Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?

Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forbyr du tigging uten å gjøre noe mer med problematikken ovenfor narkomane, så vil vinningskriminaliteten øke. Utvilsomt. Det er slike ting som gjør at forbud er en dårlig løsning, og det er en dårlig løsning på omtrent alt.

La det gjelde for alle som ikke er norske statsborgere, så er ikke det noe utfordring.

Så en narkoman må konstant gå rundt med sakspapirer for å tigge om penger? Hvis han ikke gjør det, tror jeg saksomkostningene kan gjøre dette prosjektet særdeles lite lønnsomt.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Forbyr du tigging uten å gjøre noe mer med problematikken ovenfor narkomane, så vil vinningskriminalitet øke. Utvilsomt. Det er slike ting som gjør at forbud er en dårlig løsning, og det er en dårlig løsning på omtrent alt.

Tiggeforbud og legalisering, i minste fall til hvor det kan brukes medisinsk og deles ut til narkomane som ikke ønsker/ikke kan gå uten for å kunne fungere, hadde vært rimeligere?

Lenke til kommentar

Tiggeforbud og legalisering, i minste fall til hvor det kan brukes medisinsk og deles ut til narkomane som ikke ønsker/ikke kan gå uten for å kunne fungere, hadde vært rimeligere?

Det hadde vært mer logisk iallefall. Men jeg syns nå vi skal la være å forby noe som helst.

Lenke til kommentar

Okey, la oss si at vi innfører tiggerforbud. Hva skjer med tiggere som faktisk er avhengig av å tigge som f.eks. narkomane? Og nei argumenter som at man har selv ansvar er for dårlig, stemmer ikke og løser absolutt ingenting.

Hvis man ikke skjønner tragedien bak liv som lever på gata på grunn av tilfeldigheter og et lovverk rettet mot rusmidler så skjønner man ikke så mye av verden, og da har folk best av at du bare går gjemmer deg i en hule et eller annet sted.

De kan seile sin egen sjø! De utenlandske tiggerne har ingen ting å gjøre i Norge og de norske tiggerne har hauevis av sosiale tilbud. Når det gjelder de narkomane, hvorfor gi dem penger til stoff? Du aner ikke hva de vil bruke pengene du gir dem til. Og det er mildt sagt naivt å tro at det går til mat og vann...

Lenke til kommentar

Du gir ikke narkomane penger til mat og vann, du gir dem penger til heroin. Det er det vel ingen som benekter heller. Derimot er det et problem om narkomane IKKE får lov til å tigge om penger, fordi de da vil skaffe seg pengene på andre måter.

Tiggere er ikke mennesker med all verdens muligheter. Dersom vi som et rikt folk (IKKE som nasjon, men som individer) kan dele litt med folk som har det mye jævligere enn oss, så ser jeg ikke noen problemer i det. Om dere ikke vil dele med tiggere, er det helt greit. Men å forby noe har aldri løst noe som helst.

Lenke til kommentar

må innrømme at jeg ikke gir utenlandske tiggere mer enn et blikk i øyekroken.

tiggere som spiller musikk i sentrum (panfløytespillere ol.) blir behandlet likt.

gir gjerne 30-40 kroner til de norske jeg ser i sentrum...

(ikke de som sitter sammenkrøket og sover ut deres siste heroin dose)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Takk for at du bidrar til å forsøple byen vår...

Du tenker litt feil - du skal rett og slett ikke forstyrre søppelet, da blir du heller ikke helt forstyrret av søppel. Sånn er det ...

;)

Lenke til kommentar

Når blir man /forstyrret/ av et smil ?

Man blir ikke forstyrret av et smil. Man blir forstyrret når tullinger som deg gir tiggere en grunn til å være her. Du må gjerne gå rundt og føle at du har gjort en god gjerning, men du bidrar bare til kriminalitet og drit.

Endret av Kent Touch This
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er mitt hus, mine barn, min kone, min plen, min båt, min bli, min oppkjørsel, min butikk, min gate, min park, min jobb, mine kollegaer, min lønn, min kropp, mine tanker, mine drømmer, mine fantasier, mitt syn på verden, min by, mitt land, mitt europa, min klode, og mitt univers

Men det er ikke mine tiggere, ikke mine sultne barn, ikke min krig, ikke ikke ikke ikke ikke .... så det må jo tilhøre noen andre ...

Hvem i alle dager stakk av med min verden, og uten å spørre meg eller få tillatelsen ...

Ikke så rart at man blir frustrert og sinna på alle som roter til ens lille verden

;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...