Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

GTX 570 vs GTX 580 vs Radeon HD 7970

4D

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri likt AMD pga de er noen hetebølger noen av dem, dårlig kjøling i de fleste av dem. Har til og med hørt at de har smeltet i verstefall. :hmm:

I min smak går jeg for Nvidia. :w00t:

AMD er et bra og kraftig high-end skjermkort, men føler 'Nvidia' har best kvalitet og levetid og minst problemer. Smak og behag! :thumbup:

Troll much mr. ble-medlem-for-26-min-siden?

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri likt AMD pga de er noen hetebølger noen av dem, dårlig kjøling i de fleste av dem. Har til og med hørt at de har smeltet i verstefall. :hmm:

AMD er et bra og kraftig high-end skjermkort, men føler 'Nvidia' har best kvalitet og levetid og minst problemer. Smak og behag! :thumbup:

Er vel heller motsatt i de siste årene iverfall. Nvidia sine leverer litt mere ytelse men bruker en god del mere strøm, og blir derfor varmere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel heller motsatt i de siste årene iverfall. Nvidia sine leverer litt mere ytelse men bruker en god del mere strøm, og blir derfor varmere.

Jeg har troa på 600-700 serien... :cool:

Lenke til kommentar

Tipper neste lansering fra Nvidia blir ~10% svakere enn HD 7970, men at Nvidia lanserer et kort 5-6 måneder senere som er en 15-20% sterkere. Strategien Nvidia har med å bygge større brikker leder til høyere strømforbruk for samme ytelse, samtidig har referansedesignene begynt å kutte ned på kraftfaser på en del av kortene i senere tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tipper du basert på tidligere nvidia 500 serien genrasjonen eller basert på rykter?

Ryktene sier at toppbrikka er forsinket, og at midrange GK104 blir "topp"modellen fra Nvidia en periode. Det vil også passe med slik relativ ytelse som GTX460/GF104 lanserte med i 2010

EDIT:

GTX 570 gir mest ytelse for pengene, HD 7970 gir best ytelse, og det er det ikke tvil om.

Skulle GTX 570 matchet HD 6870 i pris/ytelse måtte det kostet 1800 kr, slik er det definitivt ikke.

Noe off topic, men tror dere 2 stk 560 ti overgår 1 stk 580 (eller 7950 for den saks skyld) ?

Aner ikke hvordan SLI virker, men går ut fra det går med 560.

I rene fps-verdier vil det være sammenlignbart, men problematikken med CFX/SLI er at du ikke kan se på fps-verdiene for å få en god pekepinn på hvordan opplevelsen er i spill.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Malvado: Kjenner 5stk med AMD kort, og 4 av disse har et eller annet driver problem. Jeg og 5 andre har Nvidia kort, og har 0 problem overhodet. Dette er da spredt med Nvidia og Amd på både socket 1366 og 1155. Jeg for min del holder meg på Nvidia siden for nå.

Noen poster tilbake sa du : "

AMD derimot hører jeg bare drit om. Jeg sier ikke det jeg sier fordi jeg er en fanboy, langt derifra.

"

For å være ærlig så har jeg vanskelig for å tro at 80% av de som har AMD skjermkort skal ha problemer overhodet med driverne mens Nvidia har 100% feilfrie Drivere som du påstår.

Det finnes uansett nok av eksempler på Nvidia Drivere :

1 : Feil Volt på GTX 580

2 : Problemer med å få oppdaterte drivere på et GT 630 (bærbar)

3: HDMI Problemer

Personlig så har jeg hatt som sagt både Amd og Nvidia og har erfart problemer med begge to når det gjelder drivere , men dette har uansett blitt løst ved senere oppdateringer av driverne så jeg kan egentlig ikke påstå at den ene er bedre enn den andre.

Det jeg liker ved Amd er dog at det er litt oftere oppdateringer av driverne og man kan derfor kanskje føle at ting blir tatt hånd om litt kjappere uten at dette nødvendigvis betyr at problemene blir fikset med en gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar

At du ikke tror på det er ikke mitt problem. Det kan være alt fra dårlig batcher med kort til brukerfeil, men det er sånn jeg har observert det. Har også i min tid på nett observert mere klaging fra amd siden en fra Nvidia siden. Jeg sier ikke at du må være enig i min oppfattning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

arni90: Nå må man jo huske på nvidia har Phyx, NVIDIA 3D Vision briller som ikke ATI har etter hva jeg vet som funger like bra og enkelt å sette opp?

Om det er verdt prisforskjellene får nesten folk vurdere.

Jeg ville nok satset på ATI inntill nvidia kommer med sine, eller kjøp budsjekk skjermkort i mellomtiden. 560 TI det billigste eller over det på brukmarkedet.

Til normal spilling vil nok HD7970 være bedre kjøp, men ønsker man noe mere en det er desverre eldre nvidia alternativet.

Lenke til kommentar

At du ikke tror på det er ikke mitt problem. Det kan være alt fra dårlig batcher med kort til brukerfeil, men det er sånn jeg har observert det. Har også i min tid på nett observert mere klaging fra amd siden en fra Nvidia siden. Jeg sier ikke at du må være enig i min oppfattning.

Om du ikke forstod hintet mitt så gjentar jeg det gjerne , vis meg noen håndfaste bevis på at Amd skal ha et enormt driverproblem og jeg skal lytte på deg...

Edit :

Det ble litt mye vel OT her fra min side, anbefaler TS å gå for det skjermkortet som er innenfor budsjettet hans og som har muligheter for å innfri forventningene hans til spil, om det så er et Nvidia eller Amd kort spiller ingen rolle.

Endret av Malvado
  • Liker 2
Lenke til kommentar

arni90: Nå må man jo huske på nvidia har Phyx, NVIDIA 3D Vision briller som ikke ATI har etter hva jeg vet som funger like bra og enkelt å sette opp?

AMD har Eyefinity som i min mening er uendelig mye bedre enn 3DVomit

Ja, tar nok litt mere tid en april dessverre. Er synd de tar seg så god tid, men er kanskje bedre en det de gjorde med gtx 4** serien.

NVIDIA Kepler “GK104″ GeForce GTX 670Ti Arrives in March 2012, Performs better than GTX 580 and HD7950

De fleste rykter plasserer GK104 over 580 og 7950, hvor mye det vil koste er enda usikkert.

Nvidia tar seg betydelig mindre tid med Kepler enn de gjorde med katastrofen som var Fermi forresten:

Første 40nm kort var HD 4770 som kom den 28. april 2009

HD 5870 kom ut 22. september 2009, 5 måneder etter første 40nm-kort.

GTX 480 kom ut 26. mars 2010, tilgjengelig for kjøp 12. April, over 6 måneder senere med ~10% bedre ytelse enn HD 5870.

GTX 580 og GF110 var den brikka GF100 skulle originalt vært, den kom ut 9. november og over et år etter HD 5870 som var helt fin fra dag 1.

Å si noe annet enn at GF100 var en katastrofe er feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva begrunner du det med?

At helikopter, bilspill, føles mere virkelig ut?

Greit nok hvis man har et stort rom og ønsker seg quad HD oppløsning ved å sette på flere skjermer sammen, men jeg hadde da heller ventet på quad HD skjermer.

Med 3dbriller får man spillene et lite løft, er enig nvidia gjør det dårlig på 3d grafikken muligens dårlig 720p grafikk, men hvis vi snakker om effektene ser ting mere fansy ut.

Det blir jo som å sammenligne windows XP mot windows 7 Aero utsendet i spillet.

At nvidia 670 TI er bedre en HD 7950, hva mener du selv å mene dette da utregning langt i fra kan sammenlignet mot spillopplevelsen?

Frykter nvidia kan bli nye store tabben som bulldozeren, da lønner det seg nok med ATI skjermkort med mindre man vil ha 3d briller.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hva begrunner du det med?

At helikopter, bilspill, føles mere virkelig ut?

Greit nok hvis man har et stort rom og ønsker seg quad HD oppløsning ved å sette på flere skjermer sammen, men jeg hadde da heller ventet på quad HD skjermer.

Fordi jeg blir kvalm av 3DVomit.

Eyefinity gir derimot ekstra sidesyn forbedrer faktisk gameplay.

Lenke til kommentar

I min tid på nettet har jeg observert at AMD eiere er smartere enn Nvidia eiere. Du trenger ikke være enig i min oppfatning

• Liker 4
Lenke til kommentar

79xx serien til AMD har støtte for 3D med Eyefinity.

Har selv Eyefinity og er meget fornøyd med det :thumbup:

Skjemkortene av AMD jeg har eid:

HD 4870x2

HD 5870

HD 7970

Problemene jeg har hatt på kortene er brukerfeil som f.eks: "driver har sluttet å virke",flimring,teksturfeil.

Disse problemene har alltid blitt løst ved clean install av OS med de nyeste driverene.

Alt i alt synes jeg at AMD har gode produkter.

Endret av jetzbullet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De siste årene har ATI og nvidia byttet på å være "king of the hill",

jeg personlig har hatt et GTX285 lenge og har vært utrolig fornøyd.

Grunnen til at valget falt på nvidia var at nvidia historisk sett har hatt bedre support.

Lenke til kommentar

Tipper neste lansering fra Nvidia blir ~10% svakere enn HD 7970, men at Nvidia lanserer et kort 5-6 måneder senere som er en 15-20% sterkere. Strategien Nvidia har med å bygge større brikker leder til høyere strømforbruk for samme ytelse, samtidig har referansedesignene begynt å kutte ned på kraftfaser på en del av kortene i senere tid.

Jeg holder fortsatt med Nvidia

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...