Lilleme Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg har RiksTv og Grundig PVR-DTR 8860. Jeg har ulike programmer på serieopptak, men det er ikke alltid boksen min tar opp programmene jeg har satt til å bli tatt opp. Det er litt irriterende. Er det noe jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 I denne testen står følgende: En annen svakhet ved denne dekoderen er at den ikke kan utnytte begge mottagerne til opptak samtidig. Den ene er nemlig reservert til å se på TV, uansett om den faktisk brukes til det eller ikke. så jeg regner med det er årsaken til problemene dine. Lenke til kommentar
Lilleme Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Takk for svar! Det er nok godt mulig da... Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Den testen er fire år gammel, og det er heldigvis kommet oppdatert programvare siden den tid. Så jo, jeg har samme boks, og tok opp her om dagen to overlappende programmer fra hver sin kanal. Men om jeg hadde prøvd å se et tredjeprogram samtidig, hadde jeg nok fått en feilmelding/beskjed om at jeg måtte avbryte et av opptakene før jeg kunne bytte kanal. Jeg har også opplevd merkverdigheter ved serieopptak. Noen ganger er boksen imponerende flink til å skille mellom repriser og første utsendelse av et program slik at den ikke tar opp samme episode flere ganger. Andre ganger kan den finne på å ta opp reprise av gammel Big Bang Theory tirsdag kl. 18.00, mens den dropper å ta opp ny episode kl. 22.30, selv om det var 22.30 man brukte i EPG-en til å velge serieopptak. Kan ha sammenheng med koding TV-selskapene gjør på programmene som boksen bruker til å identifisere dem? Opptak kan også mislykkes hvis du prøver å ta opp to programmer som går rett etter hverandre mens du også ser på eller tar opp en annen kanal. Boksen legger per default til noen minutter ekstra tid på slutten av alle opptak, og da kan to opptak som følger etter hverandre bli tidsmessig overlappende. Man kan også velge opptak med timer. Har ikke prøvd det selv, men bør være et alternativ for serier der serieopptak ikke fungerer. Ellers kan det selvsagt være feil på boksen, eller harddisken i den. Jeg fikk min første boks i oktober, og måtte bytte den pga diverse feil i januar. Feilene jeg opplevde var først at den slurvet med programmerte opptak, både serie og enkeltprogrammer. Så begynte den miste favorittlister for kanaler, og kanaler måtte søkes opp på nytt. Så var plutselig alle opptak borte, og dypt inni menyene under harddisk-info stod det "Harddiskfeil". 1 Lenke til kommentar
Lilleme Skrevet 29. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2012 Takk for svar Svinks. Så langt er jeg ikke så imponert over dene pvr boksen nei. Virker ikke som jeg har noen harddisk feil, og programvaren er oppdatert. Ikke så dumt å bruke timer opptak, skal prøve det! Har ikke tenkt på at boksen legger per default til noen minutter ekstra tid på slutten av alle opptak, og da kan to opptak som følger etter hverandre bli tidsmessig overlappende. Greit å vite at det ikke bare er min boks som er temprementsfull ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå