KingTigris Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Hei. Sitter her med eit par nye berbare maskiner og skal ta ein backup av windows 7 av dei. Då trengst det ein 32GB minnepinne. Nokre forslag til kva for merke som er politelege og kven eg bør halda meg unna? Har ikkje lyst å sitta med ein ikkje fungerande minnepinne når dagen for reinstallasjon kjem... Ellers så billig som mogleg. Litt utanfor temaet: Nokre andre som synes praksisen med "fiks din eigen windows DVD" er noko stort tull? Ein betaler jo for windows lisensen, og så må ein kjøpa eit eige lagringsmedia i tilleg for å ta vare på den? Hadde de gjort så vondt for pc-produsentane å slenga ved ein enkel windows DVD? Lenke til kommentar
puse Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Hvilken som helst av disse i den størrelsen du vil ha burde passe, Kingston er nok OK kvalitet for en grei pris. De dyrere USB pinnene har vel bare høyere read/write hastighet, så om du ikke har det travelt skal den billigste av pinnene med riktig størrelse være mer enn nok. Skal du først ta backup på denne måten er det like greit å kjøpe flere pinner så du har kopi av alt på flere pinner. Da kan du feks ha en på jobben og en hjemme, så om et av stedene feks brenner ned så har du fortsatt alt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Ville ikke brukt en minnepenn som backup. Det skal utrolig lite til før de ikke virker mer. En ekstern disk ville jeg anse som mye sikrere. Kanskje denne. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=634596 Endret 23. februar 2012 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
KingTigris Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 Vel, for den prisen kunne eg berre kjøpt ny windows disk i staden Trenger berre noko til å ta backup av sjølve windows. Oppdaga nett at ACER-en berre vill ta backup til DVD-plater, så får vel finna plass til 4 DVD-ar i hyllo ein plass... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Backblaze, eller Crashplan. Mykje billegare og sikrare. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) Først skal der lastes opp et helt image av win 7 og hvis han er heldig, er imaget bare på 15GB. Så kommer det store spørsmålet. Hvordan gjennoppretter man maskinen fra nettet uten noen som helst forkunnskaper? For hvis en tjeneste krever for mye ut over det med plug and play, så har det en tendens til å bli neglisjert av den vanlige mannen i gata.. Men bevares. En tjeneste som er garantert i 50 år, det må man jo bare ha. Endret 24. februar 2012 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
KingTigris Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Ikkje så dumt å ha eit image på nett nei, men slik eg ser det her på ACER-en måtte eg har brennt det på DVD først, så laga eit image eg laster opp. På sonyen derimot kunne eg velga fritt kvar eg skulle legga imaget, noko som ville gjort det mesta til ein smal sak. Tips til å installera rett frå nett? Einaste eg kjem på i farten er lasta ned, legga imaget på DVD/flash, installera... Lenge sidan eg var på nett utan browser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå