Krig og fred Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Jeg gir aldri fordi vi har ingen forpliktelser ovenfor ubudne gjester. Folk er folk, disse som lager fisse magasinene de selger er en forgrening av tjen folketen gruppe fanatikere som vil ha væpnet revolusjon. De samme som stod bak medlemsjukset i sos rasisme. Romfolket burde utvises. Vi kan hjelpe våre egne fattige. 9 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Jeg har aldri gitt et rødt øre til en eneste rumener, og er stolt av det 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Fordi vi hadde analysert dette, visste vi mye om hvor, når og hvordan lommetyveriene skjedde. Men vi visste veldig lite om gjerningsmennene. Det var det siste hullet som måtte tettes i kunnskapen vår, forteller politioverbetjent Kvassheim. De to siste årene har det vært opplest og vedtatt av mobben, at disse tyvene, må være romfolk eller sigøynere - pussig at det ikke står noe om det i denne artikkelen. Kanskje mobben tok feil, som vanlig ... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 De to siste årene har det vært opplest og vedtatt av mobben, at disse tyvene, må være romfolk eller sigøynere - pussig at det ikke står noe om det i denne artikkelen. Kanskje mobben tok feil, som vanlig ... Hæ, det ligger jo helt klart i kortene hva politiet sikter til i artikkelen, trenger ikke være noen "mobb" for å skjønne det. Men de er selvsagt forsiktige med å gå ut med beskrivelser da det ikke er politisk korrekt og det straks starter et hylekor om påstått rasisme,trakassering,plaging etc.Det er forøvrig merkbart at man har forsøkt å øke innsatsen mot disse tyveriene, det enkleste man kan observere er at kollektiv transport i sentrumsområdet (som tilfeldigvis er favoritt oppholdsstedet til en viss gruppe folk) nå avspiller en advarsel over høyttaleranlegget mot lommetyver. Men vi får se da hvordan det går fremover mot og gjennom sommeren. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Ja, vi får se - jeg ble litt forbauset over å ikke finne snurten av identifisering av lommetjuvene. Men det kan jo være at media har lært seg et nytt tricks Sommer blir det nå uannsett Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Sommer blir det nå uannsett Lover du? ? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Lover du? Mitt eminente nesegrev forteller meg det meste ... og som du ser av vedlegget, har visst ryktet om min veltilpassede jødenese spredt seg til fjern og nær - dette kom i innboksen min forleden Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Er høflig mot alle jeg ikke har noen grunn til å være uhøflig mot, inkludert rom-tiggere. Men penger får de ikke, av den enkle grunn at jeg sant og si ikke vet hva de pengene faktisk går til. Sikkert mange av dem som virkelig trenger pengene, men sikkert like mange av dem som lever like mye av kriminalitet som av tigging. Vil da mye heller gi pengene mine til en ærlig rusmisbruker. Da vet jeg i det minste hva jeg har gitt penger til. Strengt tatt vil jeg ha alle rom-tiggere bort fra gatene, fordi de fører mye annen drit med seg i tillegg. Hadde det bare vært tiggingen så kunne jeg levd med det. (Og da ville de også ha fått en slant av meg av og til) 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Jeg gir hvis jeg har noe til overs, men vet ikke hvordan man kan se forskjell på ærlige tiggere og uærlige - så det går litt på magefølelsen. Nå skulle man jo helst bare gi til våre egne tiggere, men da dukker det opp ett annet dillemma: Nemlig, hva går de pengene til? Går de til den neste overdosen, og velsmurte langerlommer/organisert kriminalitet, eller går de til noe fornuftig og sunt? Det ville ikke være særlig bra å se at den tiggeren man gav noen slanter til, i neste øyeblikk lå dau på fortauet med nåla i armen, og at det er meg som var den siste "hjelperen" Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) men da dukker det opp ett annet dillemma: Nemlig, hva går de pengene til? Går de til den neste overdosen, og velsmurte langerlommer/organisert kriminalitet, eller går de til noe fornuftig og sunt? De går til den neste (over?)dosen, men de går også til de nærmeste forretningene (som slipper unna et brekk utført av den narkomane fordi han fikk pengene sine fra tigging istedenfor å gjøre brekket) Endret 10. april 2013 av Achylles 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) De går til den neste (over?)dosen, men de går også til de nærmeste forretningene (som slipper unna et brekk utført av den narkomane fordi han fikk pengene sine fra tigging istedenfor å gjøre brekket) Ja, jeg vet det - men hvis jeg må velge mellom brekk og overdose/organisert kriminalitet - hva synes du jeg skal velge? Endret 10. april 2013 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Ja, jeg vet det - men hvis jeg må velge mellom brekk og overdose/organisert kriminalitet - hva synes du jeg skal velge? Du burde velge det eksemplet hvor heroinmisbrukeren får ren heroin på legekontoret sitt, hvor han får små doser av heroin helt gratis. Han får også assistert hjelp med å sette sprøyta hvis det er vanskelig, for noen kan også røyking av heroin være en løsning. Du burde velge det eksemplet hvor vi hjelper absolutt alle tiggere og gir dem hjem og ly. Behandler dem som mennesker, vi har enda ikke behandlet verken sigøynere eller narkomane som mennesker i dette landet. De har ingen verdighet for oss. Også kan du velge eksemplet hvor man river sammen narkotikapolitikken vår, legaliserer og regulerer istedenfor. Her ville de kriminelle miljøene miste mye av sin foregående makt, ettersom mye av den makten er bundet økonomisk opp mot salg av narkotika. Endret 10. april 2013 av Shrooms Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Du burde velge det eksemplet hvor heroinmisbrukeren får ren heroin på legekontoret sitt, hvor han får små doser av heroin helt gratis. Han får også assistert hjelp med å sette sprøyta hvis det er vanskelig, for noen kan også røyking av heroin være en løsning. Du burde velge det eksemplet hvor vi hjelper absolutt alle tiggere og gir dem hjem og ly. Behandler dem som mennesker, vi har enda ikke behandlet verken sigøynere eller narkomane som mennesker i dette landet. De har ingen verdighet for oss. Også kan du velge eksemplet hvor man river sammen narkotikapolitikken vår, legaliserer og regulerer istedenfor. Her ville de kriminelle miljøene miste mye av sin foregående makt, ettersom mye av den makten er bundet økonomisk opp mot salg av narkotika. Jeg legger bare til en tommel opp - har ellers ingen innsigelser, takkar! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Slenger denne ut som generell info for de som kan tenke seg å bli bedre kjent med problemet, og er i passe avstand - den er hentet fra fb-siden til Folk er Folk Folk er Folk Hei alle sammen!. Har du lyst til å bli bedre kjent med vår organissasjon og med sigøynere som lever på gata?. Møt opp på kafe Saba på Lørdag kl. 12 oo. Førskommende Lørdag har vi fokus på nye mennesker. Både nye frivillige og nye ansikter blant de fattige i byens gater. Vi vil starte med en sammling på kafe Saba i Grønlandsleiret, og innviterer alle som har lyst til å bli bedre kjent med Folk er Folk, og med Sigøynere på gata, til å komme og bli med på vårt opplegg. Kafeen ligger vis a vi politihuset, og vi vill være der fra kl. 12 00. Etter sammlingen på kafeen, ca kl 13, vill vi gå ut for å bli kjent med nye tilkommere på gata. Dette ser vi som en viktig del av det å være en organissasjon som når frem til alle nødlidende, og ikke bare fokusere på de som alerede er tatt inn i varmen som magasinselgere eller arbeider i vår virksomhet på andre måter. Etter ca 3 timer ute på gata, ca kl. 16, vill vi sammles innendørs. Vi vill da snakke litt om inntrykk og opplevelser etter dagens vandring, og så vill det bli et sossialt felleskap med noen av de fattige vi har truffet på gata. Ønsker alle sammen vell møtt til et hyggelig sammvær og en lærerik erfaring!. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Jeg gir aldri til tiggere uansett hvordan de ser ut og uansett hva slags nasjonalitet de tilhører! Jeg er sterkt imot at tigging skal være tillat og ønsker det ulovlig så fort som mulig! Når så tiggingen er gjort ulovlig bør alle tiggere tvangsfjernes med makt. Dersom noen prøver seg som tiggere igjen etter lovforbudet bør norske tiggere kastes i fengsel og utenlandske kastes ut av landet uansett om de risikerer bråk med myndighetene i landene hvor de egentlig kommer fra om det så måtte være henrettelse! Og all pengene tiggerne evnt. måtte ha fått tak i bør konfiskeres og tilfelle staten som kan bruke dem til noe fornuftig. (Tviler egentlig på at pengene ville blitt brukt fornuftig, men det er jo lov å håpe)... Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Det var en tigger i bergen som alltid satt på samme sted med en kopp fra 7-11 foran seg. Jeg gav ham noen penger av og til, helt til en dag da jeg gikk forbi, og hørte en telefon ringe. Tiggeren, som ser ut som et vrak, reiser seg fra bakken, og tar opp en iPhone. Dette var kanskje 3-4 måneder etter den første iPhonen var lansert, og det var enda lenge til den skulle offisiellt komme til norge. Etter dette har jeg ikke gitt et øre til tiggere, og jeg kommer ikke til å gjøre det heller. Godt sagt! Husker jeg var i England med klassen da jeg gikk i 10. klasse. I London satt det flere tiggere i fine klær og enkelte med tatoveringer. Heller ikke noe smågreier, men digre tatoveringer som dekket store deler av beinet eller armene. Selvsagt kan de en gang ha vært fastboende mennesker med god økonomi og ha tatovert seg den gang og senere havnet i vanskeligheter (det være seg selvpåførte eller ikke), mistet alle penger og havnet på gaten, men det kan også være fordi de egentlig har et hjem, en jobb og grei inntekt og denne tiggingen bare er et forsøk på å skaffe seg ekstrainntekter... Dessuten husker jeg at jeg og en annen spurt om penger av en uteligger en gang og han sa at det var til vin. Husker han ordrett spurte "Har dere noen penger til vin til en uteligger"? Og han var ikke interessert da det ble påpekt at han heller burde kjøpe mat for det han fikk... Som jeg sa i sted, tiggere bør forbys!!! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Et av de absolutt bedre og fornuftige avisinnlegg jeg har lest i avisen på en stund: Uetisk å gi penger til tiggere Håper mange flere også får opp øynene etterhvert slik denne karen har gjort. 4 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Enig, glimrende artikkel. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Samtidig med at andelen rumenske tiggere øker i nærmiljøet, så øker mengden med henslengt søppel og rot i bakgården. Jeg lurer på hvor lang tid det tar før jeg finner den neste illeluktende, brune, halvveis flytende klumpen ved siden av en av søppelkassene... det tar nok ikke så lang tid. 3 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Jeg er enig i at tiggerne bare skaper rot, kvalm og søppel. For å være 100% ærlig anser jeg tiggere (sammen med uteliggere, alkoholikere og narkomaner) for å være menneskelig søppel! Men din beskrivelse som "halvveis flytende klump" passer ikke nødvendigvis på enhver tigger. Da høres det mer ut som du sikter til alkoholiserte og narkomaniserte vrak! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg