3R4 Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Jeg går nå i 1. klasse på vgs. Jeg har vært innom flere skoler i løpet av utdanningen min. 1-2. - skole A 3.-3,5. - skole B 3,5.-5. - skole A 6. - skole C 7.-1. vgs - skole D Skole A & D er internasjonale skoler, mens B & C er norske. Bytte fra norsk tilbake til internasjonalt har vært pga. pensum og læringsmiljø. Bør jeg inkludere alle disse skolene i CV-en min? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Du skriver ikke hva du skal bruke CV til. For CV man skal søke jobb med, tar man normalt ikke med grunnskole (før videregående). Videregående tar man med om dette er eneste utdanning, eller er yrkesrettet. For eventuelle spesielle kvalifikasjoner (f.eks. språk), så bruker man å ta dette i et eget punkt. Lenke til kommentar
3R4 Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Skal brukes til søking av jobb ved elektrokjede. Antas at jeg da bare kan skrive opp skole D? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Anbefaler da at du skriver at du går på videregående. Alle vet da at du har gått grunnskole. Jeg vil tro at eventuelle aktiviteter utenom skole, hobbyer og sommerjobber kan være av interesse for arbeidsgiver. Arbeidsgivere liker folk med litt varierte interesser. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Som sofTest sier; ingen bryr seg om hvor du gikk på grunnskole. I utgangspunktet skal man ha lært det samme og man skiller i utgangspunktet heller ikke på grunnskolene som folk har gått på. I din alder holder det å vite at du går på skole og eventuelt hvilken linje om det er relevant informasjon. Jeg har også endret trådtittelen til noe mer relevant/beskrivende. Reaksjoner på moderering tas som vanlig over pm og ikke i tråden. Endret 22. februar 2012 av Occi Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Skriv at du har gått ett (eller flere) år på internasjonal skole. De fleste på din alder sliter mer med å fylle opp et A4- ark enn å korte det ned. Ved å ha mye nok tekst vil du allerede da skille deg positivt ut. Husk også at du skal "selge deg" på en jobbsøknad. CV er til for å gi en liste over ting du har gjort, samt nøkkelkvalifikasjoner. Skal du promotere "internasjonal erfaring og gode språkkunnskaper" bør du gjøre dette i søknaden. Bruk CV til å forklare punktvis hvor du fikk denne erfaringen fra. Lenke til kommentar
3R4 Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 Ok, takk for alle tilbakemeldingene Ett til spørsmål: Dersom jeg kan snakke spansk og gjøre meg forstått, og er litt mellom nybegynner og avansert, hva kaller man det da? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg ville definitivt bare skrevet "20xx: avsluttet grunnskole", og nevnt hvor du er på vgs nå. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Ett til spørsmål: Dersom jeg kan snakke spansk og gjøre meg forstått, og er litt mellom nybegynner og avansert, hva kaller man det da? Kanskje nivå A2 eller B1? http://europass.cedefop.europa.eu/no/resources/european-language-levels-cefr Eller videregående, på en skala nybegynner-videregående-middels-avansert-morsmål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå