After Dark Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Problemene vi har med disse menneskene har visstnok ingenting med saken å gjøre. Visstnok? Det har ABSOLUTT INGENTING med saken å gjøre! Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Visstnok? Det har ABSOLUTT INGENTING med saken å gjøre! utdyp er du grei. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Du skrev om rasisme og rasisme har ingen ting med motvilje mot tiggere å gjøre uansett om de er norske eller utenlandske! Over 60% av Norges befolkning er imot tigging fordi tiggerne skaper gatebråk, forsøpler, stjeler og driver svindel da de faktisk ikke lider noen nød! De er alle godt kledd, har mobiltelefoner, organiserer seg og sjekker hvor mye hver enkelt "tjener", har biler og mister interessen straks de blir tilbudt mat istedenfor penger! Rasisme har med fremmedhat å gjøre utelukket fordi folk er "fremmede", kommer fra et annet land, har en annen hudfarge, en annen religion el. 3 Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Du skrev om rasisme og rasisme har ingen ting med motvilje mot tiggere å gjøre uansett om de er norske eller utenlandske! Over 60% av Norges befolkning er imot tigging fordi tiggerne skaper gatebråk, forsøpler, stjeler og driver svindel da de faktisk ikke lider noen nød! De er alle godt kledd, har mobiltelefoner, organiserer seg og sjekker hvor mye hver enkelt "tjener", har biler og mister interessen straks de blir tilbudt mat istedenfor penger!Seff er alle tiggere slik. Ingen som faktisk er fattige eller har det jævlig. Tror dere de som organiserer dette er de som sitter på gata og tigger? Seriøst? Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Hold deg fast nå! Jeg har hørt at politiet tom. frakter disse folkene ut av landet i mange tilfeller!! Og det helt uten grunn!! Mange andre folk blir også fraktet ut av landet, selv om de ikke er romfolk, men det er bare fordi politiet tror at de er romfolk. Politiet trodde jeg var en av romfolket i forrige uke fordi jeg så litt sjuskete ut på håret. De kastet meg hodestups ut av landet, og jeg måtte gå fra svenskegrensen og til Oslo igjen fordi de tok fra meg alle pengene også. Hmm... Jeg er visst like god til å lyve som de i romfolket som forteller om hvor jævlig de blir behandlet av politiet Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Du skrev om rasisme og rasisme har ingen ting med motvilje mot tiggere å gjøre uansett om de er norske eller utenlandske! Over 60% av Norges befolkning er imot tigging fordi tiggerne skaper gatebråk, forsøpler, stjeler og driver svindel da de faktisk ikke lider noen nød! De er alle godt kledd, har mobiltelefoner, organiserer seg og sjekker hvor mye hver enkelt "tjener", har biler og mister interessen straks de blir tilbudt mat istedenfor penger! Nei, de mister ikke interessen hvis de blir tilbudt mat. Det er en løgn. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Nei, de mister ikke interessen hvis de blir tilbudt mat. Det er en løgn. Ja, alle som forteller at de får mat kastet etter seg også etter å ha gitt dem litt mat istedet for penger lyver de også? Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Ja, alle som forteller at de får mat kastet etter seg også etter å ha gitt dem litt mat istedet for penger lyver de også? Nei? Men å påstå at de som en gruppe mennesker mister interessen fordi de får mat er en løgn. Var kun det jeg sa. Her server Buffy en stråmann, la oss se om Vice bryr seg? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Nei, de mister ikke interessen hvis de blir tilbudt mat. Det er en løgn. De kan ikke dra tilbake til hjemlandet sitt og kjøpe seg ting for mat. Mat fungerer like dårlig som valuta for dem som det gjør for meg og deg. 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Det er på ingen måte en stråmann. Du skrev at de ikke mister interessen hvis de blir tilbudt mat, og så sier at det å mene noe annet er å lyve, selv om man har opplevd det selv. Altså, det du i bunn og grunn da sier er at det ikke går ann at noen opplever dette fordi det ikke skjer og man lyver, og det er jo den egentlige løgnen; du bedrar deg selv. Hvis du ikke mente det sånn så burde du uttale deg annerledes neste gang. Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) "Liten"... "Ikke forstå"... Det er det du som går under! Jeg snakker om hva Norge bidrar med mens alt du klarer å trekke fram er folketallet her i landet... Hvor stort et land er i geografi og hvor mange mennesker det bor i landet har INGEN TING, ABSOLUTT INGEN TING Å SI for hvor store inntekter landet har, hvor mye det kan bidra til omverden og hvor mye det bidrar!per innbygger, nei. Men hvem tror du genererer mest penger totalt, Norge eller Kina/USA? Hvor tror du det produseres mest for eksport? Og faktum er at Norge bidrar noe ENORMT både økonomisk, diplomatisk og militært!Det sa sikkert korsfarerne og jesuittene også. Når vi i tillegg stadig åpner opp landet for både innvandrere og for asylsøkere trenger vi ikke å toppe det med å åpne landet for tiggere! Spesielt ikke når de er kriminell og i tillegg lyver og ikke lider noen nød! Det er en flytende overgang mellom det å være "snill" og det å være "dumsnill"! Men om man går i seg selv så vil de fleste folk finne hvor grensen går. Og når det gjelder tiggerne så har Norge gått over grensen for lengst!Istedenfor å sippe over dette her så kan dere faktisk gjøre noe med å forbedre de menneskerettighetsmessige forholdene for tiggerne. Dere klager over tiggere som ikke har noe valg. Akkurat som alle de som uttaler seg om narkodealere i eksakt samme situasjon. Det er ingen som sover ute på gata frivillig, og det er ingen som vier livet sitt til tigging frivillig. det dere holder på med, er det samme som å klage på resepsjonisten på sykehuset fordi overlegen har feildiagnostisert en pasient. http://www.trafficki...g-old-game.html ‘For their destination, traffickers chose high wealth concentration cities, such as Geneva, the world’s capital of luxurious watches. Mao, det er såpass mange tiggere her fordi nordmenn er bortskjemte og bader i penger. Endret 16. mai 2013 av Lime Canes Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) Selvsagt finnes det (Insinuerer IKKE at alle gjør det friviillig) de som bor på gata av fri vilje. Her kommer det..; Jeg kom i prat med en kar i rullestol i sentrum ett sted, og han så ganske hjemløs ut for å si det sånn. Før jeg innså at han var ett sinnsykt ekkelt svin (var nok rundt 50, prøvde seg agressivt på en 15åring..) så rakk han å fortelle at han levde livet på gata helt frivillig. Han hadde blitt tilbudt penger, leilighet og hjelp til å få seg jobb, men ikke faen om han ville det fordi da måtte han ''leve etter deres regler''. Å gid, stakkars kar, det ville faktisk blitt stilt krav til han om renhold, avrusning, osv.. Stakkars, stakkars mann som blir tvunget til å leve på gata???? Det er også veldig mange som tigger frivillig. I USA går det mer ''sport'' i det enn her virker det som (Jeg er glad i reddit.. mesteparten av brukerne der er fra USA. Artig å lese kommentarer på mange forskjellige ting!). Endret 16. mai 2013 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Dere klager over tiggere som ikke har noe valg. Denne tråden handler ikke om tiggere som ikke har noe valg , men om relativt ressurssterke romfolk som kommer til Norge for å søke lykken. 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Denne tråden handler ikke om tiggere som ikke har noe valg , men om relativt ressurssterke romfolk som kommer til Norge for å søke lykken. Hva legger du i relativt resurssterke? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Hva legger du i relativt resurssterke? Med at de er eliten i Romania. 3 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Hva legger du i relativt resurssterke? I forhold til de som ikke har råd til å reise til utlandet men må bli i hjemlandet sitt. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Med at de er eliten i Romania. Det gjelder alle sammen mener du? I forhold til de som ikke har råd til å reise til utlandet men må bli i hjemlandet sitt. Mange som ikke har råd som drar, de låner av noen bakmenn som får dem hit, og som de må betale tilbake igjen senere... Så mesteparten av de pengene som de får i koppene sine, går til bakmenn. = ) Eneste som faktisk vil fungere for å begrense tigging, er å ikke gi penger. Alle de som gir penger opprettholder problemet. 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) Hva legger du i relativt resurssterke? De som bygger disse husene, med hjelp av tigging og stjeling i utlandet. Sigøynerne som kommer til Norge er profesjonelle tiggere og kriminelle. Og med det så mener jeg at de ikke tigger av nød, men at det er jobben dems. Endret 16. mai 2013 av Uderzo 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 De som bygger disse husene, med hjelp av tigging og stjeling i utlandet. Sigøynerne som kommer til Norge er profesjonelle tiggere og kriminelle. Jeg tror det er mer slik at disse er slaver... De jobber for noen bakmenn. Disse bakmennene stikker av med det meste. Men så finnes det sikkert dem som også nedverdiger seg til å tigge her i Norge noen måneder, for å kunne bygge på litt mer på palasset sitt der hjemme... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Raddisen Marte Michelet er nok en gang ute å sprer svadaen sin. http://www.dagbladet...torie/27186662/ Ser at det patetiske Dagbladet ble avslørt av Oslopolitiet i sitt forsøk på sin egne lille historieforfalskning. Nå har de trukket tilbake bildet og plassert et bilde av en anti-jøde poster, bare for å understreke hvor bunnnivået i "journalisme" går. Bra jobbet Dagbladet! Sitat "Oslo politidistrikt" (Facebook): Dagbladet bruker dette bildet til å illustrere en artikkel med tema "Ordensmakten har alltid mislikt fattige utlendinger". Historien bak bildet er: Innsatsleder tok kontakt med mannen fordi han la merke til at mannens hovne legg og sår. Såret og skaden ble undersøkt og mannen fikk tilbud om skyss til legevakten, evt ville innsatsleder ringe etter ambulanse. Mannen takket nei til begge deler. Kjære Dagbladet: En sak har ofte mange sider. Denne saken er IKKE tjent med steile fronter - den er tjent med at flest mulig aspekter kommer frem. Også at mange ordensfolk i Oslo viser omtanke og har respekt for menneskeverdet. Originalbildet Huffamei for et fælt & forferdelig politi vi har her til lands! Alltid ute etter å ta disse fattige utlendingene. Ikke sant Dagbladet? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg