Konto brukes ikke Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Saken handler om at noen ikke har gjort god nok jobb, og dermed latt tingene skli ut. Medisinen er å gjøre noe med rutinene, slik at det ikke får lov å skje. Ingen grunn til å gjøre dette verre enn det er Jepp, derfor følger man fakta og ekspertisen på det, som er det som bør være til grunn. BBC dokumentarene og dama som har jobbet med utfordringen med fattige rumenere i over 20 år - ingen andre har mer erfaring enn henne og blir støttet opp av dokumentarene. Man trenger ikke gjøre det verre enn hva det trengs nei, der er vi enige - da slipper du å bli plaget, samme med andre. (fra eliten i romania og de som missbrukes, som man (i)ndirekte støtter missbruk av) Jeg er så glad for at man kan reservere seg mot tlf-selgere. De er en plage og der kan hver enkelt selv bestemme om de vil bli plaget/ringt. DER er det til og med en lov som sier det, selv om disse personene også må ha et levebrød - DE gjør i alle fall noe - de jobber - men se der .... .der er loven til stedet. 2 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Kom med ETT, ENESTE innlegg hvor jeg har snakket om sigøynere... ET, ENESTE ETT! Okei, da antok jeg feil. Hva er det du snakker om da? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Jeg snakker om tiggere generelt. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Ny leirer ved Sognsvann. http://www.osloby.no...nn-7210343.html Fine sykler. Garantert kjøpt på en ærlig måte. Endret 24. mai 2013 av Kent Touch This 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Fine sykler. Garantert kjøpt på en ærlig måte. Og jeg er enig i at sykkeltyverier også er tjuveri - men skulle ønsket at folk som har råd til å kjøpe seg eks. en sykkel, også har såpass med vett, at han eller hun klarer å ta vare på tingene sine, og slutter å legge ansvaret for egen latskap på andre hele tiden ... fint vær i dag, forøvrig Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Og jeg er enig i at sykkeltyverier også er tjuveri - men skulle ønsket at folk som har råd til å kjøpe seg eks. en sykkel, også har såpass med vett, at han eller hun klarer å ta vare på tingene sine, og slutter å legge ansvaret for egen latskap på andre hele tiden ... Dermed støtter du hva flere har sagt - Latskap er noe negativt, så tiggerne kan skaffe seg en jobb, gjøre noe konstruktivt i sitt hjemland istedet for å late seg her. Du blir jo mer og mer enig dess mer ordspill du bruker ... ikke verst 3 Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Og jeg er enig i at sykkeltyverier også er tjuveri - men skulle ønsket at folk som har råd til å kjøpe seg eks. en sykkel, også har såpass med vett, at han eller hun klarer å ta vare på tingene sine, og slutter å legge ansvaret for egen latskap på andre hele tiden ... fint vær i dag, forøvrig Unnskyld, men vedkommende som får sykkellåsen klippet av er vel ikke problemet. Du får det nesten til å virke som om sykkeltyver bare følger sin natur, og at det er ærlige borgere sin egen feil om de mister noe. Skylden vil jo alltid ligge hos tyven. For å sette på spissen virker det nesten som argumentet at "hun kledde seg utfordrende". Veldig fint vær, dog ikke inne på kontoret 4 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Og jeg er enig i at sykkeltyverier også er tjuveri - men skulle ønsket at folk som har råd til å kjøpe seg eks. en sykkel, også har såpass med vett, at han eller hun klarer å ta vare på tingene sine, og slutter å legge ansvaret for egen latskap på andre hele tiden ... Det jeg sier nå har forsåvidt ingenting med romfolk å gjøre, såvidt jeg vet, men min sykkel ble stjålet. Den befant seg innelåst i en sykkelbod(som igjen befant seg inne i en bygning bak en låst ytterdør) og var i tillegg lenket mellom ramme og bakhjul. I tillegg var sykkelen relativt billig og "merkeløs" for at den skulle fremstå som mindre attraktiv for andre enn meg selv. Hva er egentlig din definisjon av "å ta vare på tingene sine" for at de ikke skal bli stjålet av tjuvradder? 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Men, kjære jenter da - jeg påstår jo ikke at det ene finnes mens det andre er utelukket ... Bare den lille personlige betraktningen at jo mer penger vi får mellom hendene og jo flere ting vi kjøper oss, jo mer tid og penger må man bruke på å ivareta tingene, og når man kommer til kort med tid, men likevel både ønsker seg mer og skaffer seg mer, men ikke evner å ta vare på rikdommen sin, er det nesten som å regne for en god tjeneste at noen andre kommer å "befrir" oss fra all denne overflødige rikdommen. simplicety is sanity Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Og jeg er enig i at sykkeltyverier også er tjuveri - men skulle ønsket at folk som har råd til å kjøpe seg eks. en sykkel, også har såpass med vett, at han eller hun klarer å ta vare på tingene sine, og slutter å legge ansvaret for egen latskap på andre hele tiden ... Dette er noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Hvis man blir frastjålet sykkelen sin er man altså lat? Du har en helt utrolig merkelig virkelighetsoppfatning. 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Dette er noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Hvis man blir frastjålet sykkelen sin er man altså lat? Du har en helt utrolig merkelig virkelighetsoppfatning. Takk skal du ha - jeg forsøker faktisk å bli så naiv som overhodet mulig ... buddhister gjør sånt, har jeg hørt snakk om ... Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Dette er jo ikke naivitet, dette er jo på grensen til ren, skjær idioti. 6 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Men, kjære jenter da - jeg påstår jo ikke at det ene finnes mens det andre er utelukket ... Bare den lille personlige betraktningen at jo mer penger vi får mellom hendene og jo flere ting vi kjøper oss, jo mer tid og penger må man bruke på å ivareta tingene, og når man kommer til kort med tid, men likevel både ønsker seg mer og skaffer seg mer, men ikke evner å ta vare på rikdommen sin, er det nesten som å regne for en god tjeneste at noen andre kommer å "befrir" oss fra all denne overflødige rikdommen. Dette har vi vært inne på før, men kan vi ikke få sende bermen hjem til deg da for å hjelpe dem med å befri deg fra all denne forferdelige rikdommen? Dette vil jo være en såkalt vinn-vinn for alle parter? Endret 24. mai 2013 av Vice 4 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Jeg snakker om tiggere generelt. Og du mener at disse generelt sett ikke trenger å tigge? Dette er noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Hvis man blir frastjålet sykkelen sin er man altså lat? Du har en helt utrolig merkelig virkelighetsoppfatning. Vi har alle merkelige virkelighetsoppfatninger, den dagen du skjønner at din er like på tryne som alle andre sin så har du kommet et stykke. Endret 24. mai 2013 av Shrooms Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Dette har vi vært inne på før, men kan vi ikke få sende bermen hjem til deg da for å hjelpe dem med å befri deg fra all denne forferdelige rikdommen? Dette vil jo være en såkalt vinn-vinn for alle parter? Siden jeg er en ekte fattiglus, ville det være slemt overfor de som har det litt verre Sånn skal man ikke gjøre Men det du kan gjøre, er å tenke litt over hvor lett du lar rikdommen din klistre seg fast til deg, og ødelegge ditt ellers gode humør - hvem er det nå egentlig sin skyld - jeg tipper at du selv har mesteparten av det ansvaret, eller burde ha det Og hvis du kan nevne meg en eneste ting du må ha for å leve, så vil jeg gjerne høre hva den tingen er for noe fint Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Vi har alle merkelige virkelighetsoppfatninger, den dagen du skjønner at din er like på tryne som alle andre sin så har du kommet et stykke. Det er helt hinsides å legge skylden på offerenes "latskap" om noen "stakkars romfolk" stjeler sykkelen din. Det vet du like godt som meg. Du må gjerne påstå at min oppfatning av dette er "på trynet" men du bommer totalt. Det er IKKE LOV å ta andres eiendom. Det er virkeligheten. Oppfattet? 4 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Det er helt hinsides å legge skylden på offerenes "latskap" om noen "stakkars romfolk" stjeler sykkelen din. Det vet du like godt som meg. Du må gjerne påstå at min oppfatning av dette er "på trynet" men du bommer totalt. Det er IKKE LOV å ta andres eiendom. Det er virkeligheten. Oppfattet? Jeg snakket generelt og er egentlig ikke så veldig opptatt av den sykkelen. Men jeg kan vel være enig i at det ikke skyldes latskap, det er heller en sinnsykt urettferdig fordeling av goder som gir dette resultatet. Det er din virkelighet, ikke noe annet. Du bor i et land med jævlig mye shits og du har mest sannsynlig jævlig mye shits, kom deg videre og slutt å sutre. Endret 24. mai 2013 av Shrooms Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Jeg snakket generelt og er egentlig ikke så veldig opptatt av den sykkelen. Men jeg kan vel være enig i at det ikke skyldes latskap, heller en sinnsykt urettferdig fordeling av goder som gir dette resultatet. Vel, jeg snakker om sykkeltyverier. Du får sutre så mye du bare vil om "urettferdig fordeling av goder", du kommer ingen vei med det. Det er din virkelighet, ikke noe annet. Syns du det var fryktelig å bli frastjelt sykkelen din eller? Jeg har problemer med å sympatisere, beklager. Hæ? Jeg har da ikke skrevet at det er min sykkel som er avbildet? For alt du vet kan det være en minstepensjonist som har spinket og spart til ny sykkel som har fått denne frastjålet. Bare piss å komme med "urettferdig fordeling" når du ikke aner noe om bakgrunnen. Du bor i et land med jævlig mye shits og du har mest sannsynlig jævlig mye shits, kom deg videre og slutt å sutre. Unnskyld, jeg er ikke så inne i 12-års-sjargongen. Hva prøver du å få frem? 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Siden jeg er en ekte fattiglus, ville det være slemt overfor de som har det litt verre Sånn skal man ikke gjøre Men det du kan gjøre, er å tenke litt over hvor lett du lar rikdommen din klistre seg fast til deg, og ødelegge ditt ellers gode humør - hvem er det nå egentlig sin skyld - jeg tipper at du selv har mesteparten av det ansvaret, eller burde ha det Og hvis du kan nevne meg en eneste ting du må ha for å leve, så vil jeg gjerne høre hva den tingen er for noe fint Hvor har du det fra at jeg er rik og ikke like fattig som du selv påstår å være? Er jeg rik fordi jeg har(hadde) sykkel? Endret 24. mai 2013 av Vice 3 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Vel, jeg snakker om sykkeltyverier. Du får sutre så mye du bare vil om "urettferdig fordeling av goder", du kommer ingen vei med det. Jeg kommer ingen vei med det? Så du vil ikke prøve å gjøre det bedre for andre mennesker? Mener du at godene i denne verden er fordelt slik at flest mulig får det bra? Hæ? Jeg har da ikke skrevet at det er min sykkel som er avbildet? For alt du vet kan det være en minstepensjonist som har spinket og spart til ny sykkel som har fått denne frastjålet. Bare piss å komme med "urettferdig fordeling" når du ikke aner noe om bakgrunnen. Jeg misforstod, og som du ser på innlegget over hadde jeg allerede fjernet dette før du svarte på innlegget mitt. Det er ikke piss å komme med urettferdig fordeling fordi jeg misforstod noe om en sykkel. Snakk om å dra ting ut av sammenheng. Unnskyld, jeg er ikke så inne i 12-års-sjargongen. Hva prøver du å få frem? Så jeg er 12 år fordi jeg mener at du skal sette pris på det du har fremfor å klage på det du kan miste? Du hadde hatt godt av å miste alt du eier. Endret 24. mai 2013 av Shrooms Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg