Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?

Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Dersom DU hadde lest litt mer hva jeg skriver, for eksempel på forrige side eller på side 16.ca fra i fjor sommer i denne diskusjonen, så hadde du forstått at jeg faktisk har et problem med tiggere / tilreisende kriminelle.

- Jeg er drittlei av at de stjeler / prøver å stjele tingene mine

- Jeg er drittlei av at de driter i hagen min

- Jeg er drittlei av folk som deg som tydeligvis ikke opplever mine "tiggerproblemer" skal fortelle meg hvordan JEG opplever dette.

Det handler ikke om dine opplevelser, det handler om at du ser på tiggere som ekle og motbydelige, uten at du har et snev av peiling på hva de har opplevd og hvilke forhold de lever under. Jeg har opplevd at nordmenn har stjålet syklene mine, pisset i hagen min og kastet søppel rundt huset mitt - er da nordmenn ekle og motbydelige? Mer kravstore enn tiggerne er de også, jeg må faktisk gi bortimot 30 % av alt jeg tjener til byråkratiet.

Pisspreik fra ende til annen.Mener du altså at av de 68 registrerte kriminelle av 69 kontrollerte tiggere en julidag i fjor gjør dette fordi de er redde for å miste nyrene sine?
Nei, men folk kan gjøres lutfattige ved at sånt skjer. Selv om organtyveri ikke er utbredt i Norge, kan fortsatt folk som har blitt truet med det befinne seg på gata her. Det som derimot er veldig vanlig, er at østeuropeiske og afrikanske vinningskriminelle truer kvinner, barn og andre til å tigge og prostituere seg. Det vet jeg veldig godt, fordi jeg holder på å skrive en rapport om menneskehandel på universitetsnivå. Dersom du har så mye mer kompetanse annet enn det å se ut av vinduet og betrakte dritten tiggerne har etterlatt seg i hagen din (på sin plass, for øvrig), så kom med det. Hvis ikke kan du levne ABB-retorikken din hjemme.

Foreslår at du leser deg opp på denne tråden, jeg. Da vil du virke litt mer intelligent. Du må gjerne prøve å sette meg på plass fordi jeg har andre meninger enn deg basert på hvordan jeg personlig opplever dette pakket, men det skal nok mye mer til enn spekulasjon på hvordan jeg bor til før jeg forandrer mening. Du er hjertlig velkommen til å plukke bæsj ved f.eks Munch-museet, siden dette tydeligvis ikke er et problem for deg. Tipper lokalmiljøet ville blitt glade om du bidro litt i stedet for å sitte å uttale deg om ting du helt klart ikke har greie på.
Jeg leste de siste sidene, der bidro du stort sett med drittslenging mot Shrooms. Hvorfor skal jeg gidde å lese 120 sider med intolerant oppgulp? Jeg regnet med at jeg fikk kartlagt ditt syn på tiggere bare ved å lese de siste postene dine, og da fikk jeg jammen rett også. Endret av Lime Canes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siv Jensen (FRP/Rasistpartiet)

Vi har flere som havner under rasistparti, hvis man skal kalle FRP for det. Missbruk av ordet og det mister all sin betydning.

Jeg har opplevd at nordmenn har stjålet syklene mine, pisset i hagen min og kastet søppel rundt huset mitt - er da nordmenn ekle og motbydelige?

Ser man på statistikken som er postet i tråden fra før, så er det selvfølgelig et problem at så mange gjør kriminelle gjerninger + mye annet dritt. Samler man alt av det negative og veier det opp imot det positive, så er det et veldig enkelt regnestykke. Da er det ikke noe rart man får den feelingen på de.

Nordmenn må naturlige nok være her - der må andre tiltak til. Tross alt er det langt mindre dritt fra norske i forhold til populasjon. Utlendinger kan vi enkelt stoppe på grensa - de som ikke tilfører noe positivt, kun negativt.

Edit: Når det kommer til "snev av peiling" - jeg vil nok si man kan si at man har det utifra hva som har kommet fram i tråden her. Hvem har mer peiling enn denne dama? Samt BBC dokumentarer som viser akkurat det denne damen sier.

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det handler ikke om dine opplevelser, det handler om at du ser på tiggere som ekle og motbydelige, uten at du har et snev av peiling på hva de har opplevd og hvilke forhold de lever under. Jeg har opplevd at nordmenn har stjålet syklene mine, pisset i hagen min og kastet søppel rundt huset mitt - er da nordmenn ekle og motbydelige? Mer kravstore enn tiggerne er de også, jeg må faktisk gi bortimot 30 % av alt jeg tjener til byråkratiet.

Unnskyld? Det handler IKKE om mine opplevelser? Hallo? Selvfølgelig vil mine erfaringer og opplevelser ha en innvirking på hvordan jeg oppfatter dette pakket. Jeg har omtrent utelukkende fortalt om MINE opplevelser og problemer ved at vi er så dumsnille som aksepterer tilreisende kriminelle bander. Jeg er egoistisk sånn: Er det noe negativt som påvirker meg, vil jeg gjerne at det skal slutte, naturlig nok.

Nei, men folk kan gjøres lutfattige ved at sånt skjer, selv om organtyveri ikke er utbredt i Norge, kan fortsatt folk som har blitt truet med det befinne seg på gata her. Det som derimot er veldig vanlig, er at østeuropeiske og afrikanske vinningskriminelle truer kvinner, barn og andre til å tigge og prostituere seg. Det vet jeg veldig godt, fordi jeg holder på å skrive en rapport om menneskehandel på universitetsnivå.

Vi snakker ikke om nigieranske prostituerte i denne tråden. Vi snakker om romfolket. Hvor mange romfolkhorer ser du i gatebildet? De har jo i hvert fall ikke råd til å selge kroppen sin på innemarkedet, husk, de er jo lutfattige. Organtyveriene du snakker om har ingenting med romfolket å gjøre.

Jeg leste de siste sidene, der bidro du stort sett med drittslenging mot Shrooms. Hvorfor skal jeg gidde å lese 120 sider med intolerant oppgulp? Jeg regnet med at jeg fikk kartlagt ditt syn på tiggere bare ved å lese de siste postene dine, og da fikk jeg jammen rett også.

Kan du vise meg hvor jeg ba deg om å lese 120 sider? Jeg pekte til og med til et spesifikt sidenummer, så vanskelig er det vel ikke.

La meg gjette: Du bor ikke i Oslo?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tråden er åpnet igjen

Jeg stenger denne tråden midlertidig for opprydning med bakgrunn i flere rapporter fra forskjellige brukere. Jeg vet ikke når den åpnes igjen.

I mellomtiden ber jeg om at trådens deltakere tar en ekstra titt på forumets retningslinjer: http://wiki.diskusjo...Retningslinjene

Uten at jeg har fått lest spesielt mye av det som har blitt skrevet her føler jeg dette er mest relevant:

Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende:

Flaming og andre former for personangrep er forbudt.

Trolling er forbudt. Provokasjoner vurderes ellers ut fra formål.

...

Hold deg til trådens tema.

Beklager evt. ulemper dette medfører for de som følger retningslinjene og trådens diskusjonstema.

Tråden er åpnet igjen

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Du kan ingenting om Libya og Gaddafi. Enten sleng fra deg du kan og vær åpen for ny informasjon, eller bare la være uttale deg om den saken.

Og det sier du... :laugh::lol::rofl:

Okei, så du klarer ikke forstå at et land som ikke er selvforsynt og har 5 millioner individer egentlig ikke kan gjør så mye for verden. Hvor mye utdannelse har du? Ikke det at jeg mener du må utdannelse for å være oppegående og forstå dette, men har du ikke fullført videregående så ser jeg på sannsynligheten som liten for at du har lært dette.

"Liten"... "Ikke forstå"... :roll: Det er det du som går under! Jeg snakker om hva Norge bidrar med mens alt du klarer å trekke fram er folketallet her i landet... Hvor stort et land er i geografi og hvor mange mennesker det bor i landet har INGEN TING, ABSOLUTT INGEN TING Å SI for hvor store inntekter landet har, hvor mye det kan bidra til omverden og hvor mye det bidrar! Og faktum er at Norge bidrar noe ENORMT både økonomisk, diplomatisk og militært! Når vi i tillegg stadig åpner opp landet for både innvandrere og for asylsøkere trenger vi ikke å toppe det med å åpne landet for tiggere! Spesielt ikke når de er kriminell og i tillegg lyver og ikke lider noen nød! Det er en flytende overgang mellom det å være "snill" og det å være "dumsnill"! Men om man går i seg selv så vil de fleste folk finne hvor grensen går. Og når det gjelder tiggerne så har Norge gått over grensen for lengst!

Jeg hater ikke noen som trosser mine ønsker. Verden snurrer ikke rundt meg, dette burde også du innse.

Du burde innse at dette ikke har noe som helst med tiggere i Norge å gjøre! Vi (Norge) bidrar til folk på andre måter.

Hva er det du snakker om? Jeg vet godt hva SOS Rasisme holder på med, og jeg syns det er en særdeles dårlig organisasjon. De to organisasjonen som skaper mest rasisme i Norge har jeg alltid sagt er SOS Rasisme og Vigrid. Dette fordi folk som er med i SOS Rasisme er oversosialiserte forvirra individer som ikke aner hvor de skal sette innsatsen sin og dermed overreagerer på vært eneste tema.

Jeg snakker om de latterlige rasistuttalelsene dine! Ellers er jeg enig i at SOS Rasisme er mer i navnet enn i handling.

Hvorfor bør jeg sette meg inn i det? Jeg syns det er tull. Jeg syns nasjoner bør oppløses.

Fordi det er en av sakene når vi vil ha vekk utenlandske tiggere her i Norge.

Slapp av. Vi kan fortsatt ha en diskusjon.

Har vært avslappet hele tiden. Det er du som reagerer på at jeg skriver alt jeg har på hjertet istedenfor noen få linjer.

Og uten at vi skal ta mer utgangspunkt i hva Norge gjør internasjonalt (som er enormt), nøyaktig HVORFOR skal vi slippe inn tiggere fra utlandet? Tiggere som har mobiltelefoner, gjemmer unna penger for å vise hvor mye de har, som organiserer seg og sjekker hvor mye hver og en har tjent, som skaper vold og slosskamper med narkomaner på gaten, som urinerer og avfører på offentlig sted ol? Nøyaktig HVORFOR skal de være velkomne her i landet? Hvorfor skal de ikke selge magasiner, spille instrument, synge eller gjøre andre ting for å tjene penger istedenfor å bare tigge dem?

Endret av M-Mathias_coca-cola
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg blir litt oppgitt når man prøver å late som missnøyen rundt romfolk kommer av gamle rasistiske fordommer fra mellomkrigstiden og det kan virke som enkelte tror at alle vil fryde seg så fort de klarer å legge fra seg disse fordommene. Problemene vi har med disse menneskene har visstnok ingenting med saken å gjøre.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg blir litt oppgitt når man prøver å late som missnøyen rundt romfolk kommer av gamle rasistiske fordommer fra mellomkrigstiden og det kan virke som enkelte tror at alle vil fryde seg så fort de klarer å legge fra seg disse fordommene. Problemene vi har med disse menneskene har visstnok ingenting med saken å gjøre.

Det er et moderne problem. Det er litt for lett å trekke rasismekortet, noe som gjør debatten meningsløs. Dersom man setter munnkurv på folk lenge nok, vil lite godt komme av det. Økt polarisering, for det første.

Endret av Fasces
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Mulig at du har rett, men hvis du ser på ordvalg og ser på intensiteten litt for mange hvermansen legger bak ordene i dag, kan man undres litt på om ikke det ligger noe dypt begravd i folkesjelen

Her er altså 1917 - kunne like gjerne vært 2013 ...

I desember 1917 ble Oppdagelsessjef Søhr i Kristianiapolitiet intervjuet i Aftenposten. Avisa, som allerede da hadde en uttrykt antisemittisk holdning, var bekymret for tilstrømningen av jødiske migranter fra Øst-Europa. Oppdagelsessjef Søhr fyrte gjerne opp under uroen:

«Vi har merket ... et betydelig indryk til byen af saadanne tvilsomme eller kanske utvilsomme individer av den internationale jødetype. De har gjort seg bemærket her ved forskjellige anledninger og været mistenkt for tyverier, især lommetyverier, uden at det likevel har vært mulig at faa fellende bevis paa dem. Sleipe, drevne forbrytere, som forstaar at gardere seg. ... Den er en fare for det reisende publikum, denne bande av jøder som for tiden streifer om i Skandinavia.»

Lenke til kommentar

Mulig at du har rett, men hvis du ser på ordvalg og ser på intensiteten litt for mange hvermansen legger bak ordene i dag, kan man undres litt på om ikke det ligger noe dypt begravd i folkesjelen

Her er altså 1917 - kunne like gjerne vært 2013 ...

Folk oppfører seg ofte som idioter når de blir sinte, det er vell kanskje fellesnevneren?

Jeg synes det er problematisk når man forsøker å sette likhetstegn mellom rasisme bygget på fordommer og konspirasjonsteorier, og sinne og frustrasjon (berettiget eller ikke) over romfolkets egen opptreden og problemene knyttet til disse. Om noe tror jeg frustrasjonen bare vokser over at mennesker som mange gjerne avskriver noe foraktelig som "kultureliten" ikke tar denne frustrasjonen på alvor, men tvertimot avskriver det som en form for moderne nazisme.

Det siste vi trenger er enda mer frustrerte gærninger.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Folk oppfører seg ofte som idioter når de blir sinte, det er vell kanskje fellesnevneren?

Ja, jeg kjenner til det fenomenet selv ... :closedeyes:

Men når folkevalgte er med i hylekoret, og ingen eller veldig få bryr seg om ordvalg og intensitet, blir jeg litt bekymret for at vi egentlig aldri har tatt ett oppgjør med vår egen antiziganisme, og at det er den "driften" som ligger i bunn for "mønsteret" jeg ser i dag

Vil bare få med at det er en glede å se at endel av romatiggerne har fått seg en selgerjobb nå, og dermed er de med på å vanliggjøre seg selv og fjerne våre fordommer. Det er ikke like jævlig som i fjor, men så må man vel få med at vi har bare kommet til midten av kom mai du skjønne milde ...

;)

Lenke til kommentar

Definisjonen på antiziganisme idag er vel å mislike eller være imot menneskehandel, prostitusjon, offentlig urinering, forsøpling og generelt dårlig folkeskikk.

Vi kan holde hylekoret unna og diskutere hvordan vi skal få stoppet disse problemene. Å forby camping i parker og i byer er en god start. Deretter kan man forby tigging for de uten norsk pass.

Sigøynerne i Bergen forsterker og bekrefter folks antakelser om at her er det omfattende menneskehandel, tvang og prostitusjon som ligger i kulissene til tiggingen.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hun har rett i at ordensmakten alltid har mislikt fattige utlendinger. Politiet tar seg friheter ovenfor sigøynere som vitner om at de har mer makt enn de har lovhjemmel til, i hvert fall om vi skal tro på de onde tungene som forteller om sigøynere som fraktes utafor bygrensa og settes av der, eller hvordan politiet trasher eiendelene deres.

Jeg snakker ikke om hvorvidt folk syns dette er greit, jeg sier bare at politiet tydeligvis får bruke av pengene jeg tvinges til å gi dem, til å gi faen i lover og regler med vanlige folks velsignelse. Politistat, kalles det.

Lenke til kommentar

Vi kan holde hylekoret unna og diskutere hvordan vi skal få stoppet disse problemene.

Vi kan gi alle som vil ha det oppholdstillatelse. Dermed er det lettere å få seg jobb. Dermed er det mindre attraktivt å stjele og tigge.

Vi kan forby å gi til tiggere. Da slutter folk å gi dem noe, dersom de får like store bøter som å betale for sex.

Lenke til kommentar

Vi kan gi alle som vil ha det oppholdstillatelse. Dermed er det lettere å få seg jobb. Dermed er det mindre attraktivt å stjele og tigge.

Vi kan forby å gi til tiggere. Da slutter folk å gi dem noe, dersom de får like store bøter som å betale for sex.

Ja, la oss gi hele verden norskt statsborgerskap. Det vil fikse det!

• Liker 6
Lenke til kommentar

Ja, la oss gi hele verden norskt statsborgerskap. Det vil fikse det!

Nei, det vil ikke fikse tiggingen, men det vil gi stor velstandsøkning, økning i produksjon, økning i utbygging av landet, nedbygging av velferdsstaten, og samtidig økning av velstanden i de landene arbeidsinnvandrere kommer fra.

Hvis vi samtidig innfører dødsstraff for å gi til tiggere og dødsstraff for stjeling, så ville vi sett bedring for oss, vi ville fått de produktive, og kvittet oss med de som ikke fikk det til.

Folk kommer jo allerede over grensene en masse og oppholder seg her ulovlig.

Endret av antih3lt
Lenke til kommentar

Men hun har rett i at ordensmakten alltid har mislikt fattige utlendinger. Politiet tar seg friheter ovenfor sigøynere som vitner om at de har mer makt enn de har lovhjemmel til, i hvert fall om vi skal tro på de onde tungene som forteller om sigøynere som fraktes utafor bygrensa og settes av der, eller hvordan politiet trasher eiendelene deres.

Hold deg fast nå! Jeg har hørt at politiet tom. frakter disse folkene ut av landet i mange tilfeller!! Og det helt uten grunn!! Mange andre folk blir også fraktet ut av landet, selv om de ikke er romfolk, men det er bare fordi politiet tror at de er romfolk.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...