Gjest Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Andungen Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Du sier at bilde er tatt med digitalt kamera - ja de aller fleste kamera i dag er vel digitale Men igjen har du et bilde som er uskarpt. Derfor lurer jeg på hva som skjer. Det er jo mulig å ta skarpe bilder, selv med de enkleste kamera Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Hei Her synes jeg du har bommet med alt. Nekter nesten å tro at det går an å få så uskarpt bilde med dagens digitale kameraer. Mitt aller beste råd her: Gå dit for å ta et nytt bilde. Stå på!!! RAK-foto Endret 23. februar 2012 av RAK-foto Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 altfor lang lukketid, opp med iso visst du kan styre den på kameraet ditt. Lenke til kommentar
se# Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Ikke la deg knekke av noen negative kommentarer (som jeg dessverre er enig i), alle må starte et sted. Som Fotogigen sier har du brukt for lang lukkertid. Husk at stabilisator ikke gir skarpere bilder av ting som beveger seg, den hjelper bare mot ustødig hånd hos deg. For å fryse bevegelser må du få lukkertiden ned. 1/250 til 1/500 sekund vil hjelpe for mange motiv, fugler som flyr krever ennå kortere lukkertid. Det er metoder (panorering) som kan kompensere for lengere lukkertider, men prøv å få det enkle til å sitte først. Knips i vei, se på skarphet og prøv å få en følelse for hva ulike motiver krever av lukkertider for å bli skarpe. 1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 HeiHer synes jeg du har bommet med alt.Nekter nesten å tro at det går an å få så uskarpt bilde med dagens digitale kameraer.Mitt aller beste råd her: Gå dit for å ta et nytt bilde.Stå på!!!RAK-foto Tenk litt at jeg er bare 9 år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg