Gjest Slettet+129837 Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Hei Jeg har en Zyxel P-2602HWT-F3 som er en multimodem. Jeg har 9 pc-er å koble til Internet. 6 av dem er kablet. Så jeg tenkte å koble til en D-link DIR-635 ruter til modemet slik at jeg får flere LAN-porter. Slik er jeg koblet til akkurat nå: (Jeg har det slikt, slik at PC1 skal finne PC4 med FileSharing/PrinterSharing/LAN-Gaming) D-link ruteren er koblet til Zyxel med: fra port 4 på zyxel til port 1 på D-link. Laptop-ene er koblet med trådløst til D-link-en, og Zyxel-en har trådløs slått av. Alle PC-ene/laptop får utdelt IP-adresse fra Zyxel-en. Her kommer problemet: Begge har MAC-Filtering meny, men... Hvis jeg putter de tillate MAC-adressene på Zyxel-en, så skjer det ikke noe, alle de andre kan koble til D-linken med trådløst og får sin IP fra zyxel og internet virker som vanlig.... Hvis jeg putter de tillate MAC-adressene på D-linken, så får den tilkobling men ikke noe internet eller LAN: Hvis jeg putter de tillate MAC-adressene på begge listene så er det D-link listen som overtar uansett. Hvordan får jeg det fikset opp? Forresten, Hjelper det noe med "RIP-Direction", "RIP-Version", "Multicast" eller "Any IP" ? Endret 23. februar 2012 av Slettet+129837 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå