Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptopen viser bare en svart skjerm etter logoen vises

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det nok. Gidder ikke å lese mer på netter, da alle "proffe" skal leke proffe. Håper virkelig noen kan hjelpe meg ut på dette forumet. Trenger da gjerne alt med teskje, siden jeg ikke kan noe mye om pc generelt.

Ok, altså... Laptopen starter som normalt og viftene osv opptrer normalt. Det eneste jeg hører er på en måte noen rytmiske klikke lyder som høres ut som om når du skal antenne en lighter. Oppstart-logoen vises som normalt. Men etter det skjer det ikke noe mer. Har prøvd å holde inn F8 og prøve ALLE de nevnte løsningene. Jepp, ingenting virker. NOTER: Det som kommer opp på hver eneste løsning er dette:

Multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<1>windows/system32/ntoskrnl.exe

---------------..-------------------------hal.dll

---------------..-------------------------KDCOM.DLL

Er det noen som har en fjerneste anelse om hva jeg skal gjøre? Hvis jeg skal trykke "r" for repair i windows repair cden, hvordan skal jeg eventuelt få tak i denne cden da?

Takk for deltakelse i løsning av problemet på forhånd.

Hvilken PC har du, og Windowsversjon bruker du? Kjekt med litt info for å kunne hjelpe deg!

Hvis du ikke er bevandret i dataverdenen, så kan det være like greit å reinnstallere Windows ved å bruke orginalcd'en som fulgte med maskinen du kjøpte, eller laste den fra en ev. skjult partisjon på HD-en. Les i instruksjonsmanualen for å finne ut tastekombinasjonene du må utføre for å laste den, ev. beskrive modell etc. slik at noen her kan hjelpe deg med dette.

Hvis du har litt peiling (gjennom å boote opp med windows i ledetekst) så kan du finne fila ntoskrnl.exe på Windows CD-Rom, der den ligger som ntoskrnl.ex_ i mappa i386\, kopiere den inn i c:\Windows\system32\ , slette den gamle ntoskrnl.exe og forandre filnavnet på ntoskrnl.ex_ til ntoskrnl.exe.

MEN... hvis du ikke kommer deg inn i bootmenyen med F8, og du hører klikkelyder du ikke har hørt før, så KAN det være HD-en som har tatt kvelden. Ev. at du har en CD stående i CD-rom spilleren..?

Et siste tips.. Gå inn i Biosen, og sjekk Boot sequence. Er alt ok der?

Lenke til kommentar

Hva mener du med å boote opp i windows? Husk at jeg ikke kommer til skrivebordet eller innlogging seksjonen. Hva mener du med å finne den på windows Cd-rom?

Siste tingen... Jo, jeg kommer meg inn i bootmenyen ved å holde inn F8. Det er der man kan vedta Gjennomretting av systemet og komme inn i pcen i sikkerhetsmodus, ikke sant? Når jeg trykker på sikkerhetsmodus så får jeg følgende beskjed:

Multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<1>windows/system32/ntoskrnl.exe

---------------..-------------------------hal.dll

---------------..-------------------------KDCOM.DLL

Hei

Jeg sa ikke at du skulle boote opp i Windows (ganske logisk ettersom du forklarte at du ikke kunne boote opp.. ;) )

Det jeg mente var at du skulle Boote opp PC-en som normalt, gå inn i Bootscreen (F8, men var usikker på om du fikk dette til), velg å boote opp med ledetekst (ett av valgene du får)

Sette inn Windows CD-Rom (forstår nå at du ikke har denne CD-en eller manualer), lete opp fila ntoskrnl.exe i CD-en inne i mappa i386(Den er listet opp som ntoskrnl.ex_), kopiere denne fila med kommandoen: copy d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32\ (hvis CD-rommen har driveletter/bokstav "d".

Hvis ikke, bytt ut med korrekt bokstav).

Boot så opp på nytt (start pc-en).

Har du ikke en Windows XP-CD, så lån en, eller last den ned. Du gjør forsåvidt ikke noe galt ettersom du bare skal reparere ditt Windowseksemplar, ikke legge inn en piratkopi.

Men stygge klikkelyder er aldri bra.. Det kan godt være HD-en som har lagt på røret...

Lenke til kommentar

Fant ikke noe booting gjennom ledetekst. Har sett gjennom alle muligheter. Uansett hva jeg velger, så kommer det til en svart skjerm og ingenting skjer videre. Har prøvd å vente i opptil 20 minutter uten at det skjer noe videre. Ah, ser ut som om jeg bare kan kaste pcen... Forresten, en ting til. Nede i kjelleren har jeg en gammel stasjonær med windows cd. Det står product recovery cd-rom Windows XP Home edition SP1. Jeg velger å boote cden når pcen starter. Det står "installerer windows". Men etter 2 min står det: pci.sys er skadet trykk en knapp for å avbryte installeringen.

Lenke til kommentar

Fant ikke noe booting gjennom ledetekst.

Trykk F8, og velg "Safe Mode with Command Promt"

Her vil du få opp en "god gammel" Dos meny, og du vil bare se C:\

Etter du har fått tak i en Xp-cd, så sett denne i spilleren, og skriv d: og trykk entertasten. Nå vil du se at det står d:\ i stede for c:\ . Nå skriver du: CD d:\i386 og trykker entertasten. Nå vil det stå d:\i386. Så skriver du COPY d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\Windows\system32\ og trykker entertasten. Så skriver du: c: og trykker entertasten. Så skriver du CD c:\Windows\system32\ og trykker entertasten. Nå skal du skrive: DEL ntoskrnl.exe , og til slutt skriver du: REN c:\Windows\system32\ntoskrnl.ex_ ntoskrnl.exe

Prøv så å starte maskinen på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...