SUSE and Pepsi Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Ganske ekstrem tråd dette her, første innlegg har jo 148 plusser... Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Du har fortsatt ikke skjønt det du? Det det er faktisk personangrep, å kalle meg en hensynsløs drittsekk når du en gang ikke forstår tankegangen min. Jeg støtter ikke narkobusiness, og det tror jeg ingen har lyst til å gjøre. Narkomane bruker ikke pengene på å ta bussen til legen og få behandling av avhengigheten, nei, de kjøper MER narkotika og da var vi like langt. Og du må skjønne at jeg har null "hat" for disse menneskene. Når pengene mine tilslutt ender opp hos noen narkohandlere, ja da gidder ikke jeg å gi penger. Nå må du slutte å ro, jeg har tatt utgangspunkt i det første du skrev. Som helt klart oste av forakt mot disse menneskene, har du trukket dette tilbake? Hvis en narkoman får narkotikaen sin, så klarer han å fungere normalt. Det er da 100% forståelig at ingen av dem drar til legen, vet du i det heletatt hva slags stigma disse menneskene står ovenfor? Har du i det heletatt snøring i hvordan det føles å være en person som folk ikke tør å gå bort til fordi han er så "ekkel"? Det er et menneske inne i den kroppen, en person akkurat som deg. Skjønn det. Jeg kommer med personangrep hele tiden, ikke ta deg selv høytidelig så går det helt fint. Endret 4. juni 2013 av Shrooms Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Nå må du slutte å ro, jeg har tatt utgangspunkt i det første du skrev. Som helt klart oste av forakt mot disse menneskene, har du trukket dette tilbake? Hvis en narkoman får narkotikaen sin, så klarer han å fungere normalt. Det er da 100% forståelig at ingen av dem drar til legen, vet du i det heletatt hva slags stigma disse menneskene står ovenfor? Har du i det heletatt snøring i hvordan det føles å være en person som folk ikke tør å gå bort til fordi han er så "ekkel"? Det er et menneske inne i den kroppen, en person akkurat som deg. Skjønn det. Jeg kommer med personangrep hele tiden, ikke ta deg selv høytidelig så går det helt fint. Du har misforstått fra inlegg nr. 1! Jeg har ingenting imot disse menneskene, det jeg mener med at "skumle bomser gidder ikke jeg å se på engang", er at jeg ikke gidder å gi penger til dem fordi det bidrar til noe negativt. JEG HAR IKKE NOE HAT FOR DISSE MENNESKENE. SKJØNN DET. Og når det gjelder personangrep vil jeg bare informere om at det er en håpløs måte å argumentere på, du driter deg loddrett ut ved å bruke personangrep som teknikk, og sist, men ikke minst, det strider mot forumets rettningslinjer. 4 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Du har misforstått fra inlegg nr. 1! Jeg har ingenting imot disse menneskene, det jeg mener med at "skumle bomser gidder ikke jeg å se på engang", er at jeg ikke gidder å gi penger til dem fordi det bidrar til noe negativt. JEG HAR IKKE NOE HAT FOR DISSE MENNESKENE. SKJØNN DET. Okei, så du mente altså ikke ordene du skrev i ditt første innlegg. Greit nok. Men når du ikke orker å bry deg om disse menneske, så bidrar du til noe negativt. Fordi disse menneskene trenger din oppmerksomhet, og de trenger oppmerksomheten din mer enn du trenger din comfort-zone. SKJØNN DET x 50 Og når det gjelder personangrep vil jeg bare informere om at det er en håpløs måte å argumentere på, du driter deg loddrett ut ved å bruke personangrep som teknikk, og sist, men ikke minst, det strider mot forumets rettningslinjer. Ja, jeg er dust. Jeg vet. Let's get moving on. Endret 4. juni 2013 av Shrooms Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Okei, så du mente altså ikke ordene du skrev i ditt første innlegg. Greit nok. Men når du ikke orker å bry deg om disse menneske, så bidrar du til noe negativt. Fordi disse menneskene trenger din oppmerksomhet, og de trenger oppmerksomheten din mer enn du trenger din comfort-zone. SKJØNN DET x 50 Troller du bare nå? Det jeg mener med at "de skumle bomsene gidder jeg ikke å se på engang" er ikke det at jeg har noe hat for disse menneskene, jeg forstår deres smerte, men jeg støtter ikke kriminalitet, og derfor gir jeg dem ikke penger. Takk. 5 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Troller du bare nå? Det jeg mener med at "de skumle bomsene gidder jeg ikke å se på engang" er ikke det at jeg har noe hat for disse menneskene, jeg forstår deres smerte, men jeg støtter ikke kriminalitet, og derfor gir jeg dem ikke penger. Takk. Nei, jeg troller ikke. Det at du tror det vitner bare om at du ikke forstår bæret av hva jeg skriver. La oss se, tror du f.eks. at narkotika er farlig? Nummer 1. At dette i det heletatt er kriminelt er et kapittel i seg selv, og la oss mildt sagt si at det er helt på tryne. Nummer 2. Du forstår neppe deres smerte, da hadde du formulert deg annerledes og du hadde sagt andre ting. Nummer 3. Jeg har sagt at jeg forstår at du ikke har noe hat mot disse menneskene, men når du ser en narkoman så kommer det ikke stort pluss tegn opp på himmelen, det kommer heller et minus tegn. Dette er problemet. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Nei, jeg troller ikke. Det at du tror det vitner bare om at du ikke forstår bæret av hva jeg skriver. La oss se, tror du f.eks. at narkotika er farlig? Nummer 1. At dette i det heletatt er kriminelt er et kapittel i seg selv, og la oss mildt sagt si at det er helt på tryne. Nummer 2. Du forstår neppe deres smerte, da hadde du formulert deg annerledes og du hadde sagt andre ting. Nummer 3. Jeg har sagt at jeg forstår at du ikke har noe hat mot disse menneskene, men når du ser en narkoman så kommer det ikke stort pluss tegn opp på himmelen, det kommer heller et minus tegn. Dette er problemet. For ørtende gang: *Jeg støtter ikke kriminalitet. Derfor gir jeg ikke penger. Det burde være en god nok grunn i seg selv. *Hvis bomsene bare bruker pengene jeg gir til å kjøpe narkotika, så kommer det jo ikke noe positivt ut av det. Hva er poenget i å gi penger da? *Hvis disse bomsene påfører seg selv smerte ved å kjøpe mer narkotika, så var jo ihvertfall poenget borte. Du er så bastant, og du nekter å endre din oppfatning om at jeg hater disse personene, ikke forstår deres smerte (you name it). Og derfor har jeg innsett at det er håpløst å diskutere med deg. 4 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 For ørtende gang: *Jeg støtter ikke kriminalitet. Derfor gir jeg ikke penger. Det burde være en god nok grunn i seg selv. *Hvis bomsene bare bruker pengene jeg gir til å kjøpe narkotika, så kommer det jo ikke noe positivt ut av det. Hva er poenget i å gi penger da? *Hvis disse bomsene påfører seg selv smerte ved å kjøpe mer narkotika, så var jo ihvertfall poenget borte. Du er så bastant, og du nekter å endre din oppfatning om at jeg hater disse personene, ikke forstår deres smerte (you name it). Og derfor har jeg innsett at det er håpløst å diskutere med deg. Du leser tydeligvis ikke det jeg skriver, lykke til videre. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Du leser tydeligvis ikke det jeg skriver, lykke til videre. Du velger å påstå at mitt første innlegg "oser forakt". Ja, hvis du velger å oppfatte det slikt får det være ditt problem. Da er det du som har en gal oppfatning. Da er det ikke meg det er noe galt med. 6 Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Nei, jeg troller ikke. Det at du tror det vitner bare om at du ikke forstår bæret av hva jeg skriver. La oss se, tror du f.eks. at narkotika er farlig? Nummer 1. At dette i det heletatt er kriminelt er et kapittel i seg selv, og la oss mildt sagt si at det er helt på tryne. Nummer 2. Du forstår neppe deres smerte, da hadde du formulert deg annerledes og du hadde sagt andre ting. Nummer 3. Jeg har sagt at jeg forstår at du ikke har noe hat mot disse menneskene, men når du ser en narkoman så kommer det ikke stort pluss tegn opp på himmelen, det kommer heller et minus tegn. Dette er problemet. Narkohandel er kriminelt, det er det ingen tvil om :-) 2 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Du velger å påstå at mitt første innlegg "oser forakt". Ja, hvis du velger å oppfatte det slikt får det være ditt problem. Da er det du som har en gal oppfatning. Da er det ikke meg det er noe galt med. Jeg har nå for pokker sagt for lenge siden at det der er greit, fikk du ikke med deg det? Narkohandel er kriminelt, det er det ingen tvil om :-) Og det er helt på tryne. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Jeg har nå for pokker sagt for lenge siden at det der er greit, fikk du ikke med deg det? Og det er helt på tryne. Helt på trynet at narkohandel er kriminelt? Yeah right Så hvis du er enig med meg og bla bla bla, hva er det engetlig du kverulerer for da? Endret 4. juni 2013 av FandensOldemor123 3 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Helt på trynet at narkohandel er kriminelt? Yeah right :rolleyes: Så hvis du er enig med meg og bla bla bla, hva er det engetlig du kverulerer for da? Ja, hvorfor er narkohandel ulovlig? Gi meg en god grunn. Jeg har da for pokker ikke kverulert med deg, jeg prøver å vise deg hvordan din holdning til narkomane ødelegger deres mulighet til å søke hjelp. Og jeg snakker om den tilfeldige underbevisste dømmingen som fikk deg til å skrive det du skrev i utgangspunktet. Og nei, jeg sier ikke at du hater dem nå. Men det er tydeligvis et eller annet du ikke syns er toppers med narkomane. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Innfører tigge-register I dag presenteres omfattende endringer av politivedtektene i Tromsø kommune. På en pressekonferanse klokken 13.30 ble en rekke endringer til dagens politivedtekter presentert. Blant annet vil Byrådet innføre et register over alle tiggerne i byen. - Personlig er jeg mer tilhenger av et tiggerforbud. Men med innføringen av de nye vedtektene er et skritt i riktig retning. Det åpner for en strengere håndheving av regelverket, sier byrådsleder Øyvind Hilmarsen. http://www.itromso.no/nyheter/article7687027.ece Helt glimrende! Håper virkelig at dette sprer seg over hele landet og det snarest! 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Enda en tur rundt i de to byene jeg holder til i, og fremdeles ser alt så greit ut ... Noen flere bladselgere, og ikke bare våre tiggere nei, men også innbyrdes blant våre kvalitetssikrede kjære veloppdragne narkomane høflig tiggende med rette dådyrblikk (litt nedslått) - der har de faktisk fått til tre konkurrerende gatemagasiner, og jeg lurer på om det ikke er noen besteborgere som står bak, og helst ser at æren tilfaller den rette borgeren. Morsomt og tragisk å se hvordan vi utnytter alle som er lett å tråkke på, eller bare høflig skreve rett over Men som sagt så går det veldig rolig for seg her. Det ser ut som politi og bymisjon/frelsesarmeen/kommunene har klart å blitt enige om rett mengde ro og orden, i forhold til klientenes evne til å levere "god skikk og bruk" Relativt fine greier altså Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Ja, hvorfor er narkohandel ulovlig? Gi meg en god grunn. Jeg har da for pokker ikke kverulert med deg, jeg prøver å vise deg hvordan din holdning til narkomane ødelegger deres mulighet til å søke hjelp. Og jeg snakker om den tilfeldige underbevisste dømmingen som fikk deg til å skrive det du skrev i utgangspunktet. Og nei, jeg sier ikke at du hater dem nå. Men det er tydeligvis et eller annet du ikke syns er toppers med narkomane. Jeg har ingen dårlig holdning ovenfor narkomane, men jeg støtter ikke kriminalitet :-) Og siden du lurer på hvorfor narkohandel er ulovlig: *Det er skadelig *Du ødelegger din egen helse *Det er meget poengløst *Overdose, så er du dau som en sild *"Gangstere" tjener seg styrtrike på andres bekostning. *STOR risisko hver gang du stikker sprøyta inn i armen *Og, det må være ulovlig fra starten av slik at ungdommer osv ikke får tak i det og ødelegger sitt eget liv Endret 4. juni 2013 av FandensOldemor123 3 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Var nettopp på butikken, utenfor satt det en tigger, som alltid. Denne gangen satt hun å trøkka i seg is, potetgull og andre typer snop. Nød my ass. 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Var nettopp på butikken, utenfor satt det en tigger, som alltid. Denne gangen satt hun å trøkka i seg is, potetgull og andre typer snop. Nød my ass. Så du protesterer mot junkfood som er langt billigere og langt mer tilgjengelig for alle enn de gode og sunne alternativene? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Så du protesterer mot junkfood som er langt billigere og langt mer tilgjengelig for alle enn de gode og sunne alternativene? Hvis de hadde vært så fattige som de påstår, så hadde de ikke brukt pengene sine på is og potetgull. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Hvis de hadde vært så fattige som de påstår, så hadde de ikke brukt pengene sine på is og potetgull. Jeg er enig i at det er usunt hvis man bare eter sånt hver bidige dag, men hvis man bare spiser sånt av og til så går det bra. Og ser vi bort fra mangelen på sunt næringsinnhold i junkfood, inneholder det likevel nok fett og protein til å holde folk i vater, og det er billigere enn 2 svinkoteletter med brunsaus, erterstuing og kokte poteter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg