Vice Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Så du protesterer mot junkfood som er langt billigere og langt mer tilgjengelig for alle enn de gode og sunne alternativene? 250gr potetgull 33,90kr VS 250gr poteter ca. 6kr 1 kroneis,80gr ca. 22kr VS 80gr lettmelk ca. 2kr Hva er sunnest og billigst her egentlig, godeste Pencilcase? Fail igjen? Endret 4. juni 2013 av Vice Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 250gr potetgull 33,90kr VS 250gr poteter ca. 6kr 1 kroneis,80gr ca. 22kr VS 80gr lettmelk ca. 2kr Hva er sunnest og billigst her egentlig, godeste Pencilcase? Fail igjen? Stekeovn for å koke poteter: 4500 kr diverse kopper og kar .... ca 250 kr ... Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Enda en tur rundt i de to byene jeg holder til i, og fremdeles ser alt så greit ut ... Noen flere bladselgere, og ikke bare våre tiggere nei, men også innbyrdes blant våre kvalitetssikrede kjære veloppdragne narkomane høflig tiggende med rette dådyrblikk (litt nedslått) - der har de faktisk fått til tre konkurrerende gatemagasiner, og jeg lurer på om det ikke er noen besteborgere som står bak, og helst ser at æren tilfaller den rette borgeren. Morsomt og tragisk å se hvordan vi utnytter alle som er lett å tråkke på, eller bare høflig skreve rett over Men som sagt så går det veldig rolig for seg her. Det ser ut som politi og bymisjon/frelsesarmeen/kommunene har klart å blitt enige om rett mengde ro og orden, i forhold til klientenes evne til å levere "god skikk og bruk" Relativt fine greier altså Nøyaktig hva er poenget ditt? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Jeg er enig i at det er usunt hvis man bare eter sånt hver bidige dag, men hvis man bare spiser sånt av og til så går det bra. Og ser vi bort fra mangelen på sunt næringsinnhold i junkfood, inneholder det likevel nok fett og protein til å holde folk i vater, og det er billigere enn 2 svinkoteletter med brunsaus, erterstuing og kokte poteter. Men en virkelig tigger som faktisk lider ville aldri ha kjøpt noen av tingene. De ville holdt seg til billige baguetter eller et brød ol. Dermed ville de fått pengene de har tigget (altså tigget, ikke tjent) til å holde mye lenger enn ved å kjøpe noen form for hurtigmat eller junkfood fra Narvesen, Mc Donalds eller Burger King... 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Stekeovn for å koke poteter: 4500 kr diverse kopper og kar .... ca 250 kr ... Trenger ikke stekeovn for å koke poteter. Edit: trenger ikke å koke dem overhode.. (valget er uendelig, kutter du dem opp trenger de mindre tilberedning også) Endret 4. juni 2013 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Stekeovn for å koke poteter: 4500 kr diverse kopper og kar .... ca 250 kr ... Oppfyring av bål: 0,01krStjålne kopper og kar: 0kr Og når de klarer å tilberede folks kjæledyr + måker og duer så tviler jeg sterkt på at de trenger en investering på 4500kr for å gjøre det. Endret 4. juni 2013 av Vice 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Oppfyring av bål: 0,01kr Stjålne kopper og kar: 0kr Og når de klarer å tilberede folks kjæledyr + måker og duer så tviler jeg sterkt på at de trenger en investering på 4500kr for å gjøre det. Du snakker om vanlige tjuver, mens jeg snakker om tiggere Jeg hater ikke måker ... her er en til, og det kan få en til å undres på hvor disse gøyale sigøynerne våre, lærer disse tricksene BERGEN (VG) Mannen lokket måkene til seg med brødsmuler, tok livet av dem med hendene og la dem på engangsgrillen. Så spiste han rubbel og bit. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Du snakker om vanlige tjuver, mens jeg snakker om tiggere Hva er forskjellen? 4 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Du snakker om vanlige tjuver, mens jeg snakker om tiggere Jeg hater ikke måker ... her er en til, og det kan få en til å undres på hvor disse gøyale sigøynerne våre, lærer disse tricksene Tror du Oslos romfolk har vært i Bergen og lært å grille folks kjæledyr + rotter og duer av denne karen også? Poenget her er forøvrig ikke at folk spiser måker, duer eller rotter. Kjæledyr er selvsagt forkastelig, men poenget er at det koster ikke noe å tilberede maten når man har en livsstil som romfolkene fremviser. Og ja, det innebærer også å stjele til seg ting som vanlige tjuver. Det som derimot koster skjorta i sammenligning er luksusvarer som godteri og snacks, med mindre man stjeler det da selvsagt 1 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Hva er forskjellen? Du tuller? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 nå tror jeg vi diskuterer peanøtter, fikk nesten lyst på en måke heller Men for å være alvorlig så synes jeg det er veldig stille og lite virkelig nytt - vi har jo disse irske steinleggerne, men det er liksom ikke nok - de fikk jo frie hender til å "ansette" noen rumenere, og lønn og sånt tjafs, pytt sann Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Hva er forskjellen? Bør vel presisere at å være tigger i seg selv er ikke det samme som en tjuvradd, men det vi har sett i særlig Oslo hvor utenlandske romtiggere kommer og ikke ser noen forskjell på å tigge og å bare ta det de selv vil, der er forskjellen liten. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
MrSliceFTW Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Uakseptabelt at de skal komme hit å tigge!? Bare fordi vi er i et rikt land betyr det ikke at vi hiver penger på dem. De kommer opp i trynet ditt og ber deg om penger! De burde skamme seg!!! 3 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Ja, hvorfor er narkohandel ulovlig? Gi meg en god grunn. Er du seriøs nå? Er du virkelig ikke i stand til å forstå hvorfor? Tror jeg nå forstår hvorfor du diskuterer på den måten du gjør... dette forklarer en hel del. 2 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Er du seriøs nå? Er du virkelig ikke i stand til å forstå hvorfor? Tror jeg nå forstår hvorfor du diskuterer på den måten du gjør... dette forklarer en hel del. Nei, jeg er 100 % for legalisering av all narkotika. Og jeg troller ikke. Du er altfor kjapp med å dømme det du ikke forstår. Jeg vet veldig godt hvorfor folk mener narkotika bør være ulovlig, men dette er folk som lever innenfor rammer satt av andre. Altså, lite progressive mennesker. Endret 4. juni 2013 av Shrooms Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Nei, jeg er 100 % for legalisering av all narkotika. Og jeg troller ikke. Du er altfor kjapp med å dømme det du ikke forstår. Hvem som ikke forstår kan jo diskuteres. Men nok om det, det er jo ikke legalisering av narkotika vi diskuterer her. Beklager avsporingen. 1 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Hvem som ikke forstår kan jo diskuteres. Men nok om det, det er jo ikke legalisering av narkotika vi diskuterer her. Beklager avsporingen. Trenger ikke beklage til meg. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Bør vel presisere at å være tigger i seg selv er ikke det samme som en tjuvradd, men det vi har sett i særlig Oslo hvor utenlandske romtiggere kommer og ikke ser noen forskjell på å tigge og å bare ta det de selv vil, der er forskjellen liten. Finner faktisk ingen forskjell! Husk nå at de har alternativer som å selge blader og magasiner. Dessuten finnes det sosiale tilbud i det offentlige for folk som trenger hjelp. De fleste kan få seg en jobb dersom de oppsøker det offentlige selv om ikke alle kan regne med noen godt betalt luksusjobb. Nå må selvsagt ikke de utenlandske tiggerne få disse tilbudene ettersom de ikke har noe å gjøre i Norge i utgangspunktet! De bør kastes ut av landet for godt! Når det gjelder de norske tiggerne derimot burde alle tilbud gjelde. Så ville vi se hvem av dem som var innstilt på å jobbe for pengene og hvem som ikke var det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg