Huleboeren Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Hvorfor er det slik at PC-en henger seg eller fryser når jeg overklokker for mye? Ta et eksempel, i dag fikk jeg en ny mp 1600 cpu, etter å ha starta er par ganger måtte jeg bare begynne å overklokke den. fikk den opp på 1760 eller noe slikt. Tempen lå på ca 45-46 grader før den frøs. kjører nå på 1740 uten probelmer (så langt) Da lurer jeg på hvordan folk som bruker LN2 (flytende nitrogen) får den de opp på 2400 Mhz og slikt? Hvordan får de i det hele tatt startet. jeg har volt coren min på 1.85 V er dette problemet? Lenke til kommentar
bass_to_the_maxx Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 etter det jeg tror er det på grunn av at den øker behov får strøm. den bruker mer strøm på load enn idle.(det tror jeg kanskje du vet) [ Denne Melding var redigert av: bass_to_the_maxx på 2002-02-08 22:25 ] Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Fryser.. Ett merkelig ord vi har valgt å bruke på det "problemet". Varme utvikling er jo fiende nr1, når man snakker teknologi. Lenke til kommentar
Huleboeren Skrevet 8. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2002 Det er klart Cpuen bruker mer strøm når den er på full load enn når den er idle. ja da ordet "fryser" er et ganske feil ord å bruke hvis man tenker på ordets praktiske betydning :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå