Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?

Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Ahh, "sigøynere er utsatt for samme type behandling som jødene får".

Det vil si den behandlingen at samfunnet rundt dem aksepterer at de oppfører seg som drittsekker og at de får gjøre akkurat slik de vil?

Jeg forutså ikke at du skulle vri slik på saken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Jeg har til gode å høre noen sigøynere foreslå å busse freppere ut av landet

Det det har med saken å gjøre er at med disse fordommene i bånn, betyr det at vi ser på problemet med fordomsbrillene på, og dermed oppfører vi oss bryskt og hensynsløst straffende overfor kreti og pleti, så lenge de ligner på sigøynere

:)

Lenke til kommentar

De er utsatt for våre fordommer, ja - i likhet med jøden

Det var ikke det du sa. Det du sa var at jøder tar seg til rette med makt. Det gjør sigøynere idag også.

Men antisemittiske fordommene som eksisterte før og delvis fortsatt gjør det kan da sammenlignes med den kunnskapen og dokumentasjonen vi har om sigøynere og dere oppførsel når de reiser til andre land? Forbløffende. Det du sier kan like gjerne brukes til å legitimere pogromer.

Klart - vi vet jo hva sigøynertiggerne foreslår. Å gi dem pengene våres. På den måten kan de få enda flere unger samtidig som de slipper både skole og arbeid.

Det det har med saken å gjøre er at med disse fordommene i bånn, betyr det at vi ser på problemet med fordomsbrillene på, og dermed oppfører vi oss bryskt og hensynsløst straffende overfor kreti og pleti, så lenge de ligner på sigøynere

Eller motsatt - du sitter med Elton John brillene dine på og ser flotte mennesker med kultur som blir sett ned på med fordommer. Tar du av deg brillene så ser du en gruppe mennesker, som vi for enkelhetsskyld kaller sigøynertiggere, som reiser dit de ikke hører hjemme, tar seg til rette og forventer at vertsnasjonen skal betale for både mat og opphold. Og dersom man ikke betaler så svarer de med å drite og urinere, spre søppel og generelt bare oppføre seg mest mulig heslig.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg synes at Norge ikkje burde slippe flere asylsøkere inn i landet, så lenge de ikkje skaffer seg en jobb innen en eller to måneder. Eg synes det rett å slett e iriterene at folk kan komme inn i dette landet og bare sitte seg ned og spørre folk om penger. De gjør ingenting for de pengene mens andre folk sliter ræva av seg for å få penger.

Endret av MatsTF
Lenke til kommentar

Eg synes at Norge ikkje burde slippe flere asylsøkere inn i landet, så lenge de ikkje skaffer seg en jobb innen en eller to måneder. Eg synes det rett å slett e iriterene at folk kan komme inn i dette landet og bare sitte seg ned og spørre folk om penger. De gjør ingenting for de pengene mens andre dolk sliter ræva av seg for å få penger.

Relativt sett er det ingen nordmenn i Norge som sliter ræva av seg for å tjene penger. Enkelt og greit.

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Eg synes at Norge ikkje burde slippe flere asylsøkere inn i landet, så lenge de ikkje skaffer seg en jobb innen en eller to måneder. Eg synes det rett å slett e iriterene at folk kan komme inn i dette landet og bare sitte seg ned og spørre folk om penger. De gjør ingenting for de pengene mens andre folk sliter ræva av seg for å få penger.

Er det forsøk på trolling eller er det vanskelig for deg å forholde deg til en komplisert verden?

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke det mon tro? ;) Om de feks. setter som delstrategi å begynne å drite i barns sandkasser så skulle de nok fått ett og annet forslag som du ikke har hørt før.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ok, så det du sier kan direkte oversettes til at om en Iransk homofil person kommer til Norge, søker asyl og ikke får jobb innen 2 måneder så vil du sende denne personen rett tilbake til den sikre død?

Jobb innen 2 måneder i et land du aldri har vært i og et språk som tar minst ett år å lære?

Dafuq - om du virkelig mener det så har du et politisk syn som er ganske radikalt ulikt det som resten av befolkningen har. Selv de fleste nordmenn trenger mer enn 2 måneder på å få seg jobb her i landet.

Og det viktigste av alt - hvor kommer asylpolitikken inn i bilde? Skal vi begynne å diskutere halal-slakting og kjønnslemlestelse også? For det har jo omtrent like mye med sigøynertigging å gjøre som asyl.

Tiggere kan gå og bli spist av den sauen som e profilbildet mitt

Virker som du nettopp har lært om Utlandet, du vet, verdens største land. Der alle utlendingene kommer fra.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, så det du sier kan direkte oversettes til at om en Iransk homofil person kommer til Norge, søker asyl og ikke får jobb innen 2 måneder så vil du sende denne personen rett tilbake til den sikre død?

Jobb innen 2 måneder i et land du aldri har vært i og et språk som tar minst ett år å lære?

Dafuq - om du virkelig mener det så har du et politisk syn som er ganske radikalt ulikt det som resten av befolkningen har. Selv de fleste nordmenn trenger mer enn 2 måneder på å få seg jobb her i landet.

Og det viktigste av alt - hvor kommer asylpolitikken inn i bilde? Skal vi begynne å diskutere halal-slakting og kjønnslemlestelse også? For det har jo omtrent like mye med sigøynertigging å gjøre som asyl.

Virker som du nettopp har lært om Utlandet, du vet, verdens største land. Der alle utlendingene kommer fra.

Eg synes bare de kan dra langt vekk og aldri komme tebake
Lenke til kommentar

Hvem da? Asylsøkere? Eller utlendinger? Alle utlendinger burde reise tilbake til Utlandet og aldri komme hit igjen?

Skal vi sende Syrere tilbake til sitt hjemland når vi vet at de vil bli torturert og henrettet?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Hvem da? Asylsøkere? Eller utlendinger? Alle utlendinger burde reise tilbake til Utlandet og aldri komme hit igjen?

Skal vi sende Syrere tilbake til sitt hjemland når vi vet at de vil bli torturert og henrettet?

Tenk om Max Manus og de andre motstandsheltene bare hadde stukket av, reist til USA og blitt trygdede der.

Om disse drittlandene i Midt-Østen skal bli noe annet enn drittland, så kan ikke de som vil ha forandring (forbedring) bare stikke av.

Syrerne som kommer til Norge (og blir en utgift for oss) er dårlige tapere og svikter Syria når Syria trenger dem mest.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Romfolket får seg barn, kommer til Norge, spør folk om penger. De kan prøve å få seg jobb, men hvis de failer kan de bare gå sin vei. de trenger ikkje å fortsette å sitte her i norge og spøre etter penger, noen av de tar tak i deg og nekter å slippe deg etter du har gitt de penger hvis du ikkje gir de mer. His du mener sånne skumle folk bare kan sitte her så greit for meg, alle har egne meninger og min mening e at alle tiggere kan ryke og reise

Lenke til kommentar

Tenk om Max Manus og de andre motstandsheltene bare hadde stukket av, reist til USA og blitt trygdede der.

Om disse drittlandene i Midt-Østen skal bli noe annet enn drittland, så kan ikke de som vil ha forandring (forbedring) bare stikke av.

Syrerne som kommer til Norge (og blir en utgift for oss) er dårlige tapere og svikter Syria når Syria trenger dem mest.

Bra sagt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...