Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?

Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Hva skal vi gjøre med hele verdens fattige og arbeidsløse? Invitere dem til Norge og gi dem arbeid her? Et ganske radikalt politisk påfunn. Du finner ikke støtte for det i befolkningen.

Vi kan i hvert fall gi de som har kommet helt frem til gatene våre en bedre behandling. Argumentet om at "alle de der ute", synes jeg hører hjemme akkurat der, altså "der ute" forløpig, så kan vi heller se på saken når "alle der ute" sitter på alle trappene våre, men det tror jeg neppe kommer til å skje - vi er nemlig ikke så lekre, fordi det er bare pengene våre som tiltrekker dem

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi kan i hvert fall gi de som har kommet helt frem til gatene våre en bedre behandling.

Jo bedre vi behandler "de som har kommet helt frem til gatene våre", jo flere kommer det. Og hvis vi skal gi de en like bra behandling, så kommer det enda flere... samtidig som utgiftene, kriminaliteten og forsøplingen øker. Og da er vi inne i en ond sirkel.

Og hvorfor skal vi gi så bra behandling til en gruppe folk hvor de fleste beviselig er kriminelle, styrt av bakmenn og langt fra de aller mest vanskeligstilte?

Jeg foretrekker fortsatt at pengene jeg gir til veldedighet (ja, jeg gir en fast sum i måneden om du absolutt må vite det) går til de som faktisk trenger det. Men det er ikke romfolket som tigger i gatene i Norge.

fordi det er bare pengene våre som tiltrekker dem

Nettopp. De er ikke interessert i å gjøre en innsats og gi noe tilbake til samfunnet som gir de pengene på noen som helst måte.

Endret av Schwarzwald
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett hvor tynt grunnlag de med feilslått empati enn må skjære sannhets-pølsa si, så vil de ikke se eller smake på pålegget - for da ville de sett BBC dokumentarene, og dama som har jobbet over 20 år med fattige rumenere og som virkelig vet hvordan det ser ut og smaker.(å statistikk på kriminalitet mm)

De blåøyde får fortsette med ordspillet sitt og ikke se på fakta og erfaringer med det. Så får de heller støtte de som egentlig ikke trenger hjelp - mens vi andre kan hjelpe de som trenger det - verre er det ikke.

• Liker 6
Lenke til kommentar

så kan vi heller se på saken når "alle der ute" sitter på alle trappene våre, men det tror jeg neppe kommer til å skje - vi er nemlig ikke så lekre, fordi det er bare pengene våre som tiltrekker dem

Du tenker at vi venter til problemet er så stort at det blir mye verre å løse det. Politiet har beregnet et stort antall tiggere til Norge i sommer. "Alle der ute" bygger seg opp mer og mer.

Vi er svært lekre, men tiggerne er bare interessert i penger og å få unger. De bryr seg ikke om utdanning, velferd og den norske modellen.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Alltid greit å feie bort den kjipe virkeligheten med tøysete ordspill :)

Feil, det handler om hvordan man ser på den så kalte virkeligheten

Lenke til kommentar

Feil, det handler om hvordan man ser på den så kalte virkeligheten

Vel, jeg fortrekker nå hvertfall å se på den uten å ha hodet begravet nedi jorden. Virkelighetsflukt er definitivt en måte å se på virkeligheten på men det hjelper stort sett aldri noen andre enn en selv, og på ett eller annet tidspunkt blir de fleste innhentet.
Lenke til kommentar

Det å kjøre over fartsgrensen er teknisk sett ikke et lovbrudd så fremt man kjører etter forholdene.

Det finnes endel 50 soner i tunneler med god belysning, breie veier, rettstrekk osv. Bruer også, samt nedjusterte veier, dvs det har både vært 80 og 70 soner her som har blitt nedregulert. En opphevet 50 landevei, er teknisk sett en 80 sone, men det betyr ikke at man skal låse seg på 80, pga små veier, svinger, sauer etc.

Ta med at de fleste speedometer er ikke nøyaktige, med 5-10% avik. Ergo har vi en kjørekultur som kjører 5-10% over fartsgrensa.

Vil presisere at det er viktigere å skape flyt i trafikken enn å stå på sin rett, unngå å bruke blinklys, kjøre for nærme, være til sjenanse for andre med trafikkaner ved å vise arrogant kjørestil. Så en god del selv om de holder fartsgrensa så bryter de på alle andre punkter...

Fartsgrense ifra 50/40/30 er en annen ting.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jo bedre vi behandler "de som har kommet helt frem til gatene våre", jo flere kommer det. Og hvis vi skal gi de en like bra behandling, så kommer det enda flere... samtidig som utgiftene, kriminaliteten og forsøplingen øker. Og da er vi inne i en ond sirkel.

Neida, det stemmer ikke at det er en fast automatikk i dette. Men det er heller en kvalifisert bekymring.

