angst Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Hei! Hadde en tråd her tidligere om bygg av ny PC, den måtte utsettes pga en mindre finanskrise. Etter en liten krisepakke er jeg nå(forhåpentligvis) klar til å bestille min nye PC. Har plukket ut følgende komponenter: Ser dette greit ut? Har basert meg på Black Refinery. Trenger så hjelp til skjermkort. Max pris er kr 3000. Har foreløpig sett på GTX 570, men ønsker gjerne innspill på dette. Takker for hjelp! Endret 23. februar 2012 av angst Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Heisann. Ang skjermen, så kan du spare på dette ved å gå ned 1 lite hakk. Du får samme gode ytelsen. Jeg tenker mer på denne skjermen: http://www.dustinhome.no/dell-u2312hm-ultrasharp-23-wide-tft-led-black/product/5010601540?intcmp=searchProvider_dacsa Grunnen til at jeg mener du skal gå for den er fordi du da kan få et enda bedre skjermkort. Du trenger heller ikke antistatbånd. 50kr spart Ram, så sparer du 50kr her også: (kopier og lim inn linken) www.dustinhome.no/kingston-ddr3-hyperx-8gb-1600mhz-cl9-(2x4gb)/product/5010603782?intcmp=searchProvider_dacsa CPU kjøleren, sparer du noen tierer her også https://www.dustinhome.no/cooler-master-hyper-212-evo-s-1155-1156-1366-2011-am3-am3-fm1/product/5010617942 SÅ over til skjermkortet, med disse pengene du nå har "spart" kan du gå for et AMD HD7950 http://www.dustinhome.no/sapphire-radeon-hd7950-3gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/product/5010620412?intcmp=searchProvider_dacsa Endret 23. februar 2012 av sveibuen 1 Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 støtter forslaget om ett nytt skjermkort som kom i år(sent i fjor).. Men hvis du skal game på skjermen, bør det helst ikke være ips-panel Mye raskere med sånn vanlige skjermer, som i tillegg koster mindre. Dog ikke like bra bildekvalitet, men fungerer utmerket uannsett 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Det går helt fint an å game på ips panel. Spesielt med den Dell skjermen jeg linker til. Arni90 her på forumet anbefaler denne og har en link til test ang responstid o.l ved denne skjermen som jeg linker til. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Den skjermen er så hinsides mye bedre enn alt TN skrot som finnes på markedet, så har du råd - kjøp den. EDIT: Gå opp til et Gigabyte UD hovedkort istedet - mye bedre. Endret 23. februar 2012 av PerUlv2 Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 kan ikke se at du har linket til den linken din, jeg? Lenke til kommentar
angst Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 Den skjermen er så hinsides mye bedre enn alt TN skrot som finnes på markedet, så har du råd - kjøp den. EDIT: Gå opp til et Gigabyte UD hovedkort istedet - mye bedre. Takker for gode innspill så langt! Ang HK, hva ligger fordelen i et UD HK? Til info har jeg lyst på å ha et så fremtidsrettet HK som mulig for å oppgradere senere. Skal ta en kikk på skjermkortet dere anbefaler. Kjenner jeg er litt skeptisk til å kjøpe "nye" skjermkort da jeg har inntrukk av at prisforskjellen ikke står i stil med ytelesforskjellen. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Prisen på skjermkorta kommer til å holde seg helt til nvidia slipper sine kort ut på markedet som kan ta sin tid nå ser det ut som. Så hvorfor ikke hive seg på stortromma når du allerede skal kjøpe deg et bygg ? Jonskja: Her er skjermen: http://www.dustinhome.no/dell-u2312hm-ultrasharp-23-wide-tft-led-black/product/5010601540?intcmp=searchProvider_dacsa Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Gigabyte UD kort er rett og slett av bedre kvalitet en andre kort (ja bedre enn andre merker også..... min påstand) De har bedre strømstyring (vrm) og kjøling enn standardkort, selve kretskortet er også av bedre kvalitet - du kjenner det på vekta ;-) Endret 23. februar 2012 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Ang HK, hva ligger fordelen i et UD HK? Til info har jeg lyst på å ha et så fremtidsrettet HK som mulig for å oppgradere senere. for å forklare det så står UD for Ultra Durable Lenke til kommentar
angst Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 Hei igjen. Da har jeg redigert oppsettet. Jeg ønsker å beholde 24" skjermen, pga størrelse og pga bedre ( syns jeg) format 16:10 vs 16:9. Totalsummen her ble ikke avskrekkende. Så dersom jeg ikke har noen kardinalfeil på listen blir det bestilling! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Den skjermen du har valgt er det ganske stort etterslep på. Husker ikke akkurat hva arni90 her på forumet sa, men om det var snakk om i mot 15ms trur jeg det var i motsetning til U23 som jeg linket til som hadde ned mot 2-3ms. Du får en mye bedre spill opplevelse med 23" som jeg linket til. Spesielt viss du spiller spill som BF3 o.l. Spiller du SC2 o.l. så går det fint med den skjermen du har valgt Men er du heldig kommer vel Arni90 innom tråden i løpet av dagen og kommer med en liten forklaring om hvilken skjerm som er best Endret 23. februar 2012 av sveibuen Lenke til kommentar
angst Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 Den skjermen du har valgt er det ganske stort etterslep på. Husker ikke akkurat hva arni90 her på forumet sa, men om det var snakk om i mot 15ms trur jeg det var i motsetning til U23 som jeg linket til som hadde ned mot 2-3ms. Du får en mye bedre spill opplevelse med 23" som jeg linket til. Spesielt viss du spiller spill som BF3 o.l. Spiller du SC2 o.l. så går det fint med den skjermen du har valgt Men er du heldig kommer vel Arni90 innom tråden i løpet av dagen og kommer med en liten forklaring om hvilken skjerm som er best Hmm, begger er oppført med 8ms respons. Jeg begynner jo og å tenke litt på om 24" blir for stort når jeg sitter en halvmeter fra skjermen. Men at skjermen er for stor tror jeg er et irritasjonsmoment jeg lett kan leve med Har jo en 32" TV som jeg ser film + sport på gjennom PC. Så det er jo kvaliteten i spill jeg er mest opptatt av. Jeg ser at en 24 " TFT skjerm koster 1300 og har fått gode tilbakemeldinger. Kanskje det er veien å gå? BENQ G2420 Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Heller et etterslep du ikke merker enn å slite med en TN skjerm. Lenke til kommentar
Persn Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Hmm, begger er oppført med 8ms respons... Bare så du veit det, den responstiden som blir oppført på papiret, og den som faktisk er der er som regel to forskjellige ting. Skal du finne ut hvor mye etterslep en skjerm har blir du nødt til å sette deg ned å lese tester på skjermene du vurderer, eller bare hør på alle de andre på ett forum som har gjort dette før deg. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Det er helt noe annet i virkeligheten enn det som står på papiret. 24" kom på ca en 14-15ms 23" kom på ca en 3ms 24" er ganske stort når du sitter en halv meter i fra, sitter selv på en dårlig 24" TN skjerm, å det er ikke bra i det hele tatt, skulle ønske jeg hadde noe mindre. Da du må flytte på øynene og hode så mye for å få med deg alt som skjer på skjermen. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Er det denne testen dere ser etter? http://www.tftcentral.co.uk/reviews/content/dell_u2312hm.htm#gaming Der står det at det er ca 9 ms mellom U2412M og U2312HM, vanskelig å si noe om hva som er merkbart for deg Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Hva med et brukt GTX 580? Du får dem jo til under 3000~ på bruktmarkedet her nå. 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Er det denne testen dere ser etter? http://www.tftcentral.co.uk/reviews/content/dell_u2312hm.htm#gaming Der står det at det er ca 9 ms mellom U2412M og U2312HM, vanskelig å si noe om hva som er merkbart for deg Takker Anri90 Var den testen jeg så etter Lenke til kommentar
angst Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Etter lesing av lenken Arni la ut har jeg bestemt meg for 23" dell-skjermen. Jeg nærmer meg bestilling med stormskritt. En ting jeg begynte å lure på: Trenger jeg CPU kjøler hvis jeg ikke har tenkt å OC? Jeg planlegger å OC i fremtiden når jeg en gang oppgraderer skjermkortet, men det er vel kanksje ikke nødvendig med vifte nå? Og om jeg mot formodning skal OC nå: vil dette påvirke levetiden til CPU, eller er brikken designet for å tåle dette siden det er en overklokkingsCPU? Takker til alle som har vært å kommentert, meget god hjelp! Endret 23. februar 2012 av angst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå