Gå til innhold

Hvilket tablet skal jeg kjøpe?

Grøgger

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Begynte nettopp med å lære meg å tegne, og har veldig lyst på et brett sånn at jeg kan tegne i Photoshop. Så lurte jeg på hvilket jeg bør kjøpe (hvor stort bør det være etc).

Har allerede sett meg ut ett, men ikke vet jeg. Det bør også være i butikk da jeg ikke vet om jeg klarer å vente!

http://www.elkjop.no/product/data/ovrige-dataprodukter/WACCTH470KEN/wacom-bamboo-tegnebrett-fun-pen-og-touch-small

Edit:

Ser nå at den kanskje kan være litt liten, så hvis noen har et mye bedre forslag men hvor jeg må bestille fra nett er det også greit!

+ er jeg lefty hvis det er noe som bør sies ;)

Endret av Grøgger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tegnebrettet er egentlig ikke ment for "seriøs tegning", og du kan risikere å bli ganske skuffet. Det er viktig at du trives og er komfortabel med tegneverktøyet, særlig når du er fersk i faget.

Intuos4 small er nok et tegnebrett som er bedre til din bruk, jeg har et foran meg i skrivende stund.

For å lære deg å tegne vil jeg egentlig anbefale deg å begynne med blyant, tusj og markers. Selv har jeg tegnet for hånd i lang tid, og har kun brukt tegnebrettet siden jul. Så langt er erfaringen min at jeg alltid vil foretrekke å tegne for hånd, men når det kommer til rendering er tegnebrett totalt overlegent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...