Fizzle Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Heisann. Jeg lurer på en liten ting. Det finnes vel ikke BARE to uker på og fire uker av ordning når man jobber offshore? Altså på plattform. Er det bare denne turnusen som finnes når man jobber på plattform? Lenke til kommentar
Slupx Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Nei du har flere turnuser enn 2/4.. I service kan du ha 5/4, 2/3-2/4. Det varierer litt etter hvilket yrke du har og hvilket firma du jobber for. I firmaet jeg jobber har de som går på hopp&sprett 2/3. De som går på fast rigg har oftest 2/3-2/4 og noen få går med ren 2/4 rotasjon. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Hvor jeg jobber, som er innen service er det veldig forskjellig. Mye av arbeidet er hopp og sprett da du aldri vet hvor lenge du jobber, eller er hjemme. Når det gjelder rotasjon er de fleste på 4-4 på verft i Østen, eller offshore utlandet. Noen få går 2-4 Norsk sokkel, men det er få, er som regel hopp og sprett her også.. I tillegg til mye båter/skip, ikke bare rigger/drillskip. Nå er jeg på vei til Afrika, der blir jeg vel offshore alt i fra 2-5 uker tenker jeg. Endret 23. februar 2012 av Hyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå