Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Ønske om ny plassbesparende seng

Anbefalte innlegg

Hei

Er midt i en flytteprosess og tenker litt på å skaffe meg en mer plassbesparende seng. Problemet er at jeg har en 140cm. bred madrass fra ikea, og en seng av typen Rykene.

Noe jeg kunne tenke meg er en seng som ligner mer på Bodö, men denne selges ikke lenger på ikea.

Er det noen som kan komme med noen råd og vink i retning om hvordan jeg kan få spart litt mer plass?

Takker for svar!

Mvh. Kristian.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke hvor stor leilighet du har eller hvordan planløsning du har. Uansett, jeg har en leilighet på 24 kvm, noe som virker svimlende lite ut. Men sengeløsningen er så bra at leiligheten virker mye større :thumbup:

Jeg bygde opp en ramme, bestilte måltilpassede rulledører og la en 140 seng på toppen. Deretter innredet jeg med kurver, hyller og klesoppheng. Dette var en genial løsning som ser veldig fint ut :thumbup: . Men det følger litt større kostnader enn ikeasenger. Det hele endte vel på 11-12000 kr, og jeg bygde alt selv. Definitivt verdt det! Du må ikke la deg binde til hva butikkene selger. Det er nemlig ganske lett å lage en egen løsning, og med litt fingerhendighet kan det se ganske profesjonelt ut. Det krever dog litt planlegging, og du må da be om en befaring fra et firma som selger rulledører/ skapinnredning etc. Dette skal være gratis.

Lykke til. Med denne løsningen får du plass til senga, klærne, støvsugeren og masse annet drit ;)

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke problemet! Hvis du skal bruke den madrassen, kan du jo like godt også bruke den senga du har. Den bygger lite utover madrassens størrelse.

Ønsker du mindre seng, er det vel bare å kjøpe en ny mindre seg, med passende madrass! Eks. 120 cm bredde.

Men det du kjøper (eller lager), må jo passe til rommet sengen skal stå i da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...