Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?

Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sier ikke med det at det er greit å stjele, men at det er rimelig dust å gå med en fet lommebok stikkende opp av rævlomma, for så å bli utsatt for et selvfølgelig lommetyveri, og så hyle og bære seg over hvor fæl verden, eller romfolket er.

Jepp, vi bør åpenbart ikke ha noe tro på at andre mennesker er hederlige.

Forøvrig vil jo enda mer oppfølging og byråkrati bli fryktelig dyrt, eller er det bare romfolk som skal følges opp?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg er enig i at strømmen av sigøynere til Norge burde vært fulgt opp bedre, men kanskje på en annen måte enn den du tenker på.

Du tenker kanskje på å nekte dem adgang til landet?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jepp, vi bør åpenbart ikke ha noe tro på at andre mennesker er hederlige.

Forøvrig vil jo enda mer oppfølging og byråkrati bli fryktelig dyrt, eller er det bare romfolk som skal følges opp?

Jeg har jobbet med oppfølging av mennesker (men i det private), og sier at det offentlige kan begynne å bruke alle de som er opptatte med å flytte papirer og rapportere til hverandre innen den offentlige forvaltningen, og heller sette de til med nyttig arbeid heller.

Min erfaring med det å jobbe tett på, er at straks "miljøene" skjønte at det ikke var tomt prat, var de lynkjappe med å tilpasse seg de nye realitetene. Så, det skulle ikke mere til enn å stå for det som man sa.

Lenke til kommentar

Du tenker kanskje på å nekte dem adgang til landet?

Nei. Derimot bør de bli gjort klar over at enkelte deler av kulturen deres ikke er akseptabel her i Norge og sanksjoneres hvis de ikke holder seg til lover og regler på lik linje med andre. Så lenge de lar være å stjele, rote og forsøple kan de ferdes så mye de vil i Norge for min del.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nei. Derimot bør de bli gjort klar over at enkelte deler av kulturen deres ikke er akseptabel her i Norge og sanksjoneres hvis de ikke holder seg til lover og regler på lik linje med andre. Så lenge de lar være å stjele, rote og forsøple kan de ferdes så mye de vil i Norge for min del.

De stjeler fordi de er fattige, og fordi vi har det de trenger

De driter i våre rosebed, fordi de ikke har andre brukbare muligheter

Og hva gjelder "forsøpling" så beslaglegger ordensmakten de få midlene de har, og kaller det for søppel

Har du forresten fått med deg de små fremskrittene som er gjort, siden i fjor?

Lenke til kommentar

Og hva gjelder "forsøpling" så beslaglegger ordensmakten de få midlene de har, og kaller det for søppel

wtf-am-i-reading.gif

Ingenting i landet å gjøre dersom de er fattige.

Ingenting i landet å gjøre dersom de ikke har andre brukbare muligheter.

Hiv de ut av landet og send de tilbake. En kvise på samfunnet. Å stjele, drite i andres bed får de bøte for som alle oss andre.

Endret av Lami
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har du forresten fått med deg de små fremskrittene som er gjort, siden i fjor?

At de er fattige og ikke har et sted å bo, gjør det ikke tillatt å stjele, rote, forsøple og svindle. Hvis de ikke har en jobb eller et liv å komme til, bør de holde seg i hjemlandet sitt.

Jeg vet ikke hvilke fremskritt du tenker på, men opplys meg gjerne.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg blir mer og mer overbevist om at du er nødt til å være en av forumets største troll, at det går an å lire av seg så mye tull. Jeg blir helt målløs :wow:

Synd at ikke paralysen slo seg i fingrene dine

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

At de er fattige og ikke har et sted å bo, gjør det ikke tillatt å stjele, rote, forsøple og svindle. Hvis de ikke har en jobb eller et liv å komme til, bør de holde seg i hjemlandet sitt.

Jeg vet ikke hvilke fremskritt du tenker på, men opplys meg gjerne.

Klarer du ikke å holde deg balansert opplyst selv?

Når det gjelder deres rettigheter, så er det faktisk sånn at de har lovlig grunnlag for å komme hit - men så kan man jo klage litt på oss selv som på ingen måte har tenkt å forsøke å avhjelpe deres situasjon, ved at de har tilgang på vann og toalettfasiliteter, samt overnattingsmuligheter.

Så, nå til sommeren tror jeg det kommer minst dobbelt så mange, og endel av dem hører ikke til romfolket, fordi fattigdommen har spredd seg ut blant vanlige folk, spesielt i østeuropa og rundt middelhavet.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke vil fortelle hvilke fremskritt du prater om, ser jeg ikke hvorfor du nevner dem i det hele tatt.

Jeg er absolutt for at de skal ha lov til å komme hit, men jeg vil ikke akseptere at de har en oppførsel jeg ikke ville akseptert fra nordmenn. Det gjelder østeuropeere og andre folk så vel som sigøynere.

Er det noen andre folkeslag som svindler til seg penger fra NAV ved å oppgi fiksjonelle barn?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke med det at det er greit å stjele, men at det er rimelig dust å gå med en fet lommebok stikkende opp av rævlomma, for så å bli utsatt for et selvfølgelig lommetyveri, og så hyle og bære seg over hvor fæl verden, eller romfolket er.

Ja, litt sånn som når alle disse såkalt frigjorte jentene går med miniskjørt og tettsittende topper i sin egen by og så begynner de å hyle og bære seg når de blir voldtatt.. :roll:

Og eneste "framskrittet" som er observert er vinteren. 99% av dem forsvant ganske kjapt når det begynte å bli litt guffent å være ute. Nøden var visst ikke så stor likevel... De få som er igjen nå kan man faktisk vurdere å hjelpe da de skiller seg ut fra de andre profesjonelle turisttiggerne.

Endret av Vice
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, litt sånn som når alle disse såkalt frigjorte jentene går med miniskjørt og tettsittende topper i sin egen by og så begynner de å hyle og bære seg når de blir voldtatt.. :roll:

Og eneste "framskrittet" som er observert er vinteren. 99% av dem forsvant ganske kjapt når det begynte å bli litt guffent å være ute. Nøden var visst ikke så stor likevel... De få som er igjen nå kan man faktisk vurdere å hjelpe da de skiller seg ut fra de andre profesjonelle turisttiggerne.

Håper jeg ikke ødelegger kvelden for deg med dette klippet ... Det kan jo være at de har gått i hi

Håper kommunene stiller opp med rom-boliger

Tidligere har Osloby fortalt om villaen Folk er Folk har leid og videreleier til romfolk, som bor der på døgnbasis og betaler for seg.

- Dette går med et lite overskudd. Med en større «bomaskin» kunne kommunen tjent penger om den gikk inn på et tilsvarende opplegg med noen av dens bygg som står tomme, sier Bjønnulv Evenrud i Folk er Folk.

Her hvor jeg befinner meg ser jeg de faste, som har bodd her i flere sesónger nå - det går seg til, hvis bare folk roer seg litt

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Fingrene mine fungerer fortsatt bra dem, til tross for all svadaen du lirer av deg.

Jeg kunne sikkert vist deg det, men da hadde jeg nok brutt forumetiketten.

Ta for all del ikke dette som en oppfordring!

Det jeg forstår ut av trusselen din, er at du er villig til å oppføre deg som en "sigøyner" (bryte enkle sosiale forumregler), og det for å angripe meg personlig, eller det faktum at jeg er konsekvent i å holde med den svake part, i enhver situasjon. Og hvis det skal så lite til, før en slik oppgående nordmann, senker seg ned til et slikt nivå, er litt positivt å se - da kan man forstå mer av hvorfor romfolk later til å være ganske fiendtlige innstilt (som gruppe) mot alle oss utenforstående

Lenke til kommentar

Håper jeg ikke ødelegger kvelden for deg med dette klippet ... Det kan jo være at de har gått i hi

Håper kommunene stiller opp med rom-boliger

Her hvor jeg befinner meg ser jeg de faste, som har bodd her i flere sesónger nå - det går seg til, hvis bare folk roer seg litt

Som jeg skrev i innlegget, det er fortsatt noen igjen, men flesteparten har forsvunnet. Men man skal nok se de kommer tilbake i bilene sine i store flokker når været blir mer behagelig. Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager skal jeg legge frem dokumentasjon for folk som har bestemt seg for hvordan den eneste sannheten er?

Er det en annen sannhet enn at romdamer har svindlet til seg 30 millioner kroner ved å dikte opp barn?

Det jeg forstår ut av trusselen din, er at du er villig til å oppføre deg som en "sigøyner" (bryte enkle sosiale forumregler), og det for å angripe meg personlig, eller det faktum at jeg er konsekvent i å holde med den svake part, i enhver situasjon. Og hvis det skal så lite til, før en slik oppgående nordmann, senker seg ned til et slikt nivå, er litt positivt å se - da kan man forstå mer av hvorfor romfolk later til å være ganske fiendtlige innstilt (som gruppe) mot alle oss utenforstående

Ja, det er rart at brukere svarer med samme mynt når du benytter deg av subtile personangrep.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forsto det nå mer som en "middle finger" demonstrasjon. At det blir tolket som en trussel er for meg litt merkelig..men men.. :shrug: Hvordan dette skal være verre enn at du håper på at han skal skade seg slik at han ikke kan bruken hånden mer må bare du vite. Det du sier er like mye en "trussel". Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...