Shrooms Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Sånn apropos å gjøre feil bestandig, NRK gjør en "bedre innsats" enn de fleste på det området der: Det er lettere å unngå feil når halvparten av sakene dine handler om hvilken kjole som passer best, sånn hvis vi tenker på f.eks. VG eller Dagbladet. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 (endret) Det er lettere å unngå feil når halvparten av sakene dine handler om hvilken kjole som passer best, sånn hvis vi tenker på f.eks. VG eller Dagbladet. Så fordi man ikke skriver/lager artikler om handler om kjoler, så kan man bryte normalt god presseskikk flere ganger enn andre? Ettersom NRK (tilsynelatende) skal lage mer seriøse artikler enn tabloidpressen, så burde de også være mer seriøse og unngå å bevisst villede og forlede seerne. I tillegg betaler vi 2500 kroner i året, til en organisasjon som bryter god presseskikk 4-5 ganger oftere enn gratiskanalene/avisene. I tillegg så var Aftenposten med i sammenligningsgrunnlaget. De er enda mer seriøse enn NRK. Endret 12. mai 2013 av Schwarzwald 4 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Med vanlig vett og forstand, er det å legge merke til om det som skjer på gaten, virkelig stemmer med det som foregår på nettet og i media forøvrig. Jeg har ikke sett at de to verdener stemmer overens, enda Det er ikke min skyld at du ikke gidder å klikke deg inn på artiklene jeg lenker til, eller det jeg siterer fra artiklene. Jeg har kommet med ganske mange etter hvert i denne diskusjonen, og i den siste kommer det jo frem at 68 av 69 tiggere har gjort kriminelle handlinger. Angående forsøpling så både ser jeg selv at det er et problem der det er romfolk i nærheten, og det har vært mange artikler rundt dette også. I fjor sommer var det et stort problem her, spesielt da de oppholdt seg ved Sofienbergparken som er like i nærheten. Nå for tiden har de funnet andre oppholdssteder, så nå er det veldig lite forsøpling og brune kladder i bakgården her I tillegg har jo flere som jobber med bistandsarbeid i Romania gått frem i media og sagt at de virkelig fattige er igjen i Romania. De som kommer til Norge har alt fra helt ok inntekt (i forhold til Romania) til overdådig rikdom. Men det er greit, bare fortsett å holde for øya hver gang en artikkel som går mot det du tror blir presentert. Men jeg skjønner at du ikke vil innse det, for du er jo medskyldig i at vi har dette problemet nå, og at det blir verre og verre for hvert år. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Men det er greit, bare fortsett å holde for øya hver gang en artikkel som går mot det du tror blir presentert. Men jeg skjønner at du ikke vil innse det, for du er jo medskyldig i at vi har dette problemet nå, og at det blir verre og verre for hvert år. Slapp helt av - de artiklene du har lagt ut, har jeg selv hatt, og har både lest og diskutert dem ferdige, for lenge siden. Men kom gjerne med noe nytt! Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 (endret) Så fordi man ikke skriver/lager artikler om handler om kjoler, så kan man bryte normalt god presseskikk flere ganger enn andre? Nei, og hvor har jeg skrevet dette? Jeg sier bare at det er lettere å gjøre en god jobb når sakene dine handler om kjoler, det er ikke utfordrende å få tak i slikt materiale. Prøv å les det du siterer. Det er skremmende at 4 mennesker liker posten din, når du faktisk feilsiterer meg. Er det noen som leser noe av det som blir skrevet her inne? Ettersom NRK (tilsynelatende) skal lage mer seriøse artikler enn tabloidpressen, så burde de også være mer seriøse og unngå å bevisst villede og forlede seerne. I tillegg betaler vi 2500 kroner i året, til en organisasjon som bryter god presseskikk 4-5 ganger oftere enn gratiskanalene/avisene. I tillegg så var Aftenposten med i sammenligningsgrunnlaget. De er enda mer seriøse enn NRK. Ja, du har et forferdelig liv. Tenk at du må betale for å ha tv, stakkars jævel. Aftenposten kan ansees som mer seriøst enn mye annet, men de har nå sine tabloidtilnærmelser de også. De fremmer ikke veldig mange vanskelige saker. Endret 12. mai 2013 av Shrooms Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Ja, du har et forferdelig liv. Tenk at du må betale for å ha tv, stakkars jævel. Hva med å droppe stråmennene dine, personangrepene og dårlige forsøk på personkarakteristikker? 5 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Kjedelig å følge med på diskusjonen når det går bort fra sak. 1 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Hva med å droppe stråmennene dine, personangrepene og dårlige forsøk på personkarakteristikker? Det er ikke en stråmann når jeg kommenterer på at han syns det er dumt å betale nrk-avgift. Det er en spesefikk ting, lær deg begrepene dine. Personangrep og dårlige forsøk på personkarakteristikker kommer jeg ikke til å slutte med. Spesielt ikke når jeg diskuterer med folk som vil forby fattigdom. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Det er ikke en stråmann når jeg kommenterer på at han syns det er dumt å betale nrk-avgift. Det er en spesefikk ting, lær deg begrepene dine. Her kan du få lese hva stråmann er før du kommer med latterlige utsagn neste gang. http://no.wikipedia....i/Str%C3%A5mann Personangrep og dårlige forsøk på personkarakteristikker kommer jeg ikke til å slutte med. Spesielt ikke når jeg diskuterer med folk som vil forby fattigdom. Da forslår jeg at du tar med deg søppelet ditt til en annen tråd. Ingen her er interessert i å lese om personangrepene dine og i tillegg er det forbudt i henhold til forumets regler. 1 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 (endret) Her kan du få lese hva stråmann er før du kommer med latterlige utsagn neste gang. http://no.wikipedia....i/Str%C3%A5mann Ta det helt med ro, jeg vet godt hva en stråmann er. Jeg tror heller du misforstår mitt standpunkt. Da forslår jeg at du tar med deg søppelet ditt til en annen tråd. Ingen her er interessert i å lese om personangrepene dine og i tillegg er det forbudt i henhold til forumets regler. Joda, det er sikkert noen som finner det underholdende. Og jeg skriver heller ikke stygge ting til dere for at det skal være behagelig, jeg trodde det var ganske opplagt. Endret 12. mai 2013 av Shrooms Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Var nettopp på en liten spasertur nede i sentrum og rett ved minibanken sitter det en tigger. Idet jeg gikk forbi observerte jeg at hun stakk hånden ned i pappkoppen og tok opp noen penger som hun gjemte i lommen. Ville vel late som hun hadde fått mye mindre enn hun hadde så folk skulle synes synd på henne... Og når jeg så går forbi Platekompaniet har vi tre utenlandske tiggere som står der. Den ene snakker i en mobiltelefon mens den andre akkurat låner ut mobiltelefonen sin til den tredje. De virker jo virkelig som om de er i nød... 1 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Og hva er poenget ditt med denne videoen? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Å vise hvor hyggelig det er med denne kulturberikelsen de bringer til Oslo. PS: Om du bruker sitat-taggene litt mer fornuftig slipper du å sitere hele videoen. Endret 13. mai 2013 av Kent Touch This 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Ta det helt med ro, jeg vet godt hva en stråmann er. Jeg tror heller du misforstår mitt standpunkt. Da kanskje du klarer å forklare ditt standpunkt uten bruk av personangrep og stråmenn, eller blir det for vanskelig for deg? Nå har du jo tom. fått hjelp til å lære deg hva stråmenn er. 1 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Å vise hvor hyggelig det er med denne kulturberikelsen de bringer til Oslo. PS: Om du bruker sitat-taggene litt mer fornuftig slipper du å sitere hele videoen. Jeg ønsket å sitere hele videoen. Hvem er det som hevder at tiggere og sigøynere er en kulturberikelse? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Faktisk artig å se litt på videoene ellers på youtube.. Denne her var veldig interessant: 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Grusom klipping men fint å høre fler meninger fra folk som faktisk har sett og opplevd dette selv og ikke bare teoretiserer. 2 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg ønsket å sitere hele videoen. Jeg ser ikke helt poenget med det, men det er helt greit. Hvem er det som hevder at tiggere og sigøynere er en kulturberikelse? Jeg er klar over at det ofte kan være vanskelig å tyde sarkasme / ironi over skriftlige medium, men jeg regnet med at siden jeg linket til en video der man åpenlys tilgrising av Oslo så var det lett å forstå at det var ørlite ironi inni bildet. Nå har disse svina begynt å plage meg igjen. En ting jeg dog lurer litt på: Hvorfor er så mange av tilreisende tigger-kvinner overvektige? Hadde de vært så fattige som noen påstår, burde de ikke da ha vært radmagre? Noen som har en forklaring? 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 At du tror jeg bryr meg om jeg blir tatt seriøst eller ikke er interessant. Da har du jo alt vist at du ikke er interessert i noen seriøs diskusjon... Despotene og diktatorene er som oftest innsatt av vestlige regimer. Og vi importer fortsatt varer for en ekstremt lav verdi. Dette er ikke tilfeldig, og har sterke relasjoner til kolonitiden. Nøyaktig hvilke diktatorer og despoter tenker du på? Saddam Hussein tok makten i Irak gjennom et kupp og Robert Mugabe tok den i ZImbabwe gjennom et fritt valg og Muammar al-Gaddafi tok den i Libya gjennom et kupp bare for å nevne tre forskjellige. At vestlige land kjøper varer av andre land som selger billig har ingen ting med tidligere kolonitid å gjøre. Disse landene bør bare være glad for at vi gidder å kjøpe av dem og at de dermed tjener noe. "Motbydelige tiggerne", det her snakker for seg selv. Du er stappa med fordommer. Romania er ikke et rikt land og vi kunne ha delt med oss, der er skylden vår. Hovedproblemet slik jeg ser det er bare det at når du som et individ født inn et av verdens rikeste land må klage på at det kommer noen hit å kanskje "narrer " litt penger fra deg så har du seriøse problemer. Verdsett det du har istedenfor. Og bruk den ekstra energien du har på å hjelpe noen. Dette har ingen ting med fordommer å gjøre! Dette har å gjøre med at disse tiggerne ikke er lidende (går bla. med mobiltelefoner på seg), organiserer seg så de kan tigge på forskjellige steder, opptrer voldelig mot andre som tar den plassen de vil ha, begår lovbrudd, forsøpler osv. De kunne enten ha holdt seg i hjemlandet sitt eller kommet hit og jobbet for pengene ved bla. å med sang, dans eller musikk slik mange gjør her i landet. (Kryr jo av dem på Karl Johans gate i Oslo). Eller de kunne solgt de magasinene de får tilbudt. Da hadde de faktisk gjort en jobb og fortjent noen penger. Norge deler med seg som bare det. Norge gir u-hjelp og økonomisk bistand til andre land i bøtter og spann! VI kan ikke gi til hvert eneste land og /eller hver eneste privatperson uansett og Norge bidrar mer enn nok som det er! Vi har ingen skyld i tiggernes situasjon og burde avskaffet oss med dem for lengst! At jeg (og mange andre) er født og oppvokst i Norge gir oss heller ingen skyld i tiggernes situasjon! Og ikke er det vår plikt å hjelpe dem heller! Det er regjeringen i de aktuelle landene som har som plikt å hjelpe disse utlendingene. At regjeringen i Romania og andre land ikke gjør jobben sin får du heller skylde på dem for. Kampanjene mot Saddam Hussein er fylt med løgn, og det er ikke lagt skjul på dette engang. Unnskyldningene til vestens maktinntog rundt omkring i verden tar aldri slutt, hvorfor? Fordi vi har skapt en våpenindustri som må mate seg selv. Vi må krige får å opprettholde sysselsettingen. Vi er et maktregime, og jo fortere du og andre innser dette jo fortere kan vi komme oss videre. Angrepet på Irak i år 2003 var basert på løgn. Angrepet i år 1991 var fordi Irak invaderte Kuwait. Vi bidro til å frigjøre Kuwait fra Iraks okkupasjon. Det er også et eksempel på bidrag til andre land. Det samme som bidraget vårt til å befri Libya og dets folk fra Muammar al-Gaddafi! Men det er selvsagt en helt annen form for bidrag enn den vi snakker om her så det blir en avsporing. Skylden ligger i at du tar din rikdom forgitt. Det er kvalmt når 1 milliard mennesker sulter. Latterlig utsagn! Og som sagt bidrar Norge allerede noe KOLOSALT til flere land og befolkninger her i verden! Ja, Hamas har skyld for Palestina konfilkten. Hvor lenge har du følgt med på denne konflikten? Det er en sammensatt konflikt. Det der er bare latterlig! Det er en ekstrem konflikt uansett om du snakker Israel-Palestina eller palestinernes interne konflikt. Men det er også en avsporing. Jeg nevnte bare Norges lederskap i Giverlandsgruppen for palestinerne som enda et eksempel på Norges bidrag til andre i verden. Ja, det må være fælt for deg å observere alle disse fæle menneskene. Jepp, de forsøpler hele gatebildet! DIREKTE KVALMT! Jeg ser ikke noe poeng i å holde seriøsitetsnivået så veldig høyt oppe når jeg vet at dem jeg diskuterer med er rasister som fornekter at de er rasister. Kom dere over dørstokken, så kan vi ha en seriøs diskusjon. Ditt mest idiotiske avsnitt hittil! Jeg har selv vært medlem i SOS Rasisme og har flere venner og venninner fra utlandet. Det er helt tydelig at du som trekker inn rasisme i en diskusjon om kvalme tiggere som egentlig bare snyter ikke aner hva rasisme i det hele tatt er! Og nok en gang poengterer du jo at du ikke er interessert i en seriøs diskusjon... Jeg har gitt mat til tiggere flere ganger, de ble veldig glade. Du er bare for norsk til å skjønne hva du selv driver med. Og du sprer en haug av løgner, men jeg er klar over at du tror på dette selv. Ironien er selvsagt at du klager på at andre tar fra deg, når ditt forbruk garanterer deg at du tar fra andre. Ignoranse lenge leve! "For norsk til å skjønne hva du selv driver med"... Det er rett og slett det at jeg ikke gidder å gi penger til: 1) Folk som later som de lider når de egentlig ikke gjør det. 2) Bare sitter eller går rundt og rister med en kopp istedenfor å faktisk jobbe for pengene. 3) Folk som kommer hit til landet for å tigge penger istedenfor å faktisk be myndighetene i sitt eget land om hjelp. 4) Ikke har noe i dette landet å gjøre i utgangspunktet! 5) Bruker gjerne pengene til kriminalitet. Hva var forresten poenget med å skrive et så sinnsykt langt innlegg? I en seriøs diskusjon tar jeg med alle mine tanker og meninger. Hadde du deltatt i andre tråder om interessange og betydningsfulle emner ville du oppdaget langt, langt lengre innlegg enn det der! Hvis du ikke tåler at folk tar med alle sine tanker og meninger når de er i en diskusjon foreslår jeg at du holder deg til kun de brukerne som bare slenger ut to, tre linjer uten å tenke over hva de faktisk skriver. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg