Gå til innhold

Folkens, ikke overse Binary Domain

Anbefalte innlegg

post-143771-0-86858800-1329944918_thumb.jpg

Vi ser stadig svært bra spill bli oversett og glemt av folk flest. Psychonautrs, Beyond Good and Evil, Grim Fandango... dette er tre av de beste glemte, men listen er mye lengre. Vanquish hadde definitivt sine sider, og selv om Bulletstorm var meget bra er det tvilsomt at det får en oppfølger. Derfor vil jeg nå rette søkelyset mot et spill kalt Binary Domain. På mange måter er dette "bare" en Gears of War-klone, men da glemmer man fort at nok kloner lager en ny sjanger. Diablo hadde sine kloner en stund, men nå regnes de som action-RPG. Doom hadde mange kloner, men nå kalles de FPS. Hadde vi ikke hatt Doom-kloner hadde vi ikke hatt Call of Duty i dag.

Anyway, Binary Domain minner litt om Terminator, da det handler om at maskinene har gjort opprør mot menneskene. Som i Gears of War er det et tredjepersons skytespill med flittig bruk av cover, flere folk på laget og så videre. Men ulikt GoW kan vi velge hvem vi vil ha med på laget (har bare spilt demoen, så aner ikke hvor flittig det brukes gjennom spillet), og relasjonene til laget vil endre måten de oppfører seg på. For eksempel vil de nekte å ta imot ordre om de ikke liker deg, og så videre. Demoen er ute på PSN (og sannsynligvis XBL) nå, så det skader vel ikke å prøve?

Trailer:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å pirke, men hvor sier jeg det? Tvert imot sier jeg at jeg ikke vet hvor flitting ting som lojalitet og valg av lagkamerater vil brukes gjennom spillet. Jeg testet demoen etter å ha lest en anmeldelse, og det jeg så i demoen lovet svært bra. Kommer til å kjøpe dette snart.

Btw det ligger på Metacritic med kun to anmeldelser (ikke så rart siden det ikke er ute ennå), men de lover bra.

http://www.metacriti...0/binary-domain

Edit: Har gått gjennom Chapter 1 så langt og elsker dette spillet. Det minner om Gears of War, men vi kan oppgradere våpen i små "butikker" spredt rundt omkring. (ikke butikk akkurat, men små bokser hvor vi kjøper ting. Dere skjønner hva jeg mener.) Det er mye variasjon så langt, og karakterene er meget interessante. Bossene er i en klasse for seg. Men det beste av alt er at selv om det er rimelig bra action (for eksempel hoppe opp på hodet til en boss, klamre seg fast og fyre løs mot hodet dens) er det null quick time events å se noe sted. Regner selvsagt med at kvaliteten vil falle litt utover i spillet, men så langt ser det ut til å bli en klassiker for min del. :D

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Hehe, hvem bryr seg om personlighet? Prøv demoen, du. Jeg har ingenting imot karakterene her og synes de gjør en grei jobb. De er i alle fall hundre ganger bedre enn machopappen i Gear of War. :p

Det jeg mener er at du ikke blir kjent med folkene i en demo (spesielt om du ikke gadd fullføre