Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Jeg kan tenke litt på navneendring. Har vært inne på den tanken tidligere. Kanskje på tide å kalle en spade for en spade, og si; Jeg gir bestandig de rumenske tiggerne med rumensk statsborgerskap en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Hvis meningen er å diskutere også dem som selger bla. "Asfalt" og dermed gjør noe annet enn å bare sitte og tigge ville jeg tatt med det også. Da gjerne både i emnetittelen og åpningsinnlegget. To spørsmål: 1) Siden du nevner de rumenske tiggerne nå, hva gjør du når du ser en som er hvit i huden og dermed helt klart fra Norge eller et nærliggende land med hvit befolkning? 2) Ville du fortsatt å gi tiggerne penger dersom det ble påvist at pengene gikk til kriminelle miljøer? (Om ikke nødvendigvis alle pengene, men i alle fall en del av dem). Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Hvis meningen er å diskutere også dem som selger bla. "Asfalt" og dermed gjør noe annet enn å bare sitte og tigge ville jeg tatt med det også. Da gjerne både i emnetittelen og åpningsinnlegget. To spørsmål: 1) Siden du nevner de rumenske tiggerne nå, hva gjør du når du ser en som er hvit i huden og dermed helt klart fra Norge eller et nærliggende land med hvit befolkning? 2) Ville du fortsatt å gi tiggerne penger dersom det ble påvist at pengene gikk til kriminelle miljøer? (Om ikke nødvendigvis alle pengene, men i alle fall en del av dem). Jeg er totalt fargeblind hva angår folk som tigger, og tar det på en kjapp vurdering av helsetilstand og ellers noen tegn på bullshit - så klart ikke til rusa personer osv. Og sist men ikke minst - det er sjelden jeg går rundt med penger, og ikke er jeg særlig prangende ellers. Sist gang jeg ble tilsnakket ev en rumensk bladselger, ba han om fyr og tilbød meg en sigarett, som jeg så klart tok i mot, og vekslet bare noen hyggelige ord Jeg vet nesten sikkert at våre slitne gutter og jenter som sitter på gata, mest sannsynlig gir pengene rett til langeren, og de pengene jeg gir kan bli de siste som h*n trengte for å få evig hvile. Ikke særlig festlig å gå rundt med sånne bilder. Vi hjelper noen til å kverke seg selv, og vi vet at det er sånn Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Jeg er totalt fargeblind hva angår folk som tigger, og tar det på en kjapp vurdering av helsetilstand og ellers noen tegn på bullshit - så klart ikke til rusa personer osv. Og sist men ikke minst - det er sjelden jeg går rundt med penger, og ikke er jeg særlig prangende ellers. Sist gang jeg ble tilsnakket ev en rumensk bladselger, ba han om fyr og tilbød meg en sigarett, som jeg så klart tok i mot, og vekslet bare noen hyggelige ord Fint prinsipp å ikke gi til folk som er tydelig rusede. Men for alt du vet kan de to-tre kronene du gir dem være de siste pengene de trenger for å kjøpe noen form for stoff. Nå skrev du forresten i overskriften at du alltid gir og i åpningsinnlegget så lenge du har penger på deg, men betryggende å høre at du ikke alltid gir. Kan forresten gi deg et par tips: For det første kan helsesituasjonen deres der de sitter og ser ut som om de lider være et godt skuespill bygget opp etter flere års trening og erfaring. For det andre burde du ikke ta imot sigaretter av den slags folk da du ikke aner hva det kan være i... Jeg vet nesten sikkert at våre slitne gutter og jenter som sitter på gata, mest sannsynlig gir pengene rett til langeren, og de pengene jeg gir kan bli de siste som h*n trengte for å få evig hvile. Ikke særlig festlig å gå rundt med sånne bilder. Vi hjelper noen til å kverke seg selv, og vi vet at det er sånn Så hvorfor gir du penger når du vet dette? Det er en klar forskjell på å være "snill" og å være "dumsnill". Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Ja, det å tro på en fra Folk er folk er jo mye til kilde. Bare det å kalle rumenere for rom-folk tyder jo på at kilden er seriøs - not Det ble referert til fagfolk i artikkelen, leste du det? Hva er problemet med hva man kaller dem? La oss fokusere på sak og ikke stråmenn. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Tiggere må registrere seg Bestemmelsen om at alle som tigger i Trondheim må registrere seg hos politiet, har ikke blitt håndhevet på over ett år. Nå vil politiet vite hvem som oppholder seg i byen. Skrivet fra politiet er skrevet på fire språk. Men tiggeren Dana har ikke sett det før. Likevel har hun ikke noe imot å registrere seg. – Hvis det trengs, så registrere jeg meg. Ikke noe problem. Tiggere som blir oppdaget uten registrering blir bøtelagt. I Norge er tigging lovlig. Men dersom du er straffedømt eller oppholder deg ulovlig i landet har du heller ikke lov å tigge. Blant dem som tigger uten å registrere seg vil det kunne være folk som kan bli kastet ut av landet. Derfor er politiet på hugget. Flygebladet blir delt ut i løpet av få uker. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.10913805 Artikkelen er fra februar og gjelder kun Trondheim. Uansett er det et enormt skritt på riktig vei. Håper virkelig at alle får øynene opp så fort som mulig og at tigging blir ulovlig og straffet med fengsel for norske tiggere og utkastelse av landet for utenlandske! Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Det ble referert til fagfolk i artikkelen, leste du det? Hva er problemet med hva man kaller dem? La oss fokusere på sak og ikke stråmenn. Jeg har lest mye av rapporten til Ada Engebrigtsen (som er den eneste fagpersonen det refereres til i artikkelen) og den er veldig ensidig. Den nevner bare ting om romfolket som kan tolkes i positiv retning, samtidig som hun spiller på nordmenns skamfølelse for å forsøke å få folk til å gi mer. Hun nevner ingen av de negative følgene som romfolket fører med seg, som forsøpling og avføring. Men hun merker jo ikke det, hun som bor godt beskyttet for romfolket, på Oslos beste vestkant. Så lenge de holder seg i Oslo Øst, Oslos "slumstrøk", så er det ikke så farlig for henne. Med andre ord; enten har hun bare forsket på romfolkets historie i seg selv, og ikke hva deres inntreden i det norske miljøet fører med seg av negative følger, eller så lukker hun øynene for det da det ikke gavner hennes sak. Uansett hva grunnen er, så beviser det jo bare at rapporten hennes har åpenbare mangler, så da kan man jo lure på hvor seriøs resten av den er. Og når det gjelder folk er folk, en organisasjon tilknyttet svindlerne i SOS Rasisme, så har jeg null tiltro til og respekt for dem. Ikke bare fordi de er tilknyttet SOS Rasisme, men for den ensidige "skylapp-metoden" de har behandlet romsaken på. 5 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 samtidig som hun spiller på nordmenns skamfølelse for å forsøke å få folk til å gi mer. Hvorfor skal nordmenn ha noen skamfølelse ovenfor utenlandske tiggere? Norge bidrar noe helt sykt med u-hjelp og økonomisk/humanitær bistand rundt om i verden. Selv i tilfeller hvor vi absolutt ikke burde! 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Med andre ord; enten har hun bare forsket på romfolkets historie i seg selv, og ikke hva deres inntreden i det norske miljøet fører med seg av negative følger, eller så lukker hun øynene for det da det ikke gavner hennes sak. Uansett hva grunnen er, så beviser det jo bare at rapporten hennes har åpenbare mangler, så da kan man jo lure på hvor seriøs resten av den er. Men faktisk, det som de folkene som refererer til Ada Engebrigtsen sin rapport alltid utelater (hvorfor det mon tro?) er at hun faktisk er ærlig nok til å innrømme at selv om store deler av rapporten hennes er basert på historier og intervjuer med romfolk så må man ikke glemme at romfolk er notoriske løgnere!! 4 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 (endret) Siden at de legger igjen bæsj over alt, har jeg fundert på hvordan jeg kan levere en klump dritt i koppen til en slik "romatigger", er det noen som har noen forslag til hvordan dette kan gjennomføres? Endret 16. april 2013 av Ideal Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Siden at de legger igjen bæsj over alt, har jeg fundert på hvordan jeg kan levere en klump dritt i koppen til en slik "romatigger", er det noen som har noen forslag til hvordan dette kan gjennomføres? Kanindrit. 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Å gi penger til romfolket er like idiotisk som å legge ut mat til parasittene som spiser opp huset ditt. Man tiltrekker bare flere, og får mer faenskap tilbake. 7 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Siden at de legger igjen bæsj over alt, har jeg fundert på hvordan jeg kan levere en klump dritt i koppen til en slik "romatigger", er det noen som har noen forslag til hvordan dette kan gjennomføres? Selv om det sikkert er fristende for mange å tenke i de baner så synes jeg ikke nødvendigvis det er noen god idé å bevege seg ned på samme nivå som dem. Jeg tror heller ikke tråden var ment som en måte å dele idéer på hvordan man direkte kan "slå tilbake" mot disse folkene. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Å gi penger til romfolket er like idiotisk som å legge ut mat til parasittene som spiser opp huset ditt. Man tiltrekker bare flere, og får mer faenskap tilbake. Kunne ikke vært sagt på en bedre måte! Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 (endret) Det ble referert til fagfolk i artikkelen, leste du det? Det har egentlig andre svart på, men kan legge til på dette: "Hun har lett etter disse påståtte bakmennene, uten å finne dem. Det er rett og slett en myte, hevder Evenrud." En forsker av hennes kaliber er kanskje ikke den beste til å gjøre denne jobben tydeligvis - spesielt når denne er så ensidig. Man kan spørre seg hvorfor man da ikke klarer å finne ut noe. Evenrud har ikke engang fått med seg BBC dokumentaren - der de filmer OG dokumentere nettopp dette i england. En myte faktisk - da skjønner man hvor man har den karen. Han er ikke engang interessert i fakta, her er det ensidig tunnelsyn. Endret 17. april 2013 av KarpeSkrotum 2 Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 http://www.dagbladet.no/2013/04/17/nyheter/innenriks/romfolk/utlevering/folk_er_folk/26722103/ Det er som et aggressivt virus, man blir bare ikke kvitt det, 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Dette er så komplett idiotisk som det kan få bli! Endelig en gylden mulighet til å få avslørt og kastet ut noe av pakket, men neida, Norge må framstå som like beskyttende ovenfor disse kvalme tiggerne som ovenfor Mullah Krekar... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Hva er en etisk god nok begrunnelse til å ikke gi penger til tiggere? Pleier som regel heller aldri å gi penger til tiggere. Har før gitt penger til bl.a narkomane, men stoppet med det når jeg tenkte over hvor pengene går hen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Dette er så komplett idiotisk som det kan få bli! Endelig en gylden mulighet til å få avslørt og kastet ut noe av pakket, men neida, Norge må framstå som like beskyttende ovenfor disse kvalme tiggerne som ovenfor Mullah Krekar... Synes du at vi heller skal se bort fra våre egne rettslige vurderinger, og dermed bli en ekte Bøllestat - hva med fremtidig samarbeid med resten av verden. Fordi hvis vi først begynner å bruke muskler for å løse problemene, betyr det at vi må fortsette å bygge på med mer muskler, for å virke skremmende og troverdige nok, og hvor vil nå den utviklingen stoppe? Eller skal vi si det sånn at; nå er vi ferdige med å være slemme, vi måtte bare få bort den lille spesielle lorten, som var en spesielt irriterende del av det totale lorthavet vi ror rundt i, og som vi kaller "vår måte å karre til oss mest mulig, samtidig som vi ser ut som uskyldige engler" osv osv Endret 18. april 2013 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Å utlevere ettersøkte personer til de landene hvor de er ettersøk er absolutt å samarbeide. Ser ikke noe galt med det. Snarere tvert imot! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg