AnonymDiskusjon Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg har et problem med kviser. Er 21 år og sliter fortsatt med det. Har hatt det så lenge jeg kan huske, tror jeg begynte å få det i 13-14 års alderen. Har fått vite at "det er sånn som du får i tenårene, det går over" men det er visst ikke tilfelle hos meg. Har mye kviser på brystet, en del på ryggen og litt i ansiktet. Jeg prøver å unngå å klø/klore på dem så godt jeg kan, hygienen er på stell og trener ofte. Har prøvd en del kremer og gått en 3 måneders kur på Tetracyclin Acro, uten at det hjalp noe særlig. Noen som vet hva jeg kan gjøre mot kvisene? Er så møkka lei av det. Har selv erfart at når jeg spiser godteri, kaker, drikker brus og lignende, så popper dem frem som bare rakkern. Jeg vet det er forsket på at man ikke får kviser på grunn av det man spiser, men har konstantert at det absolutt ikke er tilfellet hos meg. Er det noen annen mat/drikke jeg bør holde meg unna? Har også mye hudormer, spesielt i ansiktet, hvordan kan jeg få fjernet disse? Jeg setter pris på alt av tips og hjelp som er å få! Postet av anonym: c19a0291e642e4044798424d09217ebe Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 Bare for å ha sagt det: Som nevnt trener jeg ganske ofte og jeg driver ikke med anabole steorider eller dop av noe slag. Grunn til at jeg nevner dette er at jeg har sett på kroppsbyggere/bolere og hørt at de kan få ekstreme kviser ved bruk av slikt dop. Postet av anonym: c19a0291e642e4044798424d09217ebe Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Det er vel åpenlyst? Kutt ut søtsakene! Hva spiser du på en vanlig dag? Jeg har erfart at hvis jeg smører på bacimycin i ett par dager så forsvinner kviser. Angående hudormene så kan du få kjøpt sånne ''reimer'' på apoteket, som du fukter, setter på, lar de tørke, og så river du dem ut. Husker ikke hva det het igjen. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 En ting som har fungert for meg, er å faktisk prøve ut lavkarbo. Jeg har kuttet alt av pasta og poteter, og jeg har ikke hatt ei skikkelig kvise siden desember. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Spør en gid hudlege om råd. Du får de beste rådene og generelle svarene når det gjelder kviseproblemer der. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 Istedenfor å høre på kjerringråd dra til legen og få Roaccutan /isotetroin, siden du allerede har prøvd tetra. Er du så plaget av kviser i 21 års alderen vil ikke litt sukker eller annet hjelpe i det store bildet. Postet av anonym: 0f79f1c2c7c532fb1a99cfc14e80562a 1 Lenke til kommentar
Sensorium Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Jeg hadde akkurat det samme, dro til legen før jul (angrer meg igrunn på at jeg ikke gjorde dette før) og fikk antibiotika, og det ble mye bedre etter det. Nå gruer jeg meg til medisinen tar slutt, kan ikke gå foralltid på anitbiotika, vil sikkert få like mye kviser som før etterpå.. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 En ting som har fungert for meg, er å faktisk prøve ut lavkarbo. Jeg har kuttet alt av pasta og poteter, og jeg har ikke hatt ei skikkelig kvise siden desember. Jepp, samme erfaring her og, og ingen melk Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Kutt ut godteri, og spis mye mer av frukt og grønnsaker. Ved mye mer menes at flere måltider blir byttet ut med frukt og grønnsaker. Overgå 5 ganger om dagen, men bruk 15 om dagen. Frukt og grønnsaker er superviktig i vårt kosthold, siden det inneholder enorme mengder vitaminer, mineraler og enzymer. Ved riktig valg av frukt og grønnsaker kan du faktisk også få nok proteiner og fett også. Anbefaler deg å se litt på jucing av grønnsaker, siden det gjør ting mye lettere (og ikke minst smakfullt). Søk litt rundt på filmen "Fat, Sick og Nearly Dead" og Jason Vale, så finner du mye informasjon. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Ha, ha. Jeg husker forresten at en helsesøster sa til meg at kviser kom av fet mat og godteri Jeg tror ikke at det er sant, men Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Tusen takk for svar! Skal sjekke opp det med hudlege. Klarer ganske bra å holde meg unna søtsaker og har litt fokus på lavkarbo(har fatter, søster, bror og farmor som kjører lavkarbo) så prøver å unngå å spise for mye karbo-mat. Eneste jeg ikke klarer å holde meg unna er melk, har drukket det hele livet og det er jo en av de beste 'væskene' så fins. @Ustedalen Det skal jeg sannelig prøve å gjøre. Jeg er ikke god på det nå, selv om jeg liker frukt og grønt veldig godt. Takk for tipset! Postet av anonym: c19a0291e642e4044798424d09217ebe Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Du trenger ikke å oppsøke hudlege. Gjør som Sensorium sier. Gå til din fastlege å få deg antibiotika. OBS, du kan ikke bruke antibiotika hvis du er mye ute i solen, men til gjengjeld virker ofte sollys hemmende på acne. Kjerringråd eller ikke, kostholdet har en definitiv innvirkning på kviser på samme måte som generell hygiene har innvirkning på om hudormen blir infisert og blir til en kvise. Her råder individuelle forskjeller, det er prøve-feile metoden som råder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå