pakini Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Vi har en sønn på 9år, han er 141 høy, og 33kg! Han spiser noe enormt, spiser 3 skiver til frokost, har 4 skiver med seg på skolen + han får frukt på skolen, likevel er han kjempe sulten når han kommer hjem fra skolen! Da får han gjerne en frukt, da det er kanskje er 2 timer til middag! Så spiser han 2 porsjoner til middag, og jeg må ofte stoppe han, da han gjerne vil spise mer en meg, også vil han ha kveldsmat, gjerne 3 skiver! Er ikke dette ekstremt mye? Er redd han skal bli tjukk/ skikkelig kraftig! Da han allerede har litt tedens til valpefett... Han spiser ikke noe snop og brus, utenom litt i helgene.. Han er og aktiv 4 dager i uken med karate og fotball, pluss vi er mye på ski i helgene, så han er i bevegelse.... Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Han er der han skal være. Dessuten er han i startgropen der han vil vokse. Mulig han er tidlig ute bare. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 ...og så hele leksa med sunt kosthold, men den tar vi ikke nå fordi man skal ikke tenke lavkarbo når det gjelder barn. Imidlertid skal man tenke lange karbohydrater i stedet for korte. Man skal tenke så lite sukker som mulig og alt det der. Det høres ut for meg som han er helt normal. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Er ikke dette ekstremt mye?Nei. Men det kommer jo an på hva som er på skivene. Er det en halv cm med nugatti så er det ikke bra. Postet av anonym: 9ada96fd09abc395d13eaa39534904d6 1 Lenke til kommentar
EryMax Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 3 skiver er da ikke så mye. Det er bedre å ha et barn med matlyst enn et som nekter å spise. Så lenge han er i aktivitet så skader maten han ikke, om det ikke er bare nugatti og andre søte pålegg. 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Synes ikke det høres så ille ut. Mange unge gutter er nærmest bunnløse. Hvis han ikke blir feit av det ville jeg bare latt det være. Og valpefett, det skal en 9-åring ha. 3 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Nei, jeg var sånn når jeg var ca 9 år jeg også Jeg husker det godt. Jeg spiste 3 brød og en porsjon gryn og masse drikke med frukt til frokost. Når det var lunsj hadde jeg 2 brødskiver 1 eple og 1 l melk, når jeg kom hjem fra skole så spiste jeg på ett eller annet Og til middag så kunne jeg spise rundt 2-3 kg med mat og jeg skulle ha kveldmat med 3 porsjoner gryn også. Jeg vokste mye i den perioden og i dag er jeg 192 cm høy og veier ca 100 kg. Det er ikke noe å tenke på TS Lenke til kommentar
likferd Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Man trenger mat for å vokse.. 2 Lenke til kommentar
HValder Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Ingen grunn til å bekymre seg for at han skal bli feit foer han faktisk begynner å bli det. 141cm og 33kg hores ikkje mykje ut, ta i betraktning at når han blir eldre bor kroppsvekta i kg ligge rundt kroppshogde minus 100. Det er absolutt riktig av deg å vaere bekymra, tatt i betraktning det aukande fedmeproblemet vi har, men alt med måte Sjå på kva han spiser en gjennomsnittleg dag (type og mengde) og post det her, så kan eg gi deg eit meir objektivt/vitenskapeleg svar. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Han er og aktiv 4 dager i uken med karate og fotball, pluss vi er mye på ski i helgene, så han er i bevegelse.... Det er derfor han er sulten. 5 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Man trenger mat for å vokse.. Ja man gjør det gitt! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Han spiser ikke noe snop og brus, utenom litt i helgene.. Du forer han jo på brødmat. Du kunne like gjerne gitt ham sjokolade, det metter i det minste. Postet av anonym: 11deaf6e655c84a9fc69a83540154e52 4 Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Vi har en sønn på 9år, han er 141 høy, og 33kg! Han spiser noe enormt, spiser 3 skiver til frokost, har 4 skiver med seg på skolen + han får frukt på skolen, likevel er han kjempe sulten når han kommer hjem fra skolen! Da får han gjerne en frukt, da det er kanskje er 2 timer til middag! Så spiser han 2 porsjoner til middag, og jeg må ofte stoppe han, da han gjerne vil spise mer en meg, også vil han ha kveldsmat, gjerne 3 skiver! Er ikke dette ekstremt mye? Er redd han skal bli tjukk/ skikkelig kraftig! Da han allerede har litt tedens til valpefett... Han spiser ikke noe snop og brus, utenom litt i helgene.. Han er og aktiv 4 dager i uken med karate og fotball, pluss vi er mye på ski i helgene, så han er i bevegelse.... Jeg var noe større på denne alderen men jeg spiste BETYDELIG mer. Jeg var muskuløs hele puperteten, (hadde valpefett før), (dog kom mine matvaner tilbake og sparket meg i ballene når jeg sluttet å vokse (i høyden )... Barn trenger VANNITTIG mye energi, men 3 skiver til frokost og 4 til lunsj?? fra mitt synspunkt sulter du gutten, jeg hadde i 4-klasse (10 år, 165cm 70kg) somregel 12 skiver til frokost, (grovbrød med brunost eller leverpostei, (av og til syltetøy), 7 skiver med diverse til lunsj pluss frukt og yuogurt, ettermiddagen gikk det mye i søppelmat, før en sen middag i syvtiden hvor jeg spiste til det var tomt, ingen kveldsmat), Det er ikke matmengden du skal tenke på men aktivitetsnivået, kids på den alderen er ofte veldig aktive pluss at puberteten setteri fart på forbrenningen. La gutten spise til han er mett, men sørg for at han er aktiv så ikke han blir fet, legger han på seg i bredden unormalt bør du revurdere -frank Lenke til kommentar
bruker-262560 Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Hvis han trener så ofte som du sier, så spiser han ikke mye i det hele tatt. Jeg mener at du burde slutte å tenke på muligheten ved å få en feit unge. Tenk heller på at han skal bli stor og sterk, samt opprettholde et sunt kosthold. Om niåringen din er sulten hele tiden, får du en lite hyggelig niåring etterhvert. 2 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Han spiser ikke noe snop og brus, utenom litt i helgene.. Du forer han jo på brødmat. Du kunne like gjerne gitt ham sjokolade, det metter i det minste. Postet av anonym: 11deaf6e655c84a9fc69a83540154e52 Det er ingen grunn i det. La han spise masse til han blir mett. Det har jeg gjort i barndommen og jeg har ikke blitt overvektig eller hatt noen helseproblemer. Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Helt normalt. Husker selv i den alderen. Men husker og veldig godt at jeg spiste mye i starten av puberteten, for da begynte jeg å vokse mye! Så det er helt normalt(som alle sier)! Lenke til kommentar
pakini Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 Ja, det er vel normalt da Ja, han er aktiv 4 dager i uken, vi er en aktiv familie generelt! Og ang mye brødmat, så spiser vi masse av det ja, men alle her i huset er glad idet! Lenke til kommentar
weebl Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Det er helt vanlig, han skal vokse mye og er også veldig aktiv. I gjennom ungdomsskolen så gikk jeg selv igjennom minst et brød og en liter melk om dagen, latterlige mengder middag, samt frukt og gjerne det som var av middagsretter til kveldsmat + noen skiver. hadde med 6-10 skiver med grovbrød på skolen og når de hadde gått ned på høykant så gikk jeg gjerne på butikken eller til bakeren og kjøpte boller og sjokomelk, og selv med et sinnssykt inntak av mat så var jeg tynn som et spett. Skal legge til at jeg også var ganske aktiv og trente judo 4+ timer i uka samt at jeg sykla mye. Forbrenninga mi har gått ned siden den gangen men har framdeles en heftig appetitt så jeg må begrense meg for å ikke ende opp rund som ei kule Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Hva slags brød er det dere har? Hva slags pålegg spiser han? Syns det høres helt vanlig ut, egentlig.. Men hva med å lage en salat han kan fortære på skolen i tillegg? 2 Lenke til kommentar
pakini Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 Hva slags brød er det dere har? Hva slags pålegg spiser han? Syns det høres helt vanlig ut, egentlig.. Men hva med å lage en salat han kan fortære på skolen i tillegg? Brødet er variert, men vi kjøper de som er nøkkelmerket... Av pålegg spiser han veldig variert, veldig glad i kaviar og salami. Skjøkoladepålegg spiser han ikke, da vi aldri har det.. (ikke noe spes grunn til det) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå