vlocity Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Hei, tenkte jeg skulle ha meg en ny PC-skjerm, noen anbefalinger til skjerm? Er 120 hertz nødvendig om skjermen ikke skal brukes til 3D? Går for det meste i BF3, Bioshock 2 osv Har lest at benq sin x2420t er vel oppskrytt, stemmer dette? Takk på forhånd! Hilsen Ola Lenke til kommentar
Lauen Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) I mine øyne får du nok i massevis med en Benq 24" LED G2420 som koster 1700 eller noe lignende. hvis du spiller SKIKKELIG proft, satser du på en x2420 eller noe Eizo http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635503 eller http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=656424 LED har bedre svartnivå og kontrast og hvis du ikke har planlagt å bruke 3D er det ikke særlig nødvendig med 120 Hz, nei. Endret 23. februar 2012 av Lauen Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) XL2420T er ikke oppskrytt, men det er ikke sikkert at du vil merke forskjell fra en XL2420T til en billigere skjerm. U2312HM på dustin.no er sannsynligvis den beste gamingskjermen til under 2000 kr nå. Over dette er det XL2420T som gjelder. EDIT: I mine øyne får du nok i massevis med en Benq 24" LED G2420 som koster 1700 eller noe lignende. Du får mer med U2312HM, som har eIPS-panel med en meget god overdrive og kun 0.6 ms inputlag som er betydelig bedre enn den typiske LCD-skjermen med 10-15 ms. hvis du spiller SKIKKELIG proft, satser du på en x2420 eller noe Eizo Eller hvis man er opptatt av en responsiv spillopplevelse. Eizo er for proffbruk, og er ikke noe for spill. LED har bedre svartnivå og kontrast På TVer ja, men monitorer er for små til at du merker en slik effekt av LED. Fordelen med LED på PC-monitorer er kun lavere strømforbruk. og hvis du ikke har planlagt å bruke 3D er det ikke særlig nødvendig med 120 Hz, nei. Forskjellen mellom 60Hz og 120Hz er veldig synlig for både meg og andre som har sett spill i 120fps, noen spesiell grunn til at du påstår det motsatte? Endret 23. februar 2012 av arni90 Lenke til kommentar
Lauen Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 XL2420T er ikke oppskrytt, men det er ikke sikkert at du vil merke forskjell fra en XL2420T til en billigere skjerm. U2312HM på dustin.no er sannsynligvis den beste gamingskjermen til under 2000 kr nå. Over dette er det XL2420T som gjelder. EDIT: I mine øyne får du nok i massevis med en Benq 24" LED G2420 som koster 1700 eller noe lignende. Du får mer med U2312HM, som har eIPS-panel med en meget god overdrive og kun 0.6 ms inputlag som er betydelig bedre enn den typiske LCD-skjermen med 10-15 ms. hvis du spiller SKIKKELIG proft, satser du på en x2420 eller noe Eizo Eller hvis man er opptatt av en responsiv spillopplevelse. Eizo er for proffbruk, og er ikke noe for spill. LED har bedre svartnivå og kontrast På TVer ja, men monitorer er for små til at du merker en slik effekt av LED. Fordelen med LED på PC-monitorer er kun lavere strømforbruk. og hvis du ikke har planlagt å bruke 3D er det ikke særlig nødvendig med 120 Hz, nei. Forskjellen mellom 60Hz og 120Hz er veldig synlig for både meg og andre som har sett spill i 120fps, noen spesiell grunn til at du påstår det motsatte? min Benq LCD G2420 HD har (ifølge komplett.no kun 2 MS responstid, med mindre det er grundig feil? JEg synes hvertfall at 60Hz er nok i massevis. Uansett: Hvis du er kresen, kjøper du en 120 Hz skjerm, hvis du kun vil ha noe som ser tålig pent ut, er Benq sine skjermer veldig gode for prisen. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 min Benq LCD G2420 HD har (ifølge komplett.no kun 2 MS responstid, med mindre det er grundig feil? JEg synes hvertfall at 60Hz er nok i massevis. Uansett: Hvis du er kresen, kjøper du en 120 Hz skjerm, hvis du kun vil ha noe som ser tålig pent ut, er Benq sine skjermer veldig gode for prisen. Pikselrespons != inputlag http://www.tftcentral.co.uk/reviews/content/benq_xl2410t.htm#gaming Inputlag oppgis ikke på monitorer av en eller annen merkelig grunn, og Dell U2312HM har en målt inputlag på 0.6 ms i tillegg til å være eIPS med bedre farger og bedre innsynsvinkler. Om man er ute etter en god skjerm til en hyggelig pris er det U2312HM som gjelder. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Forskjellen mellom 60Hz og 120Hz er veldig synlig for både meg og andre som har sett spill i 120fps, noen spesiell grunn til at du påstår det motsatte? Men, men, øyet ser ikke mer enn 24 fps jo!!!11 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Forskjellen mellom 60Hz og 120Hz er veldig synlig for både meg og andre som har sett spill i 120fps, noen spesiell grunn til at du påstår det motsatte? Men, men, øyet ser ikke mer enn 24 fps jo!!!11 Ja, det er snakk om en gjeng med mutanter som ser forskjell her. Ikke snakk om at 24 fps er en filmstandard der hvert bilde har et tungt lag med motion blur... Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=636011 syntes denne er meget god, dog er denne 120hz og 3d, og hvis du ikke trenger det blir det litt overkill Da ville jeg heller godt for en god Dell eller Benq skjerm 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå