After Dark Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Erna Solberg lover tiggeforbud dersom hun blir statsminister Dersom Erna Solberg blir statsminister, vil et forbud mot tigging være på plass før sommeren 2014. I målingen som er laget for Klassekampen, svarer seks av ti at de ønsker at det innføres forbud mot tigging. Målingen gir Solberg solid støtte blant sine egne velgere. Hele 72 prosent av partiets velgere støtter et forbud. Lørdag kom justisministeren Grete Faremo med et forslag om å begrense tid og sted for tigging. Solberg sier dette har vært en av modellene Høyre har vurdert og at de skal se på om det er tilfredsstillende. – Dette vil gå på bekostning av andre oppgaver. Vi i Oslo politiforening mener at det beste vil være et tiggerforbud. Det hadde vært enkelt å håndtere og forholde seg til, sier leder i Oslo politiforening Sigve Bolstad. http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.11005269 Underlig at noen situasjoner kan få fram det beste i folk... Har alltid selv vært for AP, men i denne saken er Høyre klart best! Har aldri hatt noen tiltro til politiet eller ment at de har gjort noen god jobb, men her har politiet en glimrende holdning! 2 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Nordmenn vil ha tiggeforbud Seks av ti nordmenn ønsker at det innføres forbud mot tigging, viser en fersk meningsmåling. http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.11004447 Dette er glimrende lesing! La oss nå samle oss å få vekk alle disse kvalme, løgnerske tiggerne en gang for alle! 5 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Når det gjelder ditt utenrikspolitiske syn så har vi veldig forskjellig oppfatning av hva som foregår. Jeg menter vi har en ekstrem maktstruktur satt på plass for å tjene til de store firmaene, som da ofte har utgangspunkt i vestlige land eller i-land. Libya under Gaddafi; Libya var det landet med høyest velferd i hele Afrika. Landet ranket også høyere enn Saudia-Arabia på HDI. Saudia-Arabia er som kjent en vestlige alliert og venn som selger olje til vesten. Gaddafi nasjonaliserte oljen til Libya og denne situasjonen eskalerte til en krig. Det hadde særdeles lite med å hjelpe befolkningen i landet å gjøre. Saddam Hussein har mottatt vestlige assistanse i form av våpen mot Iran i forbindelse med situasjonen etter revolusjonen hvor kongen ble avskaffet, rundt 1979. Vestlige etterretningstjenester kuppet i 1953 det Iranske styret og insatte den gamle kongen, dette skjedde etter at Iran hadde nasjonalisert oljen sin. Dette er ikke konspirasjonsteorier og er enkelt å finne i mange fordypende historiebøker. Det er mange eksempler på slike ting i Sør-Amerika også. Vesten er en av de største bandittene i verden, men vi evner ikke å se det i vår egen skinnhellighet. Latterlig utsagn! Og som sagt bidrar Norge allerede noe KOLOSALT til flere land og befolkninger her i verden! Dette er favoritten min =) Norge bidrar? Hvordan kan et land med 5 millioner individer og en matproduksjon som ikke er selvforsynt bidra kolossalt? Vi bidrar med olje og vi bidrar med vår selvdefinerte rikdom, skapt igjennom et økonomisk system basert på olje. Dette er ikke å gi til verden, dette er å forpeste verden. Det der er bare latterlig! Det er en ekstrem konflikt uansett om du snakker Israel-Palestina eller palestinernes interne konflikt. Men det er også en avsporing. Jeg nevnte bare Norges lederskap i Giverlandsgruppen for palestinerne som enda et eksempel på Norges bidrag til andre i verden. Det var du som tok opp Israel-Palestina konflikten? Jeg sa at det er sammensatt konflikt. Hvordan er det latterlig? Jepp, de forsøpler hele gatebildet! DIREKTE KVALMT! Da kaller jeg deg prippen Men jeg setter også pris på folk som rydder etter seg Ditt mest idiotiske avsnitt hittil! Jeg har selv vært medlem i SOS Rasisme og har flere venner og venninner fra utlandet. Det er helt tydelig at du som trekker inn rasisme i en diskusjon om kvalme tiggere som egentlig bare snyter ikke aner hva rasisme i det hele tatt er! Og nok en gang poengterer du jo at du ikke er interessert i en seriøs diskusjon... Hva skal det bevise at du har vært medlem i SOS Rasisme? Jeg snakker om en underliggende fremmedfrykt som kommer til uttrykk i passivaggresive holdninger mot gitte folkegrupper. Det har skjedd igjennom hele den moderne historie. "For norsk til å skjønne hva du selv driver med"... Det er rett og slett det at jeg ikke gidder å gi penger til: 1) Folk som later som de lider når de egentlig ikke gjør det. 2) Bare sitter eller går rundt og rister med en kopp istedenfor å faktisk jobbe for pengene. 3) Folk som kommer hit til landet for å tigge penger istedenfor å faktisk be myndighetene i sitt eget land om hjelp. 4) Ikke har noe i dette landet å gjøre i utgangspunktet! 5) Bruker gjerne pengene til kriminalitet. Jeg personlig syns ikke at folk som tilfeldigvis er født i dette landområdet har noen større rett på det enn folk som reiser hit. I en seriøs diskusjon tar jeg med alle mine tanker og meninger. Hadde du deltatt i andre tråder om interessange og betydningsfulle emner ville du oppdaget langt, langt lengre innlegg enn det der! Hvis du ikke tåler at folk tar med alle sine tanker og meninger når de er i en diskusjon foreslår jeg at du holder deg til kun de brukerne som bare slenger ut to, tre linjer uten å tenke over hva de faktisk skriver. Jeg mener det kan være hensiktsmessig å holde det kort og konsist over nettet. Hadde vi hadde luksusen av en ekte diskusjon så hadde jeg vært veldig enig med deg. Endret 13. mai 2013 av Shrooms Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 En natt forrige uke har to romfolk prøvd å stjele sykkelen min fra bakgården. Jeg så det ikke selv, men en nabo hadde observert dem. I natt var de tilbake, denne gangen prøvde de å stjele scooteren min. Jeg våknet av lydene, observerte svina ut av soveromsvinduet mitt i tredje etasje, men var ikke rask nok til å få på meg klær og finne frem støvsugerrøret så de hadde allerede forsvunnet da jeg kom meg ned i bakgården. De hadde hatt problemer med å få opp låsen så de veltet like så godt scooteren min i bakken. Håper de kommer tilbake og bruker litt lenger tid neste gang. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) En natt forrige uke har to romfolk prøvd å stjele sykkelen min fra bakgården. Jeg så det ikke selv, men en nabo hadde observert dem. I natt var de tilbake, denne gangen prøvde de å stjele scooteren min. Jeg våknet av lydene, observerte svina ut av soveromsvinduet mitt i tredje etasje, men var ikke rask nok til å få på meg klær og finne frem støvsugerrøret så de hadde allerede forsvunnet da jeg kom meg ned i bakgården. De hadde hatt problemer med å få opp låsen så de veltet like så godt scooteren min i bakken. Håper de kommer tilbake og bruker litt lenger tid neste gang. Skjønner du ikke at de trenger sykkelen din og scooteren din mer enn deg? At det går ann å være så egoistisk! Du burde hjulpet dem med å fjerne låsen så det ville vært enklere å stjele den! Skjønner ikke at folk kan være så uomtenksomme! Og hvem tror du at du er?? Du kan ikke forvente at tingene dine skal få være i fred hvis du lar dem være i ett så utrygt og åpent sted som en bakgård. Du fortjener å få dem frastjålet! Endret 14. mai 2013 av BuffyAnneSummers 3 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Skjønner du ikke at de trenger sykkelen din og scooteren din mer enn deg? At det går ann å være så egoistisk! Du burde hjulpet dem med å fjerne låsen så det ville vært enklere å stjele den! Skjønner ikke at folk kan være så uomtenksomme! Og hvem tror du at du er?? Du kan ikke forvente at tingene dine skal få være i fred hvis du lar dem være i ett så utrygt og åpent sted som en bakgård. Du fortjener å få dem frastjålet! Hehe, joda det er ganske så egoistisk av meg. Neste gang tror jeg at jeg inviterer dem inn til meg, høre om de er keene på å kleppe noen sigarer på gulvet mitt. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) Når det gjelder ditt utenrikspolitiske syn så har vi veldig forskjellig oppfatning av hva som foregår. Jeg menter vi har en ekstrem maktstruktur satt på plass for å tjene til de store firmaene, som da ofte har utgangspunkt i vestlige land eller i-land. Hvordan kan du mene det når vi ikke gjør annet enn å gi u-hjelp, økonomisk bistand, mekle i konflikter, åpne landet for innvandrere samt åpne landet for asylsøkere? Norge bidrar som bare det uten å måtte åpne landet for de kvalme tiggerne i tillegg! Libya under Gaddafi; Libya var det landet med høyest velferd i hele Afrika. Landet ranket også høyere enn Saudia-Arabia på HDI. Saudia-Arabia er som kjent en vestlige alliert og venn som selger olje til vesten. Gaddafi nasjonaliserte oljen til Libya og denne situasjonen eskalerte til en krig. Det hadde særdeles lite med å hjelpe befolkningen i landet å gjøre. Muammar al-Gaddafi var en diktator, terrorist, despot og tyrann som brukte fengsling, tortur og vilkårlige henrettelser som midler til å holde på makten! Han kom til makten gjennom et kupp og dem av folket som ikke bøyde seg i støvet for hans styre ble tatt av politiet eller militæret øyeblikkelig! Terrorisme i utlandet drev han også med! Da folket omsider fikk nok og gikk til opprør startet han slakt og folkemord mot egen befolkning og omsider hadde de oppegående landene her i verden fått nok og hjalp opprørerne. Og da Gaddafi til slutt ble dratt ut av et kloakkrør som den kloakkrotten han egentlig var peip han og tryglet om nåde og viste hvor feig han egentlig var... Han kan takke seg selv for at det gikk som det gikk. Og den operasjonen er bare enda et eksempel på hvordan Norge stadig bidrar til andre her i verden. Og befolkningen i Libya har siden vært interessert i å stable på beina Det nye Libya, ikke komme hit til Norge som rotter for å tigge og stjele! Saddam Hussein har mottatt vestlige assistanse i form av våpen mot Iran i forbindelse med situasjonen etter revolusjonen hvor kongen ble avskaffet, rundt 1979. Vestlige etterretningstjenester kuppet i 1953 det Iranske styret og insatte den gamle kongen, dette skjedde etter at Iran hadde nasjonalisert oljen sin. Dette er ikke konspirasjonsteorier og er enkelt å finne i mange fordypende historiebøker. Det er mange eksempler på slike ting i Sør-Amerika også. Vesten er en av de største bandittene i verden, men vi evner ikke å se det i vår egen skinnhellighet. Da Baatregimet først tok makten i Irak gikk mye av pengene til folket og sivil infastruktur og Irak ble en stor mønsterstat i Midtøsten. Dette fortsatte etter at Saddam Hussein tok makten. Nå hadde ikke Irak fått den samme rikdommen og de samme mulighetene til å modernisere landet hadde det ikke vært for Seksdagerskrigen og oljeboikotten så oljeprisene eksploderte, men nok om det. USA betraktet Saddam Hussein som en litt tvilsom alliert på den tiden, det er sant. Men da Saddam Hussein valgte å invadere Kuwait ETTER at Kuwait hadde innrømmet oljejukset sitt og lovet å respektere Opecs oljekvote skiftet selvsagt verden syn på Saddam Hussein og Baathregimet! Da vi bidro til Operasjon Ørkenstorm og frigjorde Kuwait fra okkupasjonen så bidro vi til å redde Kuwait og dets befolkning. Igjen et enormt bidrag for andre her i verden! Dette er favoritten min =)Norge bidrar? Hvordan kan et land med 5 millioner individer og en matproduksjon som ikke er selvforsynt bidra kolossalt? Vi bidrar med olje og vi bidrar med vår selvdefinerte rikdom, skapt igjennom et økonomisk system basert på olje. Dette er ikke å gi til verden, dette er å forpeste verden. Jeg gidder bare å forklare deg dette en gang til: Norge bidrar enormt til andre land og andre befolkninger gjennom u-hjelp, økonomisk bistand, mekling i forskjellige konflikter, bidrag til NATOs operasjoner, bidrag til FNs operasjoner og slipper stadig både innvandrere og asylsøkere inn i landet! Det var du som tok opp Israel-Palestina konflikten? Jeg sa at det er sammensatt konflikt. Hvordan er det latterlig? For siste gang: Jeg nevnte at Norge hele tiden har ledet Giverlandsgruppen for palestinerne. Dette er også et bidrag til andre her i verden! Da kaller jeg deg prippen Men jeg setter også pris på folk som rydder etter seg Prippen ja... Igjen var det dette med det seriøse nivået... Og om du liker folk som rydder etter seg burde du hate tiggerne som bare forsøpler! Hva skal det bevise at du har vært medlem i SOS Rasisme? Jeg snakker om en underliggende fremmedfrykt som kommer til uttrykk i passivaggresive holdninger mot gitte folkegrupper. Det har skjedd igjennom hele den moderne historie. Nei, du kan sikkert ikke så mye om hva slike organisasjoner er. Men det er altså en av mange brikker når det gjelder at jeg ikke er rasist. Når det gjelder de ekle, kvalme tiggerne er jeg ikke det spor redd for dem! Jeg HATER dem!!! Jeg personlig syns ikke at folk som tilfeldigvis er født i dette landområdet har noen større rett på det enn folk som reiser hit. Da bør du sette deg litt mer inn i hva moderne, suverene stater/nasjoner er... Jeg mener det kan være hensiktsmessig å holde det kort og konsist over nettet. Hadde vi hadde luksusen av en ekte diskusjon så hadde jeg vært veldig enig med deg. Igjen, foreslår at du da holder deg til dem som bare slenger ut to,tre linjer uten å tenke noe over hva de skriver. Endret 14. mai 2013 av M-Mathias_coca-cola 1 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Når det gjelder de ekle, kvalme tiggerne er jeg ikke det spor redd for dem! Jeg HATER dem!!! Da er vi to. Ved neste valg kommer jeg til å stemme kun basert på politikken partiet har når det gjelder tigger-turister. Vil du sende dem ut? Ja, da får du min stemme. 2 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Da er det bare å stemme Høyre! Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Høyre-siden rettere sagt Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Nå er det Erna Solberg (Høyre) og Siv Jensen (FRP/Rasistpartiet) som først og fremst har sagt at de ønsker forbud mot tigging. Ikke hele høyresiden av norsk politikk. Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) Du kan ingenting om Libya og Gaddafi. Enten sleng fra deg du kan og vær åpen for ny informasjon, eller bare la være uttale deg om den saken. Okei, så du klarer ikke forstå at et land som ikke er selvforsynt og har 5 millioner individer egentlig ikke kan gjør så mye for verden. Hvor mye utdannelse har du? Ikke det at jeg mener du må utdannelse for å være oppegående og forstå dette, men har du ikke fullført videregående så ser jeg på sannsynligheten som liten for at du har lært dette. Prippen ja... Igjen var det dette med det seriøse nivået... Og om du liker folk som rydder etter seg burde du hate tiggerne som bare forsøpler! Jeg hater ikke noen som trosser mine ønsker. Verden snurrer ikke rundt meg, dette burde også du innse. Nei, du kan sikkert ikke så mye om hva slike organisasjoner er. Men det er altså en av mange brikker når det gjelder at jeg ikke er rasist. Når det gjelder de ekle, kvalme tiggerne er jeg ikke det spor redd for dem! Jeg HATER dem!!! Hva er det du snakker om? Jeg vet godt hva SOS Rasisme holder på med, og jeg syns det er en særdeles dårlig organisasjon. De to organisasjonen som skaper mest rasisme i Norge har jeg alltid sagt er SOS Rasisme og Vigrid. Dette fordi folk som er med i SOS Rasisme er oversosialiserte forvirra individer som ikke aner hvor de skal sette innsatsen sin og dermed overreagerer på vært eneste tema. Da bør du sette deg litt mer inn i hva moderne, suverene stater/nasjoner er... Hvorfor bør jeg sette meg inn i det? Jeg syns det er tull. Jeg syns nasjoner bør oppløses. Igjen, foreslår at du da holder deg til dem som bare slenger ut to,tre linjer uten å tenke noe over hva de skriver. Slapp av. Vi kan fortsatt ha en diskusjon. Endret 14. mai 2013 av Shrooms Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) http://www.nrk.no/ho...-hus-1.11026288 "Inne i det falleferdige bygget blir det verre. Mat, søppel, avføring. Alt rett på golvet." Jeg klarer ikke helt å skjønne hva de driver med. Hvis jeg hadde bodd i et okkupert hus hadde jeg da virkelig ikke driti samme sted som jeg hadde lagd mat. Endret 14. mai 2013 av Kent Touch This 1 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Jeg klarer ikke helt å skjønne hva de driver med. Hvis jeg hadde bodd i et okkupert hus hadde jeg da virkelig ikke driti samme sted som jeg hadde lagd mat. Nei, jeg tror heller ikke jeg ville bedrevet lik aktivitet. Jeg foretrekker å spise og drite på forskjellige steder. Men dette i seg selv er jo ikke grunn nok til å forby menneskene å være her? Vi kan ikke forby ting kun fordi vi ikke liker det. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) Nei, jeg tror heller ikke jeg ville bedrevet lik aktivitet. Jeg foretrekker å spise og drite på forskjellige steder. Men dette i seg selv er jo ikke grunn nok til å forby menneskene å være her? Vi kan ikke forby ting kun fordi vi ikke liker det. Jeg skrev heller ikke at det at de driter samme sted de lager mat er grunn nok til å forby disse ekle individene å være her. Forhåpentligvis pådrar de seg kanskje noen sykdommer med denne oppførselen. Jeg synes derimot at all kriminaliteten, forsøplingen og ubehaget de bringer med seg er mer enn god nok grunn til å tuppe dem på hodet og ræva ut. Endret 14. mai 2013 av Kent Touch This 4 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Jeg skrev heller ikke at det at de driter samme sted de lager mat er grunn nok til å forby disse ekle individene å være her. Forhåpentligvis pådrar de seg kanskje noen sykdommer med denne oppførselen. Nei, men jeg regner med at du skjønner poenget med at jeg skrev det. Jeg synes derimot at all kriminaliteten, forsøplingen og ubehaget de bringer med seg er mer enn god nok grunn til å tuppe dem på hodet og ræva ut. Mener du at norske statsborgere også skal kunne bli kasta ut av landet hvis de utfører disse handlingene? Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) Jeg skrev heller ikke at det at de driter samme sted de lager mat er grunn nok til å forby disse ekle individene å være her. Forhåpentligvis pådrar de seg kanskje noen sykdommer med denne oppførselen. Jeg synes derimot at all kriminaliteten, forsøplingen og ubehaget de bringer med seg er mer enn god nok grunn til å tuppe dem på hodet og ræva ut. Jeg tror du trenger å komme deg ut av gutterommet til mamma og se litt av verden. Du har åpenbart ikke vært mye utenfor huset i ditt liv. Eller må det innføres båndtvang på deg når du spankulerer oppover Karl Johan? Voff-voff, gå og bit tiggere, du. Endret 14. mai 2013 av Lime Canes 1 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) Mener du at norske statsborgere også skal kunne bli kasta ut av landet hvis de utfører disse handlingene? I motsetning til tiggerturister har norske statsborgere tilknytning til nettopp Norge, så det blir jo en helt annen sak. Debatten her dreier seg om tilreisende kriminelle tiggere, ikke de norske. Jeg tror du trenger å komme deg ut av gutterommet til mamma og se litt av verden. Du har åpenbart ikke vært mye utenfor huset i ditt liv. Eller må det innføres båndtvang på deg når du spankulerer oppover Karl Johan?Voff-voff, gå og bit tiggere, du. Deilig å se en som kommer med klassiske hersketeknikker. "Du må være sånn og sånn og så og så gammel siden du mener noe annet enn meg". Kan du heller komme med noen gode motargumenter, sånn for debattens del? Jeg har bodd i og eid egne leiligheter i 17 år nå, så det stemmer ikke helt det du sier. Har du noe fornuftig å komme med eller er oppgulp som ikke har rot i virkeligheten det beste du klarer? Endret 14. mai 2013 av Kent Touch This 4 Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) Jeg behøver ikke bruke hersketeknikker engang, du graver din egen grav kjapt nok. Dersom du har bodd i egne leiligheter i 17 år, forutsetter jeg at du er mellom 30-40 år gammel. Da er det skremmende at du ikke har et bredere spekter av kulturelle impulser enn som så. Og jo, dersom du virkelig har et problem med tiggere, så tror jeg ikke du har sett spesielt mye forskjellig i livet ditt. Hadde du giddet å åpne øynene og sett hvor jævlig folk har det, og hvor få muligheter for eksempel tiggere har i forhold til deg, så hadde du nok ikke sittet og skrevet om hvor ekle og motbydelige der er. Du kjenner ikke til forhistorien til disse menneskene i det hele tatt. Den absolutte majoritet av dem har ikke noe annet valg. Dersom noen plutselig skulle ta hele formuen din mot at de ikke stjal nyrene dine, og du endte opp som tigger, hvordan hadde du hatt det da? Eller hva om lokal mafia truet deg med å drepe familien din dersom du ikke solgte kroppen din og tigget om penger på gata i Norge? Les deg opp på problemene knyttet rundt menneskehandel og de pengene det markedet genererer før du gulper opp fordommer om mennesker du sannsynligvis aldri har utvekslet et ord med. Endret 14. mai 2013 av Lime Canes Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Jeg behøver ikke bruke hersketeknikker engang, du raver din egen grav kjapt nok. Dersom du har bodd i egne leiligheter i 17 år, forutsetter jeg at du er mellom 30-40 år gammel. Da er det skremmende at du ikke har et bredere spekter av kulturelle impulser enn som så. Hvis du ikke trenger å bruke hersketeknikker, hvorfor bruker du dem da? Det er et klassisk tegn på en som er tom for argumenter. Jeg klarer å formulere frem hva jeg mener uten å måtte ty til å spekulere i hvordan motparten bor, hva slags forhold han har til moren sin og så videre. Det er ikke så vanskelig, du burde prøve det. Og jo, dersom du virkelig har et problem med tiggere, så tror jeg ikke du har sett spesielt mye forskjellig i livet ditt. Hadde du giddet å åpne øynene og sett hvor jævlig folk har det, og hvor få muligheter for eksempel tiggere har i forhold til deg, så hadde du nok ikke sittet og skrevet om hvor ekle og motbydelige der er. Dersom DU hadde lest litt mer hva jeg skriver, for eksempel på forrige side eller på side 16.ca fra i fjor sommer i denne diskusjonen, så hadde du forstått at jeg faktisk har et problem med tiggere / tilreisende kriminelle. - Jeg er drittlei av at de stjeler / prøver å stjele tingene mine - Jeg er drittlei av at de driter i hagen min - Jeg er drittlei av folk som deg som tydeligvis ikke opplever mine "tiggerproblemer" skal fortelle meg hvordan JEG opplever dette. Du kjenner ikke til forhistorien til disse menneskene i det hele tatt. Den absolutte majoritet av dem har ikke noe annet valg. Dersom noen plutselig skulle ta hele formuen din mot at de ikke stjal nyrene dine, og du endte opp som tigger, hvordan hadde du hatt det da? Eller hva om lokal mafia truet deg med å drepe familien din dersom du ikke solgte kroppen din og tigget om penger på gata? Pisspreik fra ende til annen.Mener du altså at av de 68 registrerte kriminelle av 69 kontrollerte tiggere en julidag i fjor gjør dette fordi de er redde for å miste nyrene sine? Les deg opp på problemene knyttet rundt menneskehandel og de pengene det markedet genererer før du gulper opp fordommer om mennesker du sannsynligvis aldri har utvekslet et ord med. Foreslår at du leser deg opp på denne tråden, jeg. Da vil du virke litt mer intelligent. Du må gjerne prøve å sette meg på plass fordi jeg har andre meninger enn deg basert på hvordan jeg personlig opplever dette pakket, men det skal nok mye mer til enn spekulasjon på hvordan jeg bor til før jeg forandrer mening. Du er hjertlig velkommen til å plukke bæsj ved f.eks Munch-museet, siden dette tydeligvis ikke er et problem for deg. Tipper lokalmiljøet ville blitt glade om du bidro litt i stedet for å sitte å uttale deg om ting du helt klart ikke har greie på. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg