir litt provosert når samme folket klokken 05:00 om morgenen kjører rundt i en mercedes og planlegger hvor de skal tigge. Hva brukes pengene til? røyk og kaffe på narvesen.

Endret av Bjohansen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Omtrent daglig treffer jeg på disse jævlene i bakgården min. De driter i buskene mine, stjeler alt de kommer over som ikke er boltet fast og river opp hver eneste søppelpose i søppelbøttene slik at alt av søppel ligger strødd rundt omkring på bakken. De sjekker alle dører for å se om noen er ulåst og snoker rundt ved bilene våre.

 

Disse skal jeg liksom gi penger til? Hadde det ikke vært for at det var renovasjonsetaten som henter søpla mi hadde jeg stappet søppelposene mine fulle av barberblader og andre skarpe gjenstander.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Så du mener at hvis jeg melder meg inn i en organisasjon som blir oppfattet som ekstrem/lovbrytende, så vil min stemme veie tyngre. Da lurer jeg på; hos hvem?

Er kanskje du med i en organisasjon som eksisterer kun som en ekstrem motvekt, slik at det da blir ryddigere for deg selv å diskutere mot meg i denne saken?

 

Eller misforstår jeg?

Nei, ikke din stemme, men din faktiske handling. De er en organisasjon som har fått det for seg at sigøynerne trenger hjelp for å kunne opprettholde sitt virke her i Norge. Du har sjansen til å være med på frivillighetsarbeid, stille husrom til disp. etc. Rett og slett hjelpe til med akkurat det du skriver om. Utgjøre en forskjell i disse "flotte menneskenes" liv. Men du er kanskje tross alt egentlig ikke interessert i dette?

 

En slik organisasjon trenger uansett ikke noen motvekt. Motvekten er der allerede i form av realiteten. En slik organisasjon vil nok aldri få særlig fotfeste. Den er en kuriositet, en fargeklatt i bybildet.

 

Hvilken praktisk betydning har nå det?

Om du søker etter sigøynere drar du ikke ut på byen i Vinstra. Get it? Så hvor var du?

 

Morsomt nok tilhører ikke "Folk er folk" engang Oslo, men Nesodden. Som vi alle vet er jo Nesodden et veldig tungt sigøynerbelastet sted (Ironi). Igjen er det tydeligvis kjempefint å sitte der på sin høye hest og predikere idealisme, sålenge man selv ikke må ta del i situasjonen på daglig basis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Spør du meg fortjener du faen ikke tittelen "folk" om du oppfører deg slik som mange av disse uvesene gjør. Du er ikke folk om du driter i hagen til andre.

Du er ikke folk om du stjeler alt du kommer over.

Du er ikke folk om du kaster søpla til andre rundt omkring og ikke gidder å rydde etter deg.

 

Denne tulle-organisasjonen "Folk er folk" skulle heller hett "folk er folk om de kan oppføre seg som folk. Stikk hjem til der du er fra om du ikke klarer det" spør du meg.

Endret av Kent Touch This
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Omtrent daglig treffer jeg på disse jævlene i bakgården min. De driter i buskene mine, stjeler alt de kommer over som ikke er boltet fast og river opp hver eneste søppelpose i søppelbøttene slik at alt av søppel ligger strødd rundt omkring på bakken. De sjekker alle dører for å se om noen er ulåst og snoker rundt ved bilene våre.

 

Disse skal jeg liksom gi penger til? Hadde det ikke vært for at det var renovasjonsetaten som henter søpla mi hadde jeg stappet søppelposene mine fulle av barberblader og andre skarpe gjenstander.

 

Ja, dette skal man slett ikke finne seg i. Hva har du selv forsøkt å gjøre for å minske, eller fjerne den typen oppførsel?

 

Når det gjelder å legge skarpe gjenstander i søpla - så er vel det ulovlig, eller kanskje bare direkte dumt og uetisk. Greit at man kan bli frustrert, men å gå over streken på den måten, er heller ikke greit.

 

Mennesker, som andre dyr , lærer gjennom belønning, jeg vil ikke ha tigging, så jeg jeg belønner heller ikke tigging.

 

Så hvis vi behandler noen som dyr, så blir de lik, eller likere ett dyr?

 

Spør du meg fortjener du faen ikke tittelen "folk" om du oppfører deg slik som mange av disse uvesene gjør. Du er ikke folk om du driter i hagen til andre.

Du er ikke folk om du stjeler alt du kommer over.

Du er ikke folk om du kaster søpla til andre rundt omkring og ikke gidder å rydde etter deg.

 

 

 

Er dette noe du opplever personlig? Og, i så fall - hva har du gjort for å stoppe oppførselen?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hadde ikke Staten allerede grafset til seg store deler av min inntekt kunne jeg muligens vurdert å gi.

 

Det er helt greit, og en forståelig situasjon.

 

:)

Lenke til kommentar

Ja, dette skal man slett ikke finne seg i. Hva har du selv forsøkt å gjøre for å minske, eller fjerne den typen oppførsel?

 

Når det gjelder å legge skarpe gjenstander i søpla - så er vel det ulovlig, eller kanskje bare direkte dumt og uetisk. Greit at man kan bli frustrert, men å gå over streken på den måten, er heller ikke greit.

 

Jeg regnet med at du forstod at det var en spissformulering. Jeg vet selvfølgelig at det ikke er lov å legge skarpe ting i søppelposene, men det er ikke ulovlig at man synes det er fristende.

 

Hva jeg har gjort for å minske eller fjerne den typen oppførsel? Det som provoserer meg til de grader er at jeg faktisk blir satt i en situasjon der jeg blir nødt til å ta stilling til hva som må gjøres for å bli kvitt problemet. Jeg har ikke invitert noen til å komme og drite ned eiendommen min, stjele alt som finnes der og rote i søpla. Jeg vil ikke at disse rottene skal komme til meg og ta seg til rette. Hva kan man egentlig gjøre? Har du noen ideer? Det kryr jo av dem overalt og hver gang jeg kjeppjager dem går det ca. 12 timer før jævlene er tilbake. På finere og finere sykler hver eneste gang.

 

I tillegg har man jo idiotene som gir de penger slik at de får en grunn til å bli her.

Endret av Kent Touch This
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kjenner jeg blir litt provosert når samme folket klokken 05:00 om morgenen kjører rundt i en mercedes og planlegger hvor de skal tigge. Hva brukes pengene til? røyk og kaffe på narvesen.

 

Det er vel ganske logisk at man kartlegger "markedet" - hvorfor gjør det deg frustrert?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, dette skal man slett ikke finne seg i. Hva har du selv forsøkt å gjøre for å minske, eller fjerne den typen oppførsel?

 

Når det gjelder å legge skarpe gjenstander i søpla - så er vel det ulovlig, eller kanskje bare direkte dumt og uetisk. Greit at man kan bli frustrert, men å gå over streken på den måten, er heller ikke greit.

 

Jeg regnet med at du forstod at det var en spissformulering. Jeg vet selvfølgelig at det ikke er lov å legge skarpe ting i søppelposene, men det er ikke ulovlig at man synes det er fristende.

 

Hva jeg har gjort for å minske eller fjerne den typen oppførsel? Det som provoserer meg til de grader er at jeg faktisk blir satt i en situasjon der jeg blir nødt til å ta stilling til hva som må gjøres for å bli kvitt problemet. Jeg har ikke invitert noen til å komme og drite ned eiendommen min, stjele alt som finnes der og rote i søpla. Jeg vil ikke at disse rottene skal komme til meg og ta seg til rette. Hva kan man egentlig gjøre? Har du noen ideer? Det kryr jo av dem overalt og hver gang jeg kjeppjager dem går det ca. 12 timer før jævlene er tilbake. På finere og finere sykler hver eneste gang.

 

Jeg har ikke noen fiks ferdig oppskrift - men har selv et greit forhold til de fleste som vanker på gata. Det kan nok ha noe med at de fleste vet hvem jeg er, og at den positiviteteten gir en form for avkastning. Jeg har hørt noen av dem si; nei, vi vil aldri finne på å stjele fra han ...

Så jeg tror det handler om relasjoner.

 

Men når det gjelder dine utfordringer, vil jeg foreslå og konfrontere disse som tar seg til rette, og forklare dem på en grei og fast måte hva man forventer seg av oppførsel. Hvis de likevel fortsetter å gå over grenser, handler det om hvem som er mest sta ... Jeg vil tippe at hvis de får ett par kjappe slike opplevelser, vil motivasjonen for å gå til nettopp ditt nabolag fortape seg.

 

Det som nytter dårligst, er å hisse seg opp, og ende med trusler osv. Det kan virke som bensin på bålet.

 

Edit: Glemte å si at; skaff lås til søppelboksene!

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Er dette noe du opplever personlig? Og, i så fall - hva har du gjort for å stoppe oppførselen?

 

Selvfølgelig er det noe jeg opplever personlig, hvis ikke hadde jeg vel ikke skrevet det?

 

Hvorfor skal jeg være nødt til å gjøre noe for å få dette til å slutte? Er det en menneskerett å få kunne stjele, drite og rote på eiendommen til andre som man selv må aktivt foreta seg noe for å få til å slutte? Hadde disse jævla rottene av noen mennesker hatt normal folkeskikk og oppført seg som "folk som er folk" så hadde problemet vært ikke-eksisterende.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen fiks ferdig oppskrift - men har selv et greit forhold til de fleste som vanker på gata. Det kan nok ha noe med at de fleste vet hvem jeg er, og at den positiviteteten gir en form for avkastning. Jeg har hørt noen av dem si; nei, vi vil aldri finne på å stjele fra han ...

Så jeg tror det handler om relasjoner.

 

Jeg har ingenting i mot narkomane eller folk som "vanker på gata", det jeg har noe i mot er folk som driter i hagen min, roter i søpla mi og stjeler som ravner. "vanlige folk" som vanker på gata gjør ikke det.

 

Men når det gjelder dine utfordringer, vil jeg foreslå og konfrontere disse som tar seg til rette, og forklare dem på en grei og fast måte hva man forventer seg av oppførsel. Hvis de likevel fortsetter å gå over grenser, handler det om hvem som er mest sta ... Jeg vil tippe at hvis de får ett par kjappe slike opplevelser, vil motivasjonen for å gå til nettopp ditt nabolag fortape seg.

 

Eller man kunne sendt dem hjem der de kommer fra. De bidrar med INGENTING utover å lage kvalm. Ingen av dem kan (eller later i hvert fall som de ikke kan) engelsk så det er umulig å gjøre seg forstått.

 

Det som nytter dårligst, er å hisse seg opp, og ende med trusler osv. Det kan virke som besin på bålet.

 

Når mennesker driter i hagen min føler jeg at jeg er i min fulle rett til å hisse meg opp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er så jævlig idiotisk å gi disse organiserte tiggerne penger så det bare blir fler.

 

Enig - vi burde heller hjelpe Romfolket, så slapp vi kanskje å få så mange av deres tiggere hit - hva tror du?

 

Jeg har ikke noen fiks ferdig oppskrift - men har selv et greit forhold til de fleste som vanker på gata. Det kan nok ha noe med at de fleste vet hvem jeg er, og at den positiviteteten gir en form for avkastning. Jeg har hørt noen av dem si; nei, vi vil aldri finne på å stjele fra han ...

Så jeg tror det handler om relasjoner.

 

Jeg har ingenting i mot narkomane eller folk som "vanker på gata", det jeg har noe i mot er folk som driter i hagen min, roter i søpla mi og stjeler som ravner. "vanlige folk" som vanker på gata gjør ikke det.

 

Men når det gjelder dine utfordringer, vil jeg foreslå og konfrontere disse som tar seg til rette, og forklare dem på en grei og fast måte hva man forventer seg av oppførsel. Hvis de likevel fortsetter å gå over grenser, handler det om hvem som er mest sta ... Jeg vil tippe at hvis de får ett par kjappe slike opplevelser, vil motivasjonen for å gå til nettopp ditt nabolag fortape seg.

 

Eller man kunne sendt dem hjem der de kommer fra. De bidrar med INGENTING utover å lage kvalm. Ingen av dem kan (eller later i hvert fall som de ikke kan) engelsk så det er umulig å gjøre seg forstått.

 

Det som nytter dårligst, er å hisse seg opp, og ende med trusler osv. Det kan virke som besin på bålet.

 

Når mennesker driter i hagen min føler jeg at jeg er i min fulle rett til å hisse meg opp.

 

Jeg tror du er så sinna at fornuftige råd er bortkastet, nå for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Edit: Glemte å si at; skaff lås til søppelboksene!

 

JA! Jeg kjøper inn nye låser til fire søppelbøtter (det blir vel enda flere når denne sorteringen kommer i gang ordentlig) til hundrevis av kroner, utstyrer alle beboere i bygården med nøkler til nevnte låser, ringer renovasjonsetaten og får fikset en avtale med de slik at de også får tilgang. God plan! Det er jo tross alt synd på disse rumenerne, så jeg legger mer enn gjerne ut tusenvis av kroner fordi de har skapt et problem for meg.

 

Jeg tror jaggu jeg skal kjøpe inn litt dopapir og legge det i buskene til dem også jeg, så kan de tørke seg ordentlig bak når de driter i buskene mine.

 

I tilfelle du skulle tvile; alt ovennevnte er ironi.

 

Enig - vi burde heller hjelpe Romfolket, så slapp vi kanskje å få så mange av deres tiggere hit - hva tror du?

 

Send dem hjem, det er ingen som vil ha dem her.

 

Jeg tror du er så sinna at fornuftige råd er bortkastet, nå for øyeblikket.

 

Du har ingen gode motargumenter å komme med, mener du vel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er dette noe du opplever personlig? Og, i så fall - hva har du gjort for å stoppe oppførselen?

 

Selvfølgelig er det noe jeg opplever personlig, hvis ikke hadde jeg vel ikke skrevet det?

 

Hvorfor skal jeg være nødt til å gjøre noe for å få dette til å slutte? Er det en menneskerett å få kunne stjele, drite og rote på eiendommen til andre som man selv må aktivt foreta seg noe for å få til å slutte? Hadde disse jævla rottene av noen mennesker hatt normal folkeskikk og oppført seg som "folk som er folk" så hadde problemet vært ikke-eksisterende.

 

Hvem som helst kan jo finne på å gå over grenser og bryte velkjente normer, og da hyler man vel ikke i første omgang på "mirakler" - man starter vel med å korrigere hverandre på siviliserte måter. Eller er du motstander av sånne enkle og velprøvde metoder?

 

 

 

Du har ingen gode motargumenter å komme med, mener du vel.

 

Når man ikke har kontakt med fornuften, og følelsene tar overhånd - er taushet gull.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Møtte en for noen dager siden i Stavanger, gikk inn i en butikk og kjøpte et brød, ost og melk og ga det til han istedenfor, så ikke pengene bare går til knark..

Flott.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvem som helst kan jo finne på å gå over grenser og bryte velkjente normer, og da hyler man vel ikke i første omgang på "mirakler" - man starter vel med å korrigere hverandre på siviliserte måter. Eller er du motstander av sånne enkle og velprøvde metoder?

 

 

Du mener det er sivilisert å drite i andres hager med andre ord?

Hvor har jeg skrevet det?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...