Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som jeg synes nesten er litt prisverdig, men bare nesten ;), er at du har holdt det gående med samme ikkefungerende argumentasjon over så mange sider i denne tråden. Har du egentlig overbevist noen andre enn deg selv? ;)

 

Spør på en annen måte: Hvem har dummet seg mest ut i denne tråden?

;)

Prøv igjen :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

"Fra 1970-tallet til 1991 ble det brukt 800 millioner kroner på et sigøynerprosjekt i Oslo, som blant annet omfattet gratis boliger, som ble totalt ramponert."

 

http://www.na24.no/article1167838.ece

 

Klare fine fakta fra en økonom, og sett fra ett kapitalistisk ståsted. De berører så vidt borti "årsaker", men konsentrerer seg om "propaganda" (indikasjoner). Ser ikke bort fra at slike artikler er rette maten for mine motdebbatanter.

Man trenger ikke en veldig stor kalkulator for å legge sammen to og to. Så den artikkelen er riktig på en måte, men har ingenting med løsninger å gjøre. Den er mest ment å sanke "klikk", og lite mer. Må jo huske på at det snart er valg, og dette er kanskje rette sommermaten for spesielt FRP.

 

Hva annet er nytt?

Lenke til kommentar

Hva er egentlig årsaken til at sigøynere ikke klarer å gi barna sine utdanning? Hva er egentlig årsaken til at en sigøyner velger å få 11 barn selv om det mangler innlagt vann? Hva er årsaken til at istedenfor å kjempe for en bedre fremtid tigges det i fremmede land?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva er årsaken til at istedenfor å kjempe for en bedre fremtid tigges det i fremmede land?

 

Ja, hvorfor ikke kreve ferieskatt av tiggerpengene deres - det er jo rene slaraffenlivet å tigge her hos oss, i det minste kunne de gitt litt penger til oss. Ja ikke oss da, men gitt eks. til frelsesarmeen. De har jo mange anvendelige bøsser liggende slengt rundt forbi.

Lenke til kommentar

Nei, ikke noe særlig. Det forandrer ikke at du karakteriserer folkegruppen som tyver.

Det ante meg. Hva skal man karakterisere folk som stjeler som? Finnes selvsagt hederlige unntak, men dessverre har sigøynerne gjennom lang tid gravd seg dypere og dypere ned i dritten med oppførselen sin.

Du synes det er riktig å si at sigøynere som folkegruppe er tyver?

 

Personer som stjeler kan kalles tyver med begrensninger. Hvor er forresten statistikken din som viser at majoriteten av sigøynere er tyver og stjeler?

Lenke til kommentar

Du synes det er riktig å si at sigøynere som folkegruppe er tyver?

 

Personer som stjeler kan kalles tyver med begrensninger. Hvor er forresten statistikken din som viser at majoriteten av sigøynere er tyver og stjeler?

Jeg skal ikke si at alle i en folkegruppe er tyver, men at de har en stjelekultur er utvilsomt. Hvis du faktisk er interessert i å vite mer om sigøynere og deres kobling til stjeling (og kriminalitet) generelt, så er alltid Google et greit utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Den rumenske ambassadøren har sikkert bedre oversikt på "tiggerproblemet", enn det Siv har.

Men at det virker å informere henne - det tror jeg kun er bortkastet tid.

Den type holdninger som akkurat det partiet har inngrodd i ryggmargen, må det nok andre typer kirurgi til for å fjerne.

 

Generalisering er alltid et problem. Romfolket er en definisjon på folk fra flere forskjellige land. Bare en del av dem er rumenske statsborgere, og bare en del av dem bor på gata, sier ambassadør Daniel Ionitâ.

- En generalisering skaper store problemer for landet mitt, og skaper store image-utfordringer. Romania fremstilles som en nasjon av tiggere.

Lenke til kommentar

 

Generalisering er alltid et problem. Romfolket er en definisjon på folk fra flere forskjellige land. Bare en del av dem er rumenske statsborgere, og bare en del av dem bor på gata, sier ambassadør Daniel Ionitâ.

- En generalisering skaper store problemer for landet mitt, og skaper store image-utfordringer. Romania fremstilles som en nasjon av tiggere.

Folk får slutte å kalle dem romfolk og rumenere, men heller kalle dem sigøynere. Da vet vi alle hva det gjelder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Både sigøynere og tatere en vel ganske så belastede ord og gir nesten øyeblikkelig negative assosiasjoner, er du ikke enig?

 

Men ellers er det riktig som du sier, rom folket er misvisende da det slettes ikke består utelukkende av folk fra romania...

 

Min mors onkel valgte å bli med "taterne" for ca 70 år siden og såvidt jeg vet levde han med dem rundt omkring i europa til han etterhvert døde... Dette var tydeligvis en stor skam i familien, for jeg har aldri hørt om denne onkelen hennes før for ca to tre år siden og tro meg, jeg har hørt om ALLE de andre onklene og tantene til min mor... Men ikke onkel Peder, for han var familiens hemmelige sorte "tater".... Og slike snakker man ganske enkelt ikke om....

 

Så joda, fordommene vi har mot både tatere og sigøynere er der, om ikke fullt så tydelig som før...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Både sigøynere og tatere en vel ganske så belastede ord og gir nesten øyeblikkelig negative assosiasjoner, er du ikke enig?

 

Tatere vet jeg lite om, men sigøyner er belastet nettopp fordi det de holder på med er belastet. "Tigger" er jo også belastet, men det er jo det de gjør. Selv om "romfolk" i dag virker som en eufemisme for sigøyner, så er det bare et spørsmål om tid før det blir like belastet. Og "rumener" klinger jo verre i dag enn det gjorde på Ceaușescus tid.

 

Den eneste måten de kan unngå at [sett inn ønsket begrep] oppfattes belastende, det er å endre på adferden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir mest provosert over idioter som gir disse utenlandske tiggerne penger. Kan hende jeg er kald, men vi kan ikke redde alle her i verden. Og skal vi hjelpe så får det være der dem er.. Landet Norge er for lite for disse kriminelle menneskene, for ja, dem er kriminelle.. Å tru no annet er naivt. Jeg har mest lyst å kjøre kneet opp en viss plass på mennesker som finner på å gi penger til disse.. hmm

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har mest lyst å kjøre kneet opp en viss plass på mennesker som finner på å gi penger til disse.. hmm

 

Jeg er en sånn person du har mest lyst til å sette kneet en viss plass på.

Var det noe mer du ville si meg, eller kanskje gjøre?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Var det noe mer du ville si meg, eller kanskje gjøre?

Trusler virker veldig dårlig på et anonymt nettsted pencil.... Skjønt jeg også skulle ønske at folk turte å si like mye på nett som de hadde hadde turt face to face ...

 

 

<a href=1215958.jpeg' alt='1215958.jpeg'>

 

Denne besriver godt hva jeg mener....

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Ja, da håper jeg vi følger vårt eget lovverk og ivaretar ofrene for menneskehandel, selv om de er romfolk.

Man kan jo håpe at de blir fratatt barna for godt, da har barna hvertfall en reell sjanse til å vokse opp uten å bli tvunget inn i kriminalitet fra sine foresatte. Men om det da er Norges jobb å oppdra barna til kriminelle utenlandske borgere er jeg usikker på. Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den rumenske ambassadøren har sikkert bedre oversikt på "tiggerproblemet", enn det Siv har.

Den rumenske ambassadøren vil ha sigøynerne ut av Romania. De bidrar ikke der. Å få dem til å reise rundt i Europa er derfor dobbelt vinn fra det synspunktet.

 

Det er jo bare en masse prat rundt grøten. Selvfølgelig er sigøynere et løst begrept på en gruppe mennesker som lever i flere land, særlig Ungarn og Romania. Selvfølgelig er sigøynere spredt i ulike samfunnslag, alt fra sigøynerkonger som kjører flottere biler enn det den norske kongefamilien gjør, til folk som bor på søppeldynga og bygger sine skur der.

 

Det er ikke dette som hverken er problemet eller det som diskuteres! Problemet er rumenske sigøynere i Oslo og andre steder i Norge som bare skaper uhygge, lukter urin og sprer søppel og dritt. Slike mennesker har ingenting i Norge å gjøre. De har ikke rett til å være her. Regelverket burde endres slik at de blir sendt tilbake til sine hjemland istedenfor å kaste bort tiden med å få norske arbeidere til å plukke opp dritten deres.

Jeg er en sånn person du har mest lyst til å sette kneet en viss plass på.

Var det noe mer du ville si meg, eller kanskje gjøre?

Det er det samme som de som mater måker. Jada, hvis ikke du bor ved siden av måker så synes du kanskje de er fine dyr. Men jo mer du mater de, jo mer bæsjer de på bilen din, på verandaen din og på bryggen din. Og når du mater de formerer de seg fortere og får flere avkom. Og da blir det flere av dem som skal ha mat. Til slutt kommer vinteren og da dør størsteparten av bestanden uansett, fordi de ikke er istand til å ta vare på seg selv eller hverandre.

 

Jeg vet ikke hvor hyggelig du hadde synes det var dersom folk kastet brød rundt huset ditt hver dag og det bygget seg opp en flokk med måker der som skriker og driter fra morgen til kveld.

 

Å gi en sigøyner penger vil gjøre at det kommer flere sigøynere neste dag. Og de trenger også penger. Når de får penger kan de kjøpe mat og formere seg. Og da lønner deg seg jo med bedriftsmodellen deres. Sitte på ræva, ikke gjør et dagsarbeid, og få penger for det. Istedenfor å faktisk løse sine problemer.

Endret av Abigor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har mest lyst å kjøre kneet opp en viss plass på mennesker som finner på å gi penger til disse.. hmm

 

Jeg er en sånn person du har mest lyst til å sette kneet en viss plass på.

Var det noe mer du ville si meg, eller kanskje gjøre?

 

Haha, truer du meg? Send meg gjerne en pm med personalia, min e-penis er ikke så veldig stor, men jeg kan gjerne si rett til deg at du er en dust.. :tease:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...