AnonymDiskusjon Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Jeg har i en ukes tid hatt milde smerter/ubehag i testiklene, det har gått fra den ene til den andre vekslingsvis. Den ene henger faktisk horisontalt. Var på legevakta på mandag og ble henvist til ultralyd for å se etter torsjon eller infeksjon. Det fant de ikke, så da var det bare rett hjem igjen. Det var 2 leger som sjekka og de fant ikke noe nevnverdig annet enn naturlig ømhet. Jeg nevnte at den ene henger horisontalt, men ble aldri noe utover det. De foreslo det kunne komme av traume (f.eks slag/spark osv), men noe sånt har ikke skjedd. Det er jo et sensitivt område, så jeg bekymrer meg jo. Jeg blir bare frustrert for jeg aner jo ikke hva dette er. Er det noen andre som har opplevd noe lignende? Lars Postet av anonym: 13c6397d63e3d8d2e84e9974312516ff Lenke til kommentar
Sexpert Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg synes "naturlig ømhet" høres logisk ut. Og da er det nok borte igjen en dag. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Har du hatt ett aktivt sexliv i det siste? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 Nei, det har jeg ikke. Kan legge til at jeg er 19 år. Smertene/ubehagene har vært veldig av og på. Første legen jeg så sa det var mulig at den ene kan ha på en måte halvtorsjon, altså at den ligger på smertegrensa og "torkerer". Jeg glemte også å nevne til andre legen at den ene ligger vannrett, vet ikke om det sto i det dokumentet han fikk. Men han burde jo ha følt noe, selv om jeg lå vannrett. Mulig dette er bell clapper deformity. Den har alltid vært litt rar, men kan ikke huske at den har ligget vannrett. I det siste har den vært mest smerte/ubehag i den som ligger vannrett. Men kanskje det er psyken min som gjør det. Tror uansett jeg tar en tur til fastlegen. Jeg skriver ikke dette for å få en eventuell diagnose, men heller for å høre om noen andre har gått igjennom det samme. Lars Postet av anonym: 13c6397d63e3d8d2e84e9974312516ff Lenke til kommentar
Sexpert Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Psyken kan også spille deg et puss. Om du går og tenker mye på at du har smerter, så vil du kjenne smerter som ikke er der. Rart, men sånn er vi mennesker ... Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Jeg gjentar: Har du hatt ett aktivt sexliv i det siste. Lenke til kommentar
Sexpert Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Jeg gjentar: Har du hatt ett aktivt sexliv i det siste. Det har han svart "nei" på. Jeg har aldri hørt om noen som har sex så ofte at det gjør vondt i ballene i ukesvis etterpå. Om man har sex med sæduttømming åtte-ti ganger på en dag så kan det merkes at reservoaret er tomt, men det tar jo ikke så mange timene før kroppen retter på det. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) Haha jeg kjenner meg så sinnsykt igjen her. Slet me akkurat det samme i ca 2 år. gikk å tenkte på det hele tiden. besøkte 4 leger og ble til slutt henvist til en spesialist etter jeg var på ultralyd. Dette gikk ut over alt, alt jeg tenkte på var smertene. Var lik det du forklarer og jeg syntes de også var litt kalde. Kan også legge til jeg har hatt testikkelvridning 2 ganger noe som er ubeskrivelig ont. Grunnen til jeg hadde smertene var nokk fordi jeg gikk å tenkte på det hele tiden. det er urolig hva psyken kan gjøre med et menneske. idag har jeg ikke vondt lenger, det bare gikk over engang. og takk gud for det. tanken på testikkelkreft og slikt blir jeg bare dårlig utav. dette var en hard tid i livet mitt. lykke til. bra du har oppsøkt leger. Endret 24. februar 2012 av Mørkeblå Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Jeg gjentar: Har du hatt ett aktivt sexliv i det siste. Det har han svart "nei" på. Jeg har aldri hørt om noen som har sex så ofte at det gjør vondt i ballene i ukesvis etterpå. Om man har sex med sæduttømming åtte-ti ganger på en dag så kan det merkes at reservoaret er tomt, men det tar jo ikke så mange timene før kroppen retter på det. Når man har sex så pleier jeg å daske ballene på dama hver gang jeg drar ut og inn og dette kan føre til en voldsom testikkel smerte Lenke til kommentar
merkapor Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Vil bare si at jeg sitter med akkurat det samme problemet, og når jeg søkte på nettet var det påfallende hvor mange som hadde samme problemet. I motsetning til deg har jeg ingen som henger vannrett. Jeg har fått antibiotika, men den hjelper ikke, i ihvertfall ikke hittil. Begynner å tro at smertene kan ha noe med at jeg har fått nedre ryggplager i akkurat samme periode, men har helt ærlig ingen idé om årsak. Har hatt det i to uker nå, og er forresten 17. Har i ihvertfall hørt at godt undertøy og varmt bad skal hjelpe. I tillegg har jeg hørt at det kan henge sammen med ryggsmerter og stress. Men har ikke egentlig funnet ut noe sikkert. Er det noen som har hatt det samme? Noen som vet hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det? Eller går det bort av seg selv? Setter stor pris på svar. Lenke til kommentar
oOleE Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Du kan ha smerter i testiklene/i samme område på grunn av f.eks. lyskemusklaturen. Det er svært mange nervetråder og endinger rundt skrittet på mange forskjellige måter der også muskler fra lår og mot mage er. Jeg har hatt problemer med lysken der den har vært veldig "tight" og øm, og da får jeg samtidig smerter i ballene. Ofte på fotballbanen har jeg gått rundt og bokstavelig talt klødd meg på ballene fordi lysken var litt øm. Lenke til kommentar
merkapor Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Jeg har faktisk hatt vondt i lysken i samme periode og føler det er litt behagelig å tøye lysken uten at det fjerner smertene. Men hvis det har en sammenheng, hvordan behandler man det da?. Andre ting som ikke ble nevnt tidligere: Har også det siste tiden følt at testiklene er litt kalde, og at aktivitet i kulden gjør at det gjør vondt. Kan også få smerter i magen. Føler at testiklene henger høyere enn vanlig. Uansett, legen min sa det mest sannsynlig var en liten betennelse som måtte bort ved antibiotika, men det har som sagt ikke hjulpet særlig hittil. Har bestilt ny time hos fastlegen nå, men ventetiden var på 4 uker!!! Har i det siste mistet både humør og konsentrasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå