stimas Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Hei. Har søkt etter en stor ryggsekk som jeg skal bruke til mitt fotoutstyr. Jeg skal til Sør-Afrika og trenger en god fotosekk. Ønsker plass til følgende: - Canon 60D. - Canon 70-200mm. - Canon 100mm. - To mindre Sigma-linser. - Stativ (festes på utsiden). - Batteri, filter, minnekort, lader, etc. Trenger IKKE plass til PC. Har sett på Lowepro, Think Thank, og noen til. Takk for hjelpen. stimas Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Har en Lowepro aw 450 selv, den får jeg stappet følgende i: Nikon 70-200 F2.8 VRII påmontert D700. D90 backup hus. Nikon 24-70 F2.8 Sigma 150mm 2.8 Nikon 50mm 1.8 SB-600 ekstern blits Har likevel fint plass til et mindre objektiv i tillegg. I ytre lomme har jeg 2 ekstra batterier, pusseklut, en liten softbox, A4 notatblokk, noen penner... Fortsatt plass til litt mer der og. Egne gode lommer tilpasset CF \ SD minnekort. Tripod festes på utsiden. God bærekomfort. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Generelt tips, man slipper unna med langt mindre fysisk størrelse på sekken om man overlever at kamerahus og objektiv ikke må være koblet sammen. Tar ikke veldig mange sekund å sette optikk på kamerahus når man skal ta bilder. Gevinsten er en langt mindre og mer praktisk sekk. Se f.eks på Shape Shifter, som jeg bruker veldig mye selv med et stort utvalg andre alternativer. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Jeg vil anbefale Lowepro Flipside 300 AW eller 400 AW. http://products.lowepro.com/product/Flipside-400-AW,2116,14.htm Jeg har 400'n, og den er genial. Jeg har EOS 7D med 4 sett glass; 2 faste og 2 store zoomer, i tillegg har jeg 2 blitser, et ministativ, 2 ladere og diverse filtre og annet utstyr. Lokket til hovedrommet er inn mot kroppen når du har sekken på ryggen - noe som gjør at det er litt vanskeligere for tyver + at du får et fint arbeidsbord når du er ute i felten. EDIT: skrev visst opp blitsene 2 ganger... Endret 24. februar 2012 av Cilleron Lenke til kommentar
stimas Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 Da er Flipside 400 AW bestilt. Takk for tipset. stimas Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Har du fått veska? Var den stor nok? Lenke til kommentar
stimas Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 Fått sekken. Kan vel si at den var akkurat stor nok. MEN, jeg tror man må være selektiv når det gjelder hva man skal ha med seg. stimas Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Det har jeg også oppdaget, om man har en sekk som er stor nok til alt mellom himmel og jord - så lar den seg ikke bære. 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Det har jeg også oppdaget, om man har en sekk som er stor nok til alt mellom himmel og jord - så lar den seg ikke bære. Lowepro har et par modeller i den størrelsen Jeg synes det er en fordel med en litt for liten sekk, for da må man lære seg å prioritere hva man vil ha med 1 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Det har jeg også oppdaget, om man har en sekk som er stor nok til alt mellom himmel og jord - så lar den seg ikke bære. Lowepro har et par modeller i den størrelsen Jeg synes det er en fordel med en litt for liten sekk, for da må man lære seg å prioritere hva man vil ha med Eventuelt man gjør som meg, sleper på flere Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Jeg har endt opp med en Lowepro Rover II. Det jeg syns er bra med den har plass til andre ting enn fotoutstyr, det er det jeg har savnet med andre sekker jeg har prøvd. Litt sånn: "Når jeg skal ha med matpakke.. da må jeg la ett objektiv bli igjen.." Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Generelt tips, man slipper unna med langt mindre fysisk størrelse på sekken om man overlever at kamerahus og objektiv ikke må være koblet sammen. Tar ikke veldig mange sekund å sette optikk på kamerahus når man skal ta bilder. Gevinsten er en langt mindre og mer praktisk sekk. Se f.eks på Shape Shifter, som jeg bruker veldig mye selv med et stort utvalg andre alternativer. Dæven , det var faktisk et meget godt tips Så enkelt og så har jeg ikke tenkt på det selv , prøvde det nå selv og det funket som fjell. Nesten IKEA patent 1 Lenke til kommentar
stimas Skrevet 9. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2012 Herer også en variant.... Kanskje vel stor? God helg! stimas Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Herer også en variant.... Kanskje vel stor? God helg! stimas Den sekken kommer med kjøkken og bad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå