Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

GTX 570 vs GTX 580 vs Radeon HD 7970

4D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mest for penga er vanskelig å si...

men det er idiotisk å kjøpe GTX 580...

og GTX 570 er bare i en helt annen prisklasse, det kommer an på resten av builden din og budsjettet du har, for det meste ville jeg prøvd å presse ett HD 7970 inn der, og hvis ikke det går så er det HD 7950...

Lenke til kommentar

hvis ikke du vil vente til nvidias neste generasjon skjermkort kommer. (En stund til enda tror jeg, så ha har du muligheten til spare noen kroner mens du venter (type 1 til 2 mnder til ca hvis jeg husker riktig))

men di blir da veldig dyre ?

Lenke til kommentar

hvis ikke du vil vente til nvidias neste generasjon skjermkort kommer. (En stund til enda tror jeg, så ha har du muligheten til spare noen kroner mens du venter (type 1 til 2 mnder til ca hvis jeg husker riktig))

sannsynligvis, og hvis jeg husker riktig så kommer de sammen med ivy bridge, i juni

Lenke til kommentar

Topkortene kommer nok til å bli dyre ja men kommer sannsyligvis mer en ett kort. I flere forskjellige prisklasser.

Om du ikke skal ha siste og beste kort ville jeg kanskje vurdert å kjøpt noe brukt. Regner med at man kommer til å se brukte 7970/7950 kort til salgs når Nvidia har sluppet kepler kortene som i følge rykter skal gruse AMD kortene totalt.

Å ha siste å beste koster penger, det har det gjort så lenge jeg har drevet med pc og kommer sikkert til å gjøre det etter at jeg havner i penalet også.

Lenke til kommentar

sannsynligvis, og hvis jeg husker riktig så kommer de sammen med ivy bridge, i juni

umm var det ikke Intels Ivy Bridge til bærbare som var ytterligere utsatt ? . Jaja vel uansett hvermansen burde klare å spare opp ett par kroner ekstra frem til juni eller hva enn dato.

Lenke til kommentar

umm var det ikke Intels Ivy Bridge til bærbare som var ytterligere utsatt ? . Jaja vel uansett hvermansen burde klare å spare opp ett par kroner ekstra frem til juni eller hva enn dato.

joa, men hvis Nvidia fortsetter med prisningsspillet de har gjort før, så kan pris bli ganske høy, da mener jeg at 10% bedre ytelse på toppkortet = 1500kr høyere pris...

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Og prisene vil vel helst bare øke og øke. Med mindre ting blir produsert i slike kvanta at prisene av den grunn blir lavere (se f.eks LCD/LED tv. Betalte f.eks 18 k for min nå litt aldrene 42". Nå får du kjøpt ny og bedre for en brøkdel)

Og ja jeg vet TV er liksom ikke det samme som skjermkort. Var bare ett pris eksempel.

Endret av Phyltre
Lenke til kommentar

Jeg leser i flere av postene her på forumet, at folk sier 580 blir knust av 7950 osv. At man ikke bør kjøpe det osv.

Jeg har lite peiling, men en bekjent sa at 580 fortsatt slår de andre i samme klasse. Han ga meg en link på en side som blir oppdatert daglig, og den bekreftet det.

http://www.videocardbenchmark.net/

Er den siden på tulltur eller er flere folk her inne på tulltur? Som sagt, jeg aner ikke, bare spør.

Lenke til kommentar

Jeg leser i flere av postene her på forumet, at folk sier 580 blir knust av 7950 osv. At man ikke bør kjøpe det osv.

Jeg har lite peiling, men en bekjent sa at 580 fortsatt slår de andre i samme klasse. Han ga meg en link på en side som blir oppdatert daglig, og den bekreftet det.

http://www.videocardbenchmark.net/

Er den siden på tulltur eller er flere folk her inne på tulltur? Som sagt, jeg aner ikke, bare spør.

enten så er det noe galt der eller så liker ikke passmark nye skjermkort, muligens passmark trenger enoppdatering...

uansett så er GTX 580 underlegen HD 79*0 i spill ytelse, passmark viser ikke spillytelse...

Lenke til kommentar

Virker som mange ikke klarer å tro at AMD faktisk har noe som er overlegent Nvidia akkurat nå.... hmmm ja...

Strategien å vente på et ennå ikke lansert produkt er ikke altid en smart strategi - det er ingen garanti for at Nvidia faktisk kommer til å lansere et overlegent produkt - bare se på AMD Bulldozer, eller GTX480/470 for den del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...