Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva lærer de egentlig på skolen idag?

Anbefalte innlegg

Ja, det kan man saktens spørre om når man leser følgende artikkel i Dagbladet.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/08/21/376492.html

2 av 3 lærerstudenter som startet studiet for 2 år siden svarte feil på et regnestykke om enkel prosentregning som bare var barnemat for oss da vi gikk i barneskolen (folkeskolen) Stakkars elever som skal bli undervist av slike....

Trodde det var en spøk da jeg leste det. Her er det altså voksne mennesker som utdanner seg til lærer, og etter to års studium ikke klarer regneoppgaver som er så enkle at,.... ja da jeg gikk i folkeskolen var dette altså for barnemat å regne. Nå er det enkel hoderegning......

:lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fasiten til oppgåve 1 er feil!

Tullingane i Dagbladet har regnet ut kor mange % som er gutar i steden for å regne ut kor mange % som er jenter !

øhh? nei... Svaret er 54%.. Jentene er flest.. synd det der..

Ops! så visst feil!

Lenke til kommentar
Fasiten til oppgåve 1 er feil!

Tullingane i Dagbladet har regnet ut kor mange % som er gutar i steden for å regne ut kor mange % som er jenter !

øhh? nei... Svaret er 54%.. Jentene er flest.. synd det der..

Ops! så visst feil!

Du er ikke tilfeldigvis lærer? :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

jeg vet ikke helt jeg ass..... går i tiende nå... men vi "lærer" bare kjedelig dritt....

og en teflon-hjerne med 3 lag teflon :oops: har sørget for at jeg har blitt en skikkelig regelrytter :D

men, faktisk, hvis jeg skulle velge noe i en av de tre regelbøkene mine i matte som var lettest, så hadde jeg faktisk valgt prosent....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...