Og hvorfor skal vi gi så bra behandling til en gruppe folk hvor de fleste beviselig er kriminelle, styrt av bakmenn og langt fra de aller mest vanskeligstilte?

Noen blir kanskje styrt av bakmenn, mens andre er helt vanlige folk som trenger litt hjelp. Beviser for "mafiaordninger" finnes det heller lite av, men mange anekdoter om slikt noe svirrer rundt

Jeg foretrekker fortsatt at pengene jeg gir til veldedighet (ja, jeg gir en fast sum i måneden om du absolutt må vite det) går til de som faktisk trenger det. Men det er ikke romfolket som tigger i gatene i Norge.

Nettopp. De er ikke interessert i å gjøre en innsats og gi noe tilbake til samfunnet som gir de pengene på noen som helst måte.

Det er et personlig valg man må ta. Du gir til organiserte, mens jeg oppfatter tigger-henvendelsene som et direkte spørsmål til meg, og handler da som enkeltindivid.

Lenke til kommentar

De har vel kortet ned på åpningstidene i Botanisk hage nå etter at romfolket rullet over området og begynte å rasere det i vanlig stil. :thumbdown:

Jepp. Langs hele veien står det et 30-talls kassebiler og de har okkupert alle grøntområdene i området. De bretter seg ut over plenene med madrasser, pledd og annet crap. En kar har lagt ut video om hvordan de behandler museets nærområde.

http://www.youtube.com/watch?v=2WH4pv8dkoM

• Liker 2
Lenke til kommentar

Politiet: – Lås døren

Da Anita Håkegård Pedersen kikket etter personen som akkurat hadde ringt på og utgitt seg for å være døvstum, la hun merke til at vedkommende snakket i mobiltelefonen.

Håkegård Pedersen fikk besøk av personen hjemme i Alta for et par dager siden.

– Det ringte på døren, og jeg gikk og åpnet. Og der står det en ung gutt, fin i tøyet og med solbriller på hodet, som så ganske så fresh ut. Og så sier han ingenting, han bare viser meg et lite laminert kort hvor det sto at han var døvstum og at han ønsket litt bidrag fordi han ikke hadde jobb og penger, forteller hun.

Gutten ble avvist, og gikk videre. Håkegård Pedersen syntes situasjonen var litt pussig, og tittet etter ham fra kjøkkenvinduet da han gikk.

– Da ser jeg at han går videre og tar opp mobilen sin og prater i den. Så da tenkte jeg at «ja, du er nå ikke mye døvstum», sier altakvinnen.

Politiet i Vest-Finnmark advarer nå mot det de tror er østeuropeiske svindlere.

I løpet av pinsen har de fått inn meldinger fra flere steder om en gruppe utlendinger som har banket på dørene til folk og utgitt seg for å være døvstumme.

http://www.nrk.no/nordnytt/politiet_-_-las-doren-1.11036051

Tiggerne blir stadig jævligere og mer utspekulerte...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nå kalles altså hva som helst for tiggere - hva blir det neste? Tiggere som moltetjuver, eller torsketunge-nappere ...

Tråden handler om tiggere og tigging - ikke andre sysler som ulike folk bedriver

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvordan f.eks Romanias befolkning hadde reagert om noen tusen (hvorav 98,5% av dem var registrert med kriminelle forhold) nordmenn hadde reist Bucuresti (husker jeg rett?), okkupert tomme hus, okkupert gater og parker, driti ned alt av barnehager, bakgårder og museer, forsøplet byens gater, stjålet som ravner samt krevd å leie eiendom til fantasipriser. Tror dere vi ville fått en idiotorganisasjon ala "folk er folk" til å stå opp for "rettighetene" våre da?

Om ikke annet så er det en morsom tanke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Tiggere er én ting. "Romatiggere" en helt annen. Så lenge "Romatiggerne" driver med så mye faenskap som de gjør så er det naturlig at det tas opp i en slik tråd.

Er det så veldig komplisert å skille mellom en person som sitter på gaten med en kopp foran seg, eller står og spiller eller gjør et eller annet tricks for å underholde oss, og dermed få litt penger - fra de som aktivt farer rundt som tjuver og kjeltringer, eller er det bare den helt vanlige motviljen mot folkegruppen du flagger for din egen del?

Jeg lurer på hvordan f.eks Romanias befolkning hadde reagert om noen tusen (hvorav 98,5% av dem var registrert med kriminelle forhold) nordmenn hadde reist Bucuresti (husker jeg rett?), okkupert tomme hus, okkupert gater og parker, driti ned alt av barnehager, bakgårder og museer, forsøplet byens gater, stjålet som ravner samt krevd å leie eiendom til fantasipriser. Tror dere vi ville fått en idiotorganisasjon ala "folk er folk" til å stå opp for "rettighetene" våre da?

Om ikke annet så er det en morsom tanke.

Det eneste løylige her er dine fantasifulle overdrivelser

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...