Grøgger Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Hei folkens! Begynte nettopp med å lære meg å tegne, og har veldig lyst på et brett sånn at jeg kan tegne i Photoshop. Så lurte jeg på hvilket jeg bør kjøpe (hvor stort bør det være etc). Har allerede sett meg ut ett, men ikke vet jeg. Det bør også være i butikk da jeg ikke vet om jeg klarer å vente! http://www.elkjop.no/product/data/ovrige-dataprodukter/WACCTH470KEN/wacom-bamboo-tegnebrett-fun-pen-og-touch-small Edit: Ser nå at den kanskje kan være litt liten, så hvis noen har et mye bedre forslag men hvor jeg må bestille fra nett er det også greit! + er jeg lefty hvis det er noe som bør sies Endret 23. februar 2012 av Grøgger Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Det tegnebrettet er egentlig ikke ment for "seriøs tegning", og du kan risikere å bli ganske skuffet. Det er viktig at du trives og er komfortabel med tegneverktøyet, særlig når du er fersk i faget. Intuos4 small er nok et tegnebrett som er bedre til din bruk, jeg har et foran meg i skrivende stund. For å lære deg å tegne vil jeg egentlig anbefale deg å begynne med blyant, tusj og markers. Selv har jeg tegnet for hånd i lang tid, og har kun brukt tegnebrettet siden jul. Så langt er erfaringen min at jeg alltid vil foretrekke å tegne for hånd, men når det kommer til rendering er tegnebrett totalt overlegent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå