ilpostino Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Jeg har nettop tatt i bruk Endomondo og har sett på aktiviteten at det er noen som bruker det når de svømmer. Hvordan er det egentlig mulig siden telefoner ikke tåler vann? jeg har tittet litt på noe av tillegsutstyret som er tilgjengelig til programmet. Kan en bruke hva som helst så lenge det sender info til telefonen ved hjelp av blåtann eller må en kjøpe det som er tilgjengelig i shoppen deres? Endret 23. februar 2012 av ilpostino waits for Alice Lenke til kommentar
blomsty Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Man kan jo alltids kjøpe en slik pose som er 100% vanntett, beregnet for mobil. Bare fester til f.eks badeshorts. Men da bør man kanskje svømme ute under åpen himmel Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Burde vel være greit så lenge du har en tett pose? Uansett, så er det nok som blomsty sier en fordel å ikke ha tak over hodet. Gps-dekningen innendørs er vel ikke helt å stole på alltid. Bruker forøvrig selv Endomondo og er veldig fornøyd med dette. Har erstattet Runkeeper med denne, da jeg likte bedre Endo sin app og webløsning. Har aldri prøvd den til svømming, men løping, sykling og ski fungerer utmerket. Bruker og Polar BT pulsbelte sammen med denne, men den har jeg kjøpt utenom shoppen til Endomondo. Har du iPhone tror jeg du må ha annen pulsmåler (dersom du i det hele tatt ønsker pulsmåling) enn Polar sin, men det kan du gjerne dobbeltsjekke da jeg kjører Android selv. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 jeg sjekket litt rundt i går og det virker som det viktigste er at pulsbelter har støtte for Android ANT. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Eg bruker Polar sitt BT pulsbelte, og det fungerer ypperlig. Bruker standard blåtann, og har god Polar kvalitet. Når det gjelder svømming så spørs det om GPS'en har noen verdi i det hele tatt. Ofte har den et avvik på på et par meter og når man svømmer lengder i et basseng så vil avviket etterhvert bli ganske betydelig. Da tipper eg det er bedre å deaktivere GPS'en, svømme de lengdene du skal og deretter plassere økten på kartet selv samt legge inn den lengden du faktisk svømte manuelt. Da blir det nøyaktig. Tid vil bli registrert, og utregning av hastighet osv blir korrekt når du får redigert treningsøkten. Her er et eksempel på hvor unøyaktig GPS'en kan være: http://www.endomondo.com/workouts/38460018 Tro meg, eg løpte ikke så ustødig Når det er dårlig vær bruker eg en vanntett pose fra Clas Ohlson. Putter mobilen oppi, lukker den igjen og henger den rundt halsen. Har holdt mobilen min i live siden i fjor høst. Disse posene er 100% vanntette, så eg tviler på at det er noe problem å ha den i et basseng. Du kan til og med prate igjennom posen om behovet melder seg Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Selv bruker jeg en meget "ekslusiv" brødpose fra Rema rundt telefonen, men det fungerer nok dårlig til svømming :!: Fungerer som fjell til sykling og løping. Har i det siste og opplevd at GPSen er litt unøyaktig, men det tror jeg er at telefonen begynner å bli gammel (to år gammel Desire som har hatt sine runder i bakken). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå