Den åttende profet Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Gleder meg til å se PencilCase vri dette til noe positivt Endret 23. mai 2013 av Den åttende profet 5 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Hvis tiggere hadde kommet med pappkoppene sine da jeg begravde min farmor, hadde det svartnet for meg. Hvis ikke det legitimerer en real omgang juling så vet ikke jeg. Helt enig. Ville ha slått ned vedkommende på stedet! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Veldig rørende å se at de som ellers ber troende om å ryke og reise ett visst sted, nå gråter krokodilletårer for de samme troende. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Veldig rørende å se at de som ellers ber troende om å ryke og reise ett visst sted, nå gråter krokodilletårer for de samme troende. Fantasien din er i orden skjønner jeg ? Om man ikke har noen argumenter kan man alltids dikte opp noen. 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Fantasien din er i orden skjønner jeg ? Om man ikke har noen argumenter kan man alltids dikte opp noen. Sur på morningen ... Det var nå bare et lite sidesteg i programmet, herfra Og jeg synes jo at hyklere som bruker alle midler helt ubeskjedent for å mele sin sak, er ikke det minste fantasifulle, men heller bare nusselige og forutsigbare Hva angår denne "åpne" kirken, så får vel de som bestyrer tullet, også rydde opp i det. Jeg synes jo ingen skal måtte plages når de er ute i sånne ærender. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Veldig rørende å se at de som ellers ber troende om å ryke og reise ett visst sted, nå gråter krokodilletårer for de samme troende. Helt seriøst: Tror du at man må være religiøs for å møte opp i en begravelse i en kirke? Tror du virkelig at man må være religiøs for å be om å få noen fra familien eller slekten få begravelsen i en kirke? Jeg er fullt klar over at det finnes humanetiske begravelser (har aldri vært i en, men har vært i et humanetisk bryllup) og at dette kan benyttes, men mange synes det er mer høytidelig med begravelser i kirker. Og religion eller ikke, dette er forkastelig! Jeg står ved det jeg sa: Hadde en tigger kommet og plaget meg med å tigge penger og riste med den fordømte, jævla pappkoppen sin mens jeg var i en begravelse hadde jeg slått vedkommende rett ned! 3 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Hva angår denne "åpne" kirken, så får vel de som bestyrer tullet, også rydde opp i det. Så du mener ikke det har noe å si om tiggerne? Jeg synes jo ingen skal måtte plages når de er ute i sånne ærender. I det tilfelle synes jeg du er altfor passiv i kritikken din. Om du da kritiserer dette i det hele tatt... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Så du mener ikke det har noe å si om tiggerne? I det tilfelle synes jeg du er altfor passiv i kritikken din. Om du da kritiserer dette i det hele tatt... Når man kritiserer velger man å stille seg på sidelinjen og peke på noe/noen og dømme - det er ikke en fornuftig måte, hvis man vil løse problemer. Man skal heller stå midt i "driten" og forsøke å løse ting uten å bedømme - og alle refleksjoner skal tas i ettertid Og jeg støtter så klart ikke at noen som helst forstyrrer et sørgende begravelsesfølge - noe annet ville være besynderlig. Men når det er sagt, så er de døde helt sikkert uinteresserte i hele opptrinnet - og vi som sørger på forskjellige måter må likevel forholde oss til alle medfølgende problemer, og da kan det være greit å ta bedre vare på de som det enda er litt pust igjen i Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Hva angår denne "åpne" kirken, så får vel de som bestyrer tullet, også rydde opp i det. Jeg synes jo ingen skal måtte plages når de er ute i sånne ærender. Ok, da er du altså enig i at de er til en plage - men du syns det er greit at de plager folk alle andre plasser enn i en gravferd. Da vet vi hva du syns om adferden. 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Ok, da er du altså enig i at de er til en plage - men du syns det er greit at de plager folk alle andre plasser enn i en gravferd. Da vet vi hva du syns om adferden. Du er litt glad i å bruke kun sort og hvitt Jeg synes alle former for fattigdom er en stor ulempe, men noen ganger lurer jeg på om fattigdommen i graden av medfølelse og omtanke, er verre enn den fysiske fattigdommen vi opplever. Jeg tenker at hvis man hele tiden bærer seg fordi man føler seg plaget, er det ikke annet enn at man faktisk forstyrrer det plagsomme som likevel skjer uten at man får gjort noe med det. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Du er litt glad i å bruke kun sort og hvitt Du sa ingen skulle måtte plages i slike ærend. Svart/hvit. Du sa de er til plage iom den kommentaren. (at de ikke er fattige har du fått dokumentasjon på, så det er på siden av fakta) 2 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Når man kritiserer velger man å stille seg på sidelinjen og peke på noe/noen og dømme - det er ikke en fornuftig måte, hvis man vil løse problemer. Man skal heller stå midt i "driten" og forsøke å løse ting uten å bedømme - og alle refleksjoner skal tas i ettertid Nå er vi på et diskusjonsforum og vi diskuterer/argumenterer utifra de synspunktene vi har. Jeg kritiserer tiggerne pga. de grunnene jeg alt har gitt (og det er godt mulig jeg finner flere) og finner ikke en eneste grunn til å forsvare dem! Først og fremst så tror jeg at de lyver om nøden deres etter alle de bevisene jeg har funnet og for det andre mener jeg at de er en pest og plage som trenger seg på folk overalt hvor en går. For det tredje mener jeg at norske tiggeren kunne benytte seg av de sosiale tilbudene vi har her i landet mens de utenlandske tiggerne kunne blitt hjemme og klaget på myndighetene i sitt eget land dersom de ikke får tilfredsstilt sine krav! Og jeg støtter så klart ikke at noen som helst forstyrrer et sørgende begravelsesfølge - noe annet ville være besynderlig. Men når det er sagt, så er de døde helt sikkert uinteresserte i hele opptrinnet - og vi som sørger på forskjellige måter må likevel forholde oss til alle medfølgende problemer, og da kan det være greit å ta bedre vare på de som det enda er litt pust igjen i Er de pårørende like uinteresserte tror du? Det er først og fremst dem dette går på. EN person som er død er død (helt irrelevant fra debatten om det finnes annet liv etter døden), men deres etterlatte - det væres seg nærmeste familie, nær familie, fjerne familie, slektninger el - ønsker en verdig og flott avskjed for den avdøde. Og kvalme tiggere som kommer med pappkoppen sin, rister på den og tigger penger har ingen ting å gjøre med en slik avskjed! Og når det gjelder den avdøde kan man også vise respekt selv om den avdøde ikke selv vet hvordan begravelsen skjer! Tiggerne viser med dette at de ikke gidder å respektere noe som helst framfor deres egen trang til å tigge penger, ikke engang andre folks død!!! 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 EN person som er død er død (helt irrelevant fra debatten om det finnes annet liv etter døden), men deres etterlatte - det væres seg nærmeste familie, nær familie, fjerne familie, slektninger el - ønsker en verdig og flott avskjed for den avdøde. Og kvalme tiggere som kommer med pappkoppen sin, rister på den og tigger penger har ingen ting å gjøre med en slik avskjed! Og når det gjelder den avdøde kan man også vise respekt selv om den avdøde ikke selv vet hvordan begravelsen skjer! Tiggerne viser med dette at de ikke gidder å respektere noe som helst framfor deres egen trang til å tigge penger, ikke engang andre folks død!!! Nødstedte tiggere har så klart en viss sammenheng i denne saken - du sier altså at vi skal respektere de pårørende, fordi de sørger over noen som har gått bort. Men du synes at de som "nesten er døde" hverken skal få oppmerksomhet, eller deres pårørende - synes du ikke det blir litt feil, eller har du doble standarder? Hva om en tigger hadde krepert rett ved siden av det sørgende toget? Du sa ingen skulle måtte plages i slike ærend. Svart/hvit. Du sa de er til plage iom den kommentaren. (at de ikke er fattige har du fått dokumentasjon på, så det er på siden av fakta) Noen ganger syter den som blir plaget, uten at man behøver å gjøre annet enn å få det med seg. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Du skulle fått premie for alt våset du kommer med, "Vanvittige sky". Jeg er målløs. 4 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Nødstedte tiggere har så klart en viss sammenheng i denne saken - du sier altså at vi skal respektere de pårørende, fordi de sørger over noen som har gått bort. Men du synes at de som "nesten er døde" hverken skal få oppmerksomhet, eller deres pårørende - synes du ikke det blir litt feil, eller har du doble standarder? Nei, jeg sier at tiggernes nød er løgn! Hva om en tigger hadde krepert rett ved siden av det sørgende toget? Så hadde vedkommende uansett ikke hatt noe å gjøre i den begravelsen! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Nei, jeg sier at tiggernes nød er løgn! Så hadde vedkommende uansett ikke hatt noe å gjøre i den begravelsen! Sier du at ALLE tiggernes nød er løgn? Når det gjelder den død tiggeren, så har han altså ikke noe der å gjøre, men likevel ligger han dau der - hva skal vi gjøre med det? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Jepp, så lenge vi snakker om dem som er i Norge! De norske tiggerne kjenner så altfor godt til alle sosiale tilbud er i landet! Og de utenlandske tiggerne vet at tigging dessverre er tillat i Norge og derfor organiserer de seg, stikker hit i digre biler og later som om de lider mens de sitter der godt kledd, ikke er underernærte og dessuten har utstyr som bla. mobiltelefoner på seg. Minst en av dem som er med på organiseringen tar jevnlige runder for å sjekke hvor mye hver og en av tiggerne har "tjent" og hver eneste tigger mister interessen på sekundet dersom de blir tilbudt mat istedenfor penger! 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Det er ikke riktig. Det er nok av de tiggerne som ikke har noen ting også. For å ha en saklig debatt kan man ikke generalisere slik du gjør. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Som sagt, en tigger har INGEN TING å gjøre i en begravelse uansett! Om vedkommende er norsk burde han eller henne søkt hjelp i et av de utallige, sosiale tilbud vi har og om vedkommende er utenlandsk hadde han eller henne ingen ting i Norge å gjøre i det hele tatt! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Det er ikke riktig. Det er nok av de tiggerne som ikke har noen ting også. Ikke av tiggerne i Norge! For å ha en saklig debatt kan man ikke generalisere slik du gjør. Å si at åpenbart kriminelle og løgnere er kriminelle og løgnere er ikke å generelisere! Vil du kalle det generalisering å si at de skyldige i feks. Orderudsaken, Baneheiasaken og/eller Holmliasaken er mordere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg