AnonymDiskusjon Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Noen som har gode tips mot svette under armene? Har prøvd en del forskjellige produkter, uparfymerte antiperspiranter, stop24, men ingenting som har fungert. Svetteproblemene begynte i det små da jeg var 17 år, og ble verre og verre fram til jeg ble 20 år. Da begynte jeg bare å tilpasse meg problemet, blitt flink til å skjule det, tenke meg om før jeg gjør bevegelser som gjør det synlig for andre, holdt meg unna farger hvor det gjør seg veldig synlig. Skjorter og t-skjorter i farger som lyseblå tør jeg ikke å ha på meg. Nå er jeg blitt 24 år og lei av at svetten skal ta så stor plass i dagliglivet. Noen som har slitt med samme problemer og funnet en løsning? Postet av anonym: 89054424bd9277afde7b5bdf7c83b744 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Hvis du tar en spiseskje olivenolje hver dag skal vist hjelpe mot vond lukt (svettelukt) Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Prøvd aluminiumscholrid 25%? Fåes kjøpt på apotek, om det ikke er blitt forbudt innen nå. 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Aluminiumsklorid - selges på apotek. Om ikke det virker, virker ingenting. Edit: kjempesen - men samme tips. Endret 23. februar 2012 av Sovehest Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Hvor ofte dusjer du? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg er veldig varmblodig og svetter en del. Er ikke så veldig mye man kan gjøre med det, nå som fettprosenten min har gått ned, har det blitt bedre. Jeg har rett og slett bare blitt flinkere å ha på meg klær som ikke er klamme, samt jeg går med lite klær og unngår de store overanstrengelsene. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Hvor ofte dusjer du? Hvilken rolle spiller det? TS klager ikke på lukt, men på mengde. 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg regner med at hvis TS svetter såpass mye så blir det en dal lukt ut av det også Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Ja, han stinker nok. Uansett spør han om tips til hvordan han kan svette mindre - ikke om hvor ofte han bør dusje... =) 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg anbefaler 1 dusj annenhver dag og spise 2 spiseskjeer med olivenolje. Det høres merkelig ut men olivenolje funker mot svette i høyeste grad, og dessuten så er olivenolje ett naturlig produkt som er naturlig for kroppen. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Ikke spis så mye dritt Lenke til kommentar
filafila Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Du beskriver nesten så og si opplevelsen jeg har hatt. Jeg hadde tilogmed noen episoder hvor jeg svettet gjennom dressjakken, jeg hadde gitt opp og tenkte det måtte være psykisk. Men nå tror jeg faktisk jeg kommer med et reddende tips til deg. Et produkt som heter Lauga eller Lauga25 heter det vel egentlig, den inneholder noe aluminumklorid, men ikke i nærheten av det som finnes i produktet som heter aluminiumklorid. Ingen parfyme tilsatt etc. Hvis du går på www.lauga25.no kan du lese detaljene, husker ikke alt, og litt jobb må du gjøre selv Har ihvertfall vært redningen for meg, bare følg instruksene, altså ta det på under tørre armhuler osv. Dette står også på siden Og det beste, den koster 99,- og jeg har brukt den i nesten et halvt år. Håper det fungerer like bra for deg som det gjorde for meg. Lykke til! Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Lauga og AC25% inneholder nøyaktig det samme mengde AC. Blir også litt skeptisk til produktet når de hevder at AC er helt ufarlig og at noe annet aldri er blitt antydet. Studier har vist at AC kan ha sammenheng med tidlig utvikling av alzheimers bl.a. Ville holdt meg til den apoteket selger. Koster vel en 150,- men da er du sikker på hva du får. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 http://www.cancer.gov/cancertopics/factsheet/Risk/AP-Deo Når man ikke ÉN gang har funnet en troverdig sammenheng mellom aluminium i deodoranter og kreft eller alzheimers, kan man vel roe seg litt ned. Greit nok at man skal være skeptisk til overforbruk av ethvert produkt, men når vi samtidig frivillig utsetter oss hver dag for mye farligere substanser og aktiviteter som ER anerkjent farlig og kreftfremkallende, så er bruk av deodorant verdt den mikroskopiske faren det måtte utgjøre. Hvor mange hundre år skal man forske på et substans for å utgjøre om det er farlig eller ikke? Tror du virkelig det er bedre å gå rundt med konstant bekymring for svette? Overdreven svette er en lidelse som kraftig påvirker utfoldelsen til mennesker. Videre om man kjøper en slik deo på en norsk nettbutikk, eller i et apotek har ingenting å si. Alle kosmetiske produkter i Norge må følge strenge retningslinjer, angående produksjon, ingredienser og innhold av urenheter. Bruk heller energi på det som ER farlig: røyking, palmeolje, bilkjøring, puste inn stekeos, spise brente brødkanter/potetgull, akrylamid, luftpartikler, mangel på trening. Postet av anonym: 89054424bd9277afde7b5bdf7c83b744 Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Nå leste jeg ikke hele artikkelen, men når den går langt i å konkludere med at studien har vist "conflicting results", så ser jeg ingen grunn til å "roe ned". Denne gjaldt kreft, men jeg leser det samme ang. alzheimers. Altså at dette er uavklart. There is an established link between aluminum intake and Alzheimer’s and other neurological disorders, contrary to what the FDA implies. Flaten states in a 2001 Brain Research Bulletin that considerable evidence exists that aluminum may play a role in the cause/origin or in the development of Alzheimer’s disease (AD), the question that is still open to debate is whether aluminum is the main cause of Alzheimer’s.[5] http://www.controlyourimpact.com/articles/antiperspirant-aluminum-and-alzheimers-disease/ Det er ikke dermed sagt at jeg prøver å male fanden på veggen heller, jeg har kun påpekt at det finnes uavklarte helseeffekter ved produktet, som Lauga ikke opplyser om. Jeg kjenner ikke dette produktet personlig, så det er helt sikkert riktig når du sier at dette er et legitimt og fungerende produkt. Men han karen over her som mente at dette var noe helt annet enn AC25%, tror jeg tar feil. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Overdreven bruk av visse deodoranter er faktisk kreftfremkallende. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Overdrevent bruk er generelt sett skadelig på et eller annet vis (deriblandt kreftfremkallende) uansett hva det er for noe. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Overdreven bruk av livet fører til kreft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå