Uderzo Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Jeg er enig i at tiggerne bare skaper rot, kvalm og søppel. For å være 100% ærlig anser jeg tiggere (sammen med uteliggere, alkoholikere og narkomaner) for å være menneskelig søppel! Men din beskrivelse som "halvveis flytende klump" passer ikke nødvendigvis på enhver tigger. Da høres det mer ut som du sikter til alkoholiserte og narkomaniserte vrak! Jeg tror han referer til avføringen som sigøynerne pleier å legge igjen. 3 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 (endret) Men din beskrivelse som "halvveis flytende klump" passer ikke nødvendigvis på enhver tigger. Da høres det mer ut som du sikter til alkoholiserte og narkomaniserte vrak! Det er ikke bare jeg som har merket avføring på upassende steder i områder hvor det er mange rumenske tiggere. Det er aldri et problem utenom de tider hvor disse oppholder seg i nærområdet. Det var blant annet et av de største protestene mot at rumenske tiggere "bosatte seg" på en byggeplass i fjor sommer, at både voksne og barn fant menneskelig avføring i området rundt kort tid etter. Jeg tror han referer til avføringen som sigøynerne pleier å legge igjen. Åja, han trodde jeg mente selve mennesket? Nei, jeg beskriver ikke mennesker som halvveis flytende klumper jeg snakket om det de legger igjen Endret 14. april 2013 av Bergendahl 2 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Da ble det straks langt klarere. Og ja, jeg er enig i at også dette er et problem. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Var en tur i sentrum nå nettopp. Utenfor posten satt det en tigger og han var pent kledd i en varm boblejakke, dongrybukse og spisse sko. Så ikke det minste lidende ut. Bare juks alt sammen! Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Var en tur i sentrum nå nettopp. Utenfor posten satt det en tigger og han var pent kledd i en varm boblejakke, dongrybukse og spisse sko. Så ikke det minste lidende ut. Bare juks alt sammen! Selvfølgelig. Du bruker ikke masse penger for å reise helt til Norge, et av verdens dyreste land, hvis du er fattig. De fattige er igjen i Romania etc. 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Så når tiggerne endelig har rettet seg etter våre krav om påkledning og renslighet, så har det blitt noe negativt, ja var det ikke det man trodde på forhånd Hvorfor ikke ta fra dem klærne, hvis det er så plagsomt å se? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Selvfølgelig. Du bruker ikke masse penger for å reise helt til Norge, et av verdens dyreste land, hvis du er fattig. De fattige er igjen i Romania etc. Nei, selvsagt flyr de ikke over med fly. De allierer seg med hverandre og kjører sammen fram og tilbake. Har faktisk selv sett fire tiggere gå fra plassene sine fordi det begynte å regne og sette sammen i en kassebil. Virker ikke som de er fullt så fattige som de skal ha det til... Så når tiggerne endelig har rettet seg etter våre krav om påkledning og renslighet, så har det blitt noe negativt, ja var det ikke det man trodde på forhånd Hvorfor ikke ta fra dem klærne, hvis det er så plagsomt å se? Saken er at han helt klart ikke var noe lidende i det hele tatt. Altså var hele tiggingen bare løgn og bedrag og et forsøk på å skaffe seg ekstra inntekter! 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Hvorfor ikke ta fra dem klærne, hvis det er så plagsomt å se? For at de tar som det passer seg ja ... litt sånn at de skal føle at de har møtt sine likemenn her i Norge - føle seg blant sine egne på en måte ... right 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Tiggeren jeg snakket om var helt hvit i huden og kan godt ha vært norsk. Var han utenlandsk så kan han ikke ha vært langt borte fra. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Som sagt har Spania fått noe bærekraftig til med å fullt ut innlemme sigøynerne i den spanske kulturen Dette er jo bare tull, de stjeler og herjer og terroriserer hele landsbyer og hele distrikter, og driver folk fra gård og grunn fordi folk tør faen ikke bo der sigøynerne herjer lengere, I SPANIA, ja de er faktisk enda værre i Spania, helt motsatt av det du sier! Så jeg foreslår at du slutter å spre blank løgn som om det var virkeligheten!!!! Her har man en nylig sak fra det lokale nyhetsbildet: http://www.theolivepress.es/spain-news/2013/04/04/british-family-forced-to-flee-spanish-home/ 3 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Så jeg foreslår at du slutter å spre blank løgn som om det var virkeligheten!!!! Kan si det samme om deg. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Dette er jo bare tull, de stjeler og herjer og terroriserer hele landsbyer og hele distrikter, og driver folk fra gård og grunn fordi folk tør faen ikke bo der sigøynerne herjer lengere, I SPANIA, ja de er faktisk enda værre i Spania, helt motsatt av det du sier! Så jeg foreslår at du slutter å spre blank løgn som om det var virkeligheten!!!! Jeg har for det meste lest på rapporter og planverk som ligger på EU-nivåer, og er utarbeidet av uavhengige forskere og spesialister. Det synes jeg gir et mer balansert bilde, fremfor å gå til lokale ytterpunkter og spesielle hendelser. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Har blitt mer oppmerksom på tiggerne de siste dagene siden jeg begynte å delta i tråden og jeg har vært i byen hver eneste dag. Alle tiggerne her er godt kledd og ingen er spesielt tynne eller virker underernærte på noen måte. Det er bare juks og bedrag alt sammen! 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 (endret) Kan si det samme om deg. Da foreslår jeg at du underbygger det og viser til en kilde... Endret 16. april 2013 av M-Mathias_coca-cola Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Da foreslår jeg at du underbygger det og viser til en kilde... http://www.gjengangeren.no/nyheter/mange-myter-om-sigoynere-1.7685531 Les. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Ja, det å tro på en fra Folk er folk er jo mye til kilde. Bare det å kalle rumenere for rom-folk tyder jo på at kilden er seriøs - not 5 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Da foreslår jeg at du underbygger det og viser til en kilde... Men ærlig talt - tror du ikke at noen, og kanskje ganske mange av dem lærer etter hvert? Det er jo bare for dem å legge sammen to og to ... Selv, her jeg bor, har jeg lagt merke til at de som "biter seg fast" og overvintrer, også retter seg etter våre normer og krav på en mer akseptabel måte. Står og selger disse magasinene, og hvorfor ikke? Det er jo det vi ber dem om Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 I denne tråden er det tiggere vi diskuterer og dem er jeg imot. Når det gjelder folk som selger "Asfalt" så har jeg aldri sagt et vondt ord om dem. Det jeg påpeker er at ser man etter så er tiggerne velkledd og velfødte så lider tydeligvis ikke hverken av mangel på penger til mat eller penger til klær. Siden de kan samle seg og sette seg i en diger bil mens det regner for så å gjenoppta tiggingen så snart solen titter fram er det tydelig at de ikke trenger penger i det hele tatt. Da kunne de holdt seg hjemme og solgt bilen isteden. De kommer hit til Norge fordi folk har god råd her (i alle fall de fleste) og fordi norske penger er mer verdt enn deres egne. Når de har tjent nok her i Norge drar de hjem og tigger mer der. At forbudet mot tigging ble opphevet er en stor skandale og at tiggere ikke blir fjernet fra gaten med makt er en enda større skandale! Folk som selger magasiner, spiller noe instrument eller opptrer på en annen måte for å få penger er noe helt annet og ikke det vi diskuterer her. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 (endret) Jeg for min del hater maktbruk - liker det rett og slett ikke Og i denne tråden bestemmer jeg litt om hva som inngår i "tiggerproblematikken", og hva som da kan diskuteres. Problematikken er nokså voldsomt romslig, har jeg funnet ut etter hvert. Og jeg har vært med fra første post. Endret 16. april 2013 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Hva er maktbruk med å forby tigging og deretter fjerne tiggerne med makt hvis de fortsatt prøver seg? Det ville jo bare ha løst hele problemet. Det kan gjerne diskuteres flere ting i denne tråden enn ren tigging, men da burde du endre både emnetittel og åpningsinnlegget for å få definert det. Selv endret jeg i går tittelen på oslotråden ettersom den ikke lenger bare diskuterte Oslo utsendemessig, men også kriminaliteten i Oslo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg