AnonymDiskusjon Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Til dere som ikke vet hva sats er: 21 liter vann, 8 kilo sukker og en pose turbogjær. Med disse ingrediensene oppnår du en relativt høy alkoholprosent. Nå til saken: Hvorfor får man en helt annen fylla av å drikke sats? Man blir ikke go'full, mer som mongofull. Kan det være på grunn av fusel og andre urenligheter? Jeg drikker sats veldig ofte, er arbeidsløs og har derfor ikke råd til å på Vinmonopolet så ofte. Nei, dette er ikke "troll". Postet av anonym: 6f939f9a3c162f6189a28128bec8dc80 Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg vet at man kan reagere ulikt på forskjellige drikker av erfaring. Tuborgfylla>kvalmfull, pils>ufordrageligfull, drinker>godfull, sprit/heimert>sinnafull. Det er sånn det er hos meg hvertfall 1 Lenke til kommentar
likferd Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Du har sikkert ikke lyst å høre dette, men for meg virker du skummelt nær alkoholisme om du drikker sats ofte. For å svare på spørsmålet så produserer "stormgjæring" på høye temperaturer mye fusel alkohol, og der er akkurat derfor man ikke bruker "turbogjær" og 8 kilo sukker når man faktisk lager øl, vin og lignende. Det er rett og slett ikke meningen du skal drikke sats, men destillere den og fjerne fuselen. Å drikke fusel vil jeg ikke anbefale i det hele tatt. Du kan heller se på å lage hjemmelaget øl og vin om du vil ha billig fyll. Det er mye bedre for helsa. Endret 23. februar 2012 av likferd 2 Lenke til kommentar
HOK Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Må da være bedre å kjøre satsen igjennom apparatet og få seg noe ordentlig? Får jo også en høyere alkoholprosent om du veit hva du driver med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå