Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?

Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Å utlevere ettersøkte personer til de landene hvor de er ettersøk er absolutt å samarbeide. Ser ikke noe galt med det. Snarere tvert imot!

Hvis du tar for deg diverse rapporter som beskriver hvordan romfolket ikke får sine rettigheter oppfylt, på tross av EU og statsborgerskap i eks Romania of Bulgaria - så ville det være umenneskelig og dypt urettferdig å reagere med utkastelse nå. Vårt rettsystem har sagt at de tviler nok, til at de ikke anbefaler det. Jeg stoler mer på vårt system enn på det rumenske sytemet, eller skal vi si; mangel på rettferdige og ikkediskriminerende systemer

Men hvorfor synes du denne mannen fortjener ekstra lidelse og usikkerhet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.dagbladet..._folk/26722103/

Det er som et aggressivt virus, man blir bare ikke kvitt det,

Problemet er at dommerne i norske domstoler er enda værre enn politikerne, krampenaive venstreekstremister.

Her er det snakk om en dømt kriminell som har klart å lure den dumsnille retten til å tro på at han er uskyldig dømt, dårskapen har tydeligvis ingen grenser i norsk rettsvesen!

Jeg håper virkelig saken blir anket, noe annet er intet mindre enn skandaløst.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis du tar for deg diverse rapporter som beskriver hvordan romfolket ikke får sine rettigheter oppfylt, på tross av EU og statsborgerskap i eks Romania of Bulgaria - så ville det være umenneskelig og dypt urettferdig å reagere med utkastelse nå. Vårt rettsystem har sagt at de tviler nok, til at de ikke anbefaler det. Jeg stoler mer på vårt system enn på det rumenske sytemet, eller skal vi si; mangel på rettferdige og ikkediskriminerende systemer

Men hvorfor synes du denne mannen fortjener ekstra lidelse og usikkerhet?

Enkelt og greit fordi han ikke har noe her i landet å gjøre! Norge bidrar noe elt ekstremt med u-hjelp og økonomisk/humanitær bistand til en rekke land her i verden. Vi trenger i være barnepiker for kriminalt søppel i tillegg!

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En av fire gir til tiggere.

Jeg er spesielt enig i de to siste avsnittene:

- I Oslo utsettes du for tiggere mange ganger i løpet av en dag. Fordi det er umulig å gi til alle, lager vi oss andre mekanismer for å bli kvitt ubehag, og holdningen vår endres, sier han.

- Utsettes du sjelden, er problemet mindre og du kan bli kvitt ubehaget ved å gi, hevder han.

Jeg gir kun til de som spiller eller gjør noe jeg liker, dersom jeg har mynter.

Lenke til kommentar
- Utsettes du sjelden, er problemet mindre og du kan bli kvitt ubehaget ved å gi, hevder han.

Man blir ikke kvitt ubehaget ved å gi. Da behandler bare symptomene i nuet, uten å endre årsaken. Det igjen vil gi flere symptomer iom at symptomene blir behandlet med det årsaken vil ha. Årsaken sender igjen flere symptomer og man har Oslo. Så får ikke årsaken behandlet nok av sine symptomer, så den sender ut sine symptomer på andre oppdrag (i tillegg og i større grad iom at symptomene ikke blir behandlet i stor nok grad når de blir mange) - en større og større snøball, med bare en kur. Som politikerne omsider skjønner, men ikke tørr å gjøre pga det ikke er politisk riktig. De prøver liksom en krampetrekning nå, men det er dø-født.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

For min del synes jeg personlig at problemet har blitt mindre, fordi vi nå har funnet en slags jobb til endel av tiggerne. Dermed kan man kjøpe et magasin i ny og ne, og satse på at med museskritt kommer man litt fremover. Jeg mener ikke at selve fatttigdomsproblemet er løst, men at man nå har et "lovlig" alternativ

Noen jeg ikke synes gjør sin jobb er våre politikere, som atter en gang har ventet til de blir tvunget til å gjøre noe, og da kommer det masse forskjellige mer eller mindre smarte løsninger på banen samtidig

Skulle tatt fra dem lønna, skulle man

:)

Lenke til kommentar

Pressen ønsker å sette fokus på hvor uskyldige sigøynere er på grunn av deres kultur:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10109675

Historieforfalskning sier Pressens Faglige Utvalg.

Jeg synes hele saken er latterlig.

Intervju en sigøyner for å fremme saken om at det er kultur å tvinge barna til slavearbeid uten å nevne at sigøynerkvinnen er dømt for medvirkning til voldtekt av sitt eget barn.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Enkelt og greit fordi han ikke har noe her i landet å gjøre! Norge bidrar noe elt ekstremt med u-hjelp og økonomisk/humanitær bistand til en rekke land her i verden. Vi trenger i være barnepiker for kriminalt søppel i tillegg!

Du min venn, er en puppet. Jeg håper du trives med å bli lurt av samtlige vestlige ledere. I vår verden, den du og jeg lever i er det de rike som tar fra de fattige. Altså, rike har lettere for å tjene penger gitt at de har penger og er med i "gutteklubben". Rike land kjøper ut fattige land. Rike land har makten her i verden. Vi har også ansvaret for mye av den lidelsen som foregår rundt omkring i verden. (Kolonisering, import av varer til den grad at folk i hjemlandet sulter).

Så når du kommer og snakker om alt vi gjør for andre, så må jeg bare le. Det stemmer at vi har brukt en del på bistand, men nå må jo du for pokker sjekke opp hva de gjør med disse bistandspengene. I de fleste tilfellene blir ikke disse brukt til noe konstruktiv, heller dårlige prosjekter og dyre middager.

Så når du kommer her og tror at vi gjør så forbanna mye for verden, så tar du bare feil. Du er født i Norge ved en tilfeldighet, du har ikke fått disse mulighetene fordi du har gjort deg fortjent til dem. Så vær litt ydmyk istedenfor å være en bortskjemt liten drittunge, som selvom han lever i et av verdens rikeste land, fortsatt syns han har fått for lite.

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Forøvrig en herlig ærlig artikkel som nærmest er kjemisk fri for politisk korrekthet og historieforfalskning slik vårt kjære NRK driver med i sin folkeopplysning. Dette er folk som befinner midt i det og faktisk har sett og opplevd tingenes tilstand selv og ikke bare sitter og teoretiserer i en vestkantvilla i Norge. Slike mennesker kan faktisk utgjøre en positiv forandring istedet for de som bare avviser og bagatelliserer virkeligheten og istedet erstatter den med sitt eget forvridde glansbilde. Tiggerne er eliten.

• Liker 3
Lenke til kommentar

For min del synes jeg personlig at problemet har blitt mindre, fordi vi nå har funnet en slags jobb til endel av tiggerne. Dermed kan man kjøpe et magasin i ny og ne, og satse på at med museskritt kommer man litt fremover. Jeg mener ikke at selve fatttigdomsproblemet er løst, men at man nå har et "lovlig" alternativ

Skjønner tankegangen din. Imidlertid er jeg ikke enig i at problemet har blitt mindre. Det er som jeg tidligere har påpekt flott at enkelte tar jobb med å selge magasiner og det er ikke dem jeg angriper. Jeg angriper heller ikke dem som opptrer med musikk el. og dermed forsøker å gjøre noe for å få penger. Jeg angriper dem som bare sitter eller går rundt med en kopp og tigger penger. Og dem vil jeg alltid angripe!

Dersom alle sammen av tiggerne begynte å selge magasiner el. og dermed begynte å gjøre en jobb for å få penger så hadde situasjonen vært en helt annen. Men selv om jeg stadig ser flere som står og selger magasiner ser jeg samtidig langt flere nye tiggere som sitter eller går rundt med koppen sin og tigger penger! Og jeg er mye ute og går i byen og det både på dagtid og kveldstid. Så dermed er jeg alt annet enn enig i at problemet blir mindre. Det blir heller større. Og de færreste av disse tiggerne er norske.

Det som imidlertid er en gledelig nyhet er at stadig flere nordmenn vil forby tigging! Hørte på radioen forrige helg at over 60% av den norske befolkningen nå er for å forby tigging.

Noen jeg ikke synes gjør sin jobb er våre politikere, som atter en gang har ventet til de blir tvunget til å gjøre noe, og da kommer det masse forskjellige mer eller mindre smarte løsninger på banen samtidig

Helt enig, de gjør ikke jobben sin. De burde gjort den og forby tigging en gang for alle!

Skulle tatt fra dem lønna, skulle man

Sånn helt ærlig burde man kunne avsette hele regjeringen dersom det var flertall for det i befolkningen. Det trengs en slik lovendring. Men hva ser du for deg skulle bli bedre med å droppe lønn til politikerne? Forhåpentligvis ikke gi disse pengene til de ekle tiggerne...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du min venn, er en puppet.

Et komplett idiotisk skriveri som fra begynnelsen av ødelegger hele innlegget ditt takket være dette useriøse og barnslige lavmålet! Vil du bli tatt seriøst heretter og fortsette diskusjonen så dropp den slags og hold deg saklig.

Jeg håper du trives med å bli lurt av samtlige vestlige ledere. I vår verden, den du og jeg lever i er det de rike som tar fra de fattige. Altså, rike har lettere for å tjene penger gitt at de har penger og er med i "gutteklubben". Rike land kjøper ut fattige land. Rike land har makten her i verden. Vi har også ansvaret for mye av den lidelsen som foregår rundt omkring i verden. (Kolonisering, import av varer til den grad at folk i hjemlandet sulter).

Jeg har ikke blitt lurt av noen leder. Kan godt være at du har blitt det. Jeg kjenner til problemer i fattige land. Skal vi gå inn på Afrika har jeg skrevet mye om problemene der tidligere. Da har jeg bla. tatt opp koloniseringen av Afrika, kappløpet om Afrika og Berlinkonferansen. Dette er ting som store deler av Europa sto bak. Og problemene finnes fortsatt selv om både europeiske og andre land driver u-hjelp og økonomisk bistand. Dog bærer vi langt ifra all skyld. Mye av dagens problemer må despoter og diktatorer som leder afrikanske land ta skylden for.

Men nok om det. Tiggerne her i landet er sjelden eller aldri fra afrikanske land. Stort sett fra andre land i Europa. Så her lurer jeg på hva du vil ha fram. For når har vel rike og velstående land i Europa prøvd å kolonisere eller drive kappløp om mindre velstående land i Europa? Vi i Europas rike og velstående land bærer ikke skylden for at andre land i Europa er mindre rike og velstående. Og det er disse landene de motbydelige tiggerne kommer fra. Så hvor ligger vår skyld?

Så når du kommer og snakker om alt vi gjør for andre, så må jeg bare le. Det stemmer at vi har brukt en del på bistand, men nå må jo du for pokker sjekke opp hva de gjør med disse bistandspengene. I de fleste tilfellene blir ikke disse brukt til noe konstruktiv, heller dårlige prosjekter og dyre middager.

Jeg kjenner godt til problemet. For igjen å nevne Afrika kan man ta Zimbabwe som et eksempel. Der går alt av u-hjelp og økonomisk bistand til regimet. Robert Mugabe og hans ZANU-PF har brukt sentralbanken i ladet som sin egen lommebok og solgt nødhjelpsutstyr på svartebørsen. Dette ble bla. dokumentert da de fikk nødhjelpsutstyr til å hanskes med kolerautbruddet. Og når det gjelder penger de får tilsendt ender dette med å finansiere Mugabes hummer og champagne istedenfor å gå til Zimbabwes befolkning som i årevis har hatt et enormt og akutt behov for hjelp. Opprettet nylig selv en tråd om hvor idiotisk det er av Norge å sende penger for å hjelpe Zimbabwe med å holde nytt valg, et valg som aldri vil bri fritt og rettferdig, men preget av vold, trussler, fengsling og drap slik det forrige ble!

Men noe av det man sender hjelper også. Trass i all korrupsjonen rundt olje for mat-programmet førte det til at Iraks befolkning fikk mat selv om det irakiske samfunnet forfalt og Saddam Husseins Baatregimet fortsatte luksuslivet sitt. Iraks befolkning hadde lidd langt verre uten olje for mat-programmet. Og det er helt riktig av oss å støtte Kosovo som nå endelig er fritt etter alle årene med undertrykkelse og vold fra Serbia!

Men igjen, det er ikke herfra disse tiggerne først og fremst kommer. Så hvordan skal vi i rike og velstående land ha skylden for tiggernes situasjon? Forklar gjerne det detaljert...

Så når du kommer her og tror at vi gjør så forbanna mye for verden, så tar du bare feil. Du er født i Norge ved en tilfeldighet, du har ikke fått disse mulighetene fordi du har gjort deg fortjent til dem.

Som sagt har noe av hjelpen vi sender effekt og noe har det ikke. Norge har bla. ledet bistandsgruppen for palestinerne i årevis og gjort en kjempejobb der! Vestbredden som ledes av Den palestinske selvstyremyndigheten og Fatah er klare til å fungere som en suveren stat. At situasjonen er en helt annen for palestinerne på Gazastripen skyldes først og fremst Hamas.

Nei, man velger ikke hvilket land man blir født i. Og det finnes forskjellige muligheter i forskjellige land. Men alle land har sine problemer å stri med. Her i Norge feks. ser du jo overflod av voldtekter og vold med kniv flere steder i landet, ikke minst i Oslo. Og det er mange arbeidsløse her som ønsker å jobbe, bidra og være uavhengige istedenfor å måtte leve på noen form for trygd. Og det selv om det er tilbud som feks. NAV og Arbeid med bistand ute og går. Og vi har store problemer med narkomaner som holder til ute på gaten, igjen spesielt i Oslo. Alkoholikere holder til der også. Og generelle uteliggere... Vi trenger ikke et enormt kobbel av utenlandske folk som reiser hit, slår seg ned på et gatehjørne eller går rundt i byen og rister med et pappkrus og tigger penger av folk som faktisk har jobbet for pengene! VI trenger ikke utenlandske folk som reiser hit og går rundt og roter i søppeldunker enten det er i offentlige søppeldunker eller private! Og vi trenger ikke utenlandske folk som reiser hit for å svindle og stjele fra nordmenn!

Så vær litt ydmyk istedenfor å være en bortskjemt liten drittunge, som selvom han lever i et av verdens rikeste land, fortsatt syns han har fått for lite.

Og igjen ødelegger du hele seriøsitetsnivået ditt og dermed det som kunne ha blitt et godt innlegg! Du hadde noen gode poenger etter den mislykkede starten på innlegget, men du avslutter det med barnslige tåpeligheter som ødelegger alle de gode poengene!

Jeg kommer aldri og da ALDRI til å være ydmyk ovenfor noen svindlere som setter seg ved et gatehjørne eller går rundt i byen og rister med en pappkopp og tigger penger uten å gjøre noe som helst for dem! Spesielt ikke da disse folkene alltid, merk ALLTID er godt kledd, aldri, merk ALDRI ser underernærte ut og alltid, merk ALLTID mister interessen straks de hører at de skal få mat istedenfor penger!

Når du tar med at flesteparten av dem reiser hit i grupper i store biler, biler som de søker ly i straks det kommer regn for så å sette seg ut igjen og fortsette tiggingen straks godværet kommer tilbake så er det helt, helt, helt tydelig at de ikke lider noen nød i det hele tatt! Det er bare, merk BARE juks og bullshitt ALT SAMMEN!!!

Endret av M-Mathias_coca-cola
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så kan dere jo lese litt om hva justispolitikerne mener om tiggere og tigging:

Én av disse gir til tiggere

Justisminister Grete Faremo sier tigging er uønsket i Norge, og vil derfor ikke sende delte signaler. Av justispolitikerne på Stortinget er det bare én som gir penger til tiggere.

– Jeg mener at når tigging er uønsket i Norge og de store utfordringene må løses i hjemlandet, så bidrar jeg i min posisjon til å sende et så delt signal at jeg avstår fra det, sier Faremo.

NRK har spurt justispolitikerne på Stortinget om de personlig gir penger til tiggerne på gata.

Av de 13 medlemmene av justiskomiteen på Stortinget, har ti svart på NRKs spørsmål. Av dem igjen er det bare én som sier at han gir penger til tiggere: SVs Akhtar Chaudhry.

Venstre og KrF er ikke representert i justiskomiteen.

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.11019961

Oppfordrer dere alle til å lese igjennom artikkelen. For med unntak av Akhtar Chaudhry som gir penger til tiggere har de alle sammen svært gode argumenter og snakker godt for seg!

Lenke til kommentar

Forsker advarer mot tiggeforslagene

De nye tiggeforslagene kan føre til aggresjon mellom politiet og rumenerne, advarer NOVA-forsker Ada Engebrigtsen.

Forslagene Engebrigtsen sikter til er regjeringens forslag om å la kommunene forby tigging på visse steder og til visse tider.

Hun tror at regjeringens nye poltikk vil føre til økt konflikt mellom tiggerne og politiet, og at politiet må bruke stadig mer ressurser på å følge etter dem.

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.11020866

Dette er muligens den svakeste og mest idiotiske argumentasjon og begrunnelse noensinne! Dersom tiggerne blir mer aggressive pga. at det legges begrensninger på hvor og når de får lov til å sitte der eller gå rundt og tigge så er det en enda bedre grunn til å sperre alle de norske tiggerne inne og kaste alle de utenlandske tiggere ut av landet øyeblikkelig! At vi ikke har et totalforbud mot tigging i dette landet er helt ufattelig og dypt tragisk! Og når folk som ikke engang er fra landet får lov til å komme hit og bedra andre ved å tigge penger og late som om de lider noen nød så burde de være gladere enn det går ann å beskrive! Og her advares det om at restriksjoner kan gjøre dem mer aggressive... Dette er IDIOTISK!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...