Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?

Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå kalles altså hva som helst for tiggere - hva blir det neste? Tiggere som moltetjuver, eller torsketunge-nappere ...

Leste du det som sto i artikkelen og som jeg klippet ut og limte inn i tråden?

– Det ringte på døren, og jeg gikk og åpnet. Og der står det en ung gutt, fin i tøyet og med solbriller på hodet, som så ganske så fresh ut. Og så sier han ingenting, han bare viser meg et lite laminert kort hvor det sto at han var døvstum og at han ønsket litt bidrag fordi han ikke hadde jobb og penger, forteller hun.

Altså var det penger han var ute etter! Hva kaller du dette hvis det ikke er tigging? Forskjellen her er at tiggerne nå går fra dør til dør istedenfor å sitte på gatehjørner eller gå rundt i yen. Samtidig jukser de på seg nye lidelser de ikke har. Så hva er det hvis det ikke er tigging?

Tråden handler om tiggere og tigging - ikke andre sysler som ulike folk bedriver

Når vi nå snakke om saken, har du tenkt mer på endring av trådtittelen samt et skikkelig åpningsinnlegg som definerer litt mer hva som egentlig skal diskuteres her?

Endret av M-Mathias_coca-cola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Liker dine skylapper bedre.

ALLE tingene jeg refererer til er omtalt uten unntak i media.

Er det ikke det vi alle gjør?

:)

Lenke til kommentar

Er det så veldig komplisert å skille mellom en person som sitter på gaten med en kopp foran seg, eller står og spiller eller gjør et eller annet tricks for å underholde oss, og dermed få litt penger - fra de som aktivt farer rundt som tjuver og kjeltringer, eller er det bare den helt vanlige motviljen mot folkegruppen du flagger for din egen del?

Er det så veldig vanskelig å skjønne at disse folkene ikke sitter med en kopp foran seg 24/7/365? Når 68 av 69 av disse tiggerne driver med faenskap og ulovligheter burde du ha skjønt dette for lenge siden. Men å stikke hodet nedi jorden fungerer visst fortsatt for deg. Endret av Vice
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Leste du det som sto i artikkelen og som jeg klippet ut og limte inn i tråden?

Altså var det penger han var ute etter! Hva kaller du dette hvis det ikke er tigging? Forskjellen her er at tiggerne nå går fra dør til dør istedenfor å sitte på gatehjørner eller gå rundt i yen. Samtidig jukser de på seg nye lidelser de ikke har. Så hva er det hvis det ikke er tigging?

Jeg kaller det det det er: "dørsalg" - har vært borti sånt lenge før "sigøynerplagen" ble oppfunnet her til lands i det siste. Kan jo gjerne fortelle deg om hvordan vi norske sigøynere dro rundt å lurte støvsugere på forsvarsløse gamlinger her til lands. Jobbet en stund sammen med en exselger, og husker godt endel av de fiffige tricksene han fortalte om.

Når vi nå snakke om saken, har du tenkt mer på endring av trådtittelen samt et skikkelig åpningsinnlegg som definerer litt mer hva som egentlig skal diskuteres her?

Er litt usikker. Hva skal man endre, og hvorfor, og er det ikke like greit at det er litt "luft" rundt problemet - ikke dermed sagt at man skal hive seg på nærmeste romskip ...?!

Men hvis du vil, kan du få lage tittel og åpningsinnlegg - så skal jeg gjerne endre oppsettet - hvad tycks?

Er det så veldig vanskelig å skjønne at disse folkene ikke sitter med en kopp foran seg 24/7/365? Når 68 av 69 av disse tiggerne driver med faenskap og ulovligheter burde du ha skjønte dette for lenge siden. Men å stikke hodet nedi jorden fungerer visst fortsatt for deg.

Du forsøker deg med snøen som falt i fjor - hva med å bruke årets snø heller? De 68 stk. du snakker om, har vi debbatert for snart et år siden, eller har du glemt alt?

Lenke til kommentar

Du forsøker deg med snøen som falt i fjor - hva med å bruke årets snø heller? De 68 stk. du snakker om, har vi debbatert for snart et år siden, eller har du glemt alt?

Haha, så nå er det plutselig galt å bruke de ferskeste og mest lokale tallene vi har ;) Nei da er det nok bedre å bruke noen av dine kilder som går opptil tiår tilbake hvor noen romtiggere fortalte at de ikke hadde gjort noe galt. Eller har du glemt alt? ;)

Jeg tror ikke du bør snakke om å glemme ting forøvrig. Eller jo,beklager, det er jo forskjell på ignoranse og glemskhet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Haha, så nå er det plutselig galt å bruke de ferskeste og mest lokale tallene vi har ;) Nei da er det nok bedre å bruke noen av dine kilder som går opptil tiår tilbake hvor noen romtiggere fortalte at de ikke hadde gjort noe galt. Eller har du glemt alt? ;)

Jeg tror ikke du bør snakke om å glemme ting forøvrig. Eller jo,beklager, det er jo forskjell på ignoranse og glemskhet.

Du skriver litt sånn som en due driter ... Men det blir jo ganske morsomt når du gjør det :wee:

Lenke til kommentar

Du skriver litt sånn som en due driter ... Men det blir jo ganske morsomt når du gjør det :wee:

Utifra det du selv skriver så kan det forøvrig se ut som om du faktisk tenker litt sånn som en due driter. Egentlig mer skremmende enn morsomt, men uansett underholdende. Ellers er det jo alltid morsomt å vifte vekk den kjipe virkeligheten med litt teite ordspill, ikke sant ? ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kaller det det det er: "dørsalg" - har vært borti sånt lenge før "sigøynerplagen" ble oppfunnet her til lands i det siste. Kan jo gjerne fortelle deg om hvordan vi norske sigøynere dro rundt å lurte støvsugere på forsvarsløse gamlinger her til lands. Jobbet en stund sammen med en exselger, og husker godt endel av de fiffige tricksene han fortalte om.

Leser du artikkelen ser du a politiet advarer om dette nye problemet. Altså har gammeldags dørsalg hvor folk rykket over tråden på perlekjeder, satte foten i dørsprekker ol. ingen ting med dette å gjøre. Hvor finner du den slags i dag utenom i Donald Duck og co?

Er litt usikker. Hva skal man endre, og hvorfor, og er det ikke like greit at det er litt "luft" rundt problemet - ikke dermed sagt at man skal hive seg på nærmeste romskip ...?!

Tja, hva slags debatt mener du egentlig at tittel og åpningsinnlegg oppfordrer til? Og definerer du klart hva tråden skal handle om? Slik jeg tolker tråden kan dette temaet som er en form for bedrag og tigging gå fint i tråden selv om det handler om bedrag og tigging fra dør til dør istedenfor på gaten.

Men hvis du vil, kan du få lage tittel og åpningsinnlegg - så skal jeg gjerne endre oppsettet - hvad tycks?

Kan jeg jo godt, men i utgangspunktet er dette din tråd. Vil du at jeg skal "overta" den?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kan jeg jo godt, men i utgangspunktet er dette din tråd. Vil du at jeg skal "overta" den?

Hva får deg til å fantasere om at jeg vil la deg få lov å overta noe som helst?

Angående bedrag og diverse "tigging på dørene våre" har vi anmass i hele samfunnet vårt, og bare innenfor det vi synes godt om, altså der vi får levert alle våre unyttige må ha luksusartikler - blir vi rævpult hver og en - og hvis de også kan dras inn, så det vil i så fall gjøre tråden direkte unyttig og diffus, synes jeg.

Et annet alternativ er jo bare å lage seg en ny tråd, eller bruke noen av de andre sigøynertrådene

Lenke til kommentar

Hva får deg til å fantasere om at jeg vil la deg få lov å overta noe som helst?

Det er jo i praksis det jeg vil gjøre dersom jeg bestemmer ny tittel på tråden og nytt (detaljert) åpningsinnlegg. Jeg kan godt ordne begge deler og gjøre det nøytralt selv om jeg selv er imot tigging, men da mister jo du som trådstarter premissene for tråden du selv har opprettet.

Angående bedrag og diverse "tigging på dørene våre" har vi anmass i hele samfunnet vårt, og bare innenfor det vi synes godt om, altså der vi får levert alle våre unyttige må ha luksusartikler - blir vi rævpult hver og en - og hvis de også kan dras inn, så det vil i så fall gjøre tråden direkte unyttig og diffus, synes jeg.

Er det relevant til at folk ringer på hos vilt fremmede, later som de er alvorlig handicappede og holder opp skilt hvor de ber om penger? Og som straks de blir avvist viser at de ikke er handicappede i det hele tatt? Dette er enda et tiggerproblem som jeg tar opp. Vet ikke akkurat hva du vil ha frem med det du skriver her. Dersom du mener loddselgere og/eller dørselgere tilbyr de i alle fall noe tilbake og er ærlige. De later ikke som om de lider av alvorlige handicap og bare tigger penger.

Et annet alternativ er jo bare å lage seg en ny tråd, eller bruke noen av de andre sigøynertrådene

Hva er poenget med det når vi har denne aktive tråden hvor tigging diskuteres på en god måte (med unntak av noen få innlegg) og hvor mange brukere alt er engasjert?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva er poenget med det når vi har denne aktive tråden hvor tigging diskuteres på en god måte (med unntak av noen få innlegg) og hvor mange brukere alt er engasjert?

Etter å ha tenkt litt på saken ser jeg det sånn at trådtittel beskriver i grunnen det som trengs for å holde debatten der den hører hjemme - nemlig ved etisk/moralske holdninger hos oss nordmenn, og hvordan vi reagerer når vi får fattigdommen helt inn på egne gater. Tråden var ikke ment å dekke alle mulige aspekter ved fattigdom som beveger seg over landegrenser, og hvilke utslag de ulike gruppene og enkeltindividene benytter for å nå sine mål. Så når du poster en artikkel som beskriver en "kløktig" form for dørsalg, og hvor "forbryteren" er ukjent, men av sannsynlig utenlandsk opprinnelse ... mener jeg den faller utenfor vante rammer her. Men det kan hende at man skal la slike saker også komme til, vi får se litt etterhvert tror jeg

Det kan jo være at ved å holde problemstillingen så "enkel" gjør det til at tråden tiltrekker seg langt flere, enn hvis man forsøker å styre og kontrollere diskusjonene ved å "snevre inn/overkonkretisere" problemstillingen

Dette med etikk og moral har så lett for å bli lagt i en "enten troende eller ateist"-boks, også melder de fleste seg ut fra debatten fordi de ikke bryr seg om den koblingen, men har sine egne frie tanker om etikk og moral, og hvordan de selv etterlever og står for sine valg og handlinger.

Men uannsett skal du ha takk for forslagene

:)

Lenke til kommentar

Jeg mener både de etniske og moralske argumentene møter sin død rett og slett fordi tiggerne lyver og ikke trenger penger! De er godt kledd, er aldri underernærte, har biler, har mobiltelefoner og mister interessen hvis de blir tilbud mat istedenfor penger. Det de gjør er å framstille seg selv som lidende (og noen ganger som handicappede) folk som sulter og lider og trenger penger framfor alt annet. Man skulle tro at slike folk ville være overlykkelige for å få tilbud om mat om det så bare er et rundstykke eller en ferdigsmurt baguette, men det er de ikke interesserte i det hele tatt. Altså anser jeg hverken etikk eller moral som noe spørsmål i denne saken. Om tiggerne faktisk led ville det vært en annen sak, men det gjør de ikke!

Kan også fortelle deg om en hendelse fra flere år tilbake (ca. 10 år tror jeg) midt i Stavanger sentrum: Jeg var ute og gikk i byen på handletur en lørdag og like ved Stavanger domkirke kom det bort en type og spurte følgende (husker det ordrett): "Har du litt penger til vin til en uteligger"? Han spurte ikke bare meg, men også andre som var ved domkirken samtidig (vet ikke om du er kjent i Stavanger, men domkirken ligger ved torget rett ved havnen) og flere spurte ham (og prøvde å hinte) om ikke han burde kjøpe noe mat istedenfor. Alt han sa var at han hadde en kammerat (som han pekte ut) som også prøvde å få tak i penger og at de foretrakk vin. Om han var uteligger eller ikke er jo umulig å vite, men det som er helt sikkert er at også dette var tigging og at det han/de ville ha var vin framfor mat. Så hvor slår etikk og/eller moral inn?

PS: Diskusjoner om et stort tema (feks. tigging) utvikler seg gjerne til mer. Det kan jeg fortelle deg fra alle debattene jeg har drevet med ang. Israel-Palestina... Plutselig dreier diskusjonen seg om hele Midtøsten!

Lenke til kommentar

Disse satans tiggerne...

Tiggere forstyrrer gravferder

I Vår Frue Kirke i Trondheim har man ved flere tilfeller opplevd at tiggere åpenlyst har henvendt seg til gravfølget i det kista bæres ut.

Daglig leder Lars Erik Svanholm i Svanholm begravelsesbyrå forteller til Adresseavisen at det er svært ubehagelig når tiggere stiller seg i utgangsdøra og nekter å flytte seg mens kisten bæres ut.

Også andre begravelsesbyråer i byen anbefaler pårørende å finne andre kirker, skriver Adresseavisen.

http://www.nrk.no/trondelag/tiggere-forstyrrer-gravferder-1.11037452

Her ser dere hvor langt det har gått: Disse kvalme, stinkende, ekle, motbydelige tiggere som invaderer landet har ikke engang respekt for andre folks død! Selv i begravelser skal de komme kvalme og løynerske for å rasle med pappkoppene sine og tigge penger av folk... Dette er det endelige beviset på at de må KASTES ut av dette landet UANSETT hva som evnt. måtte vente dem i hjemlandet!

Slik skal vi ikke ha det i dette landet!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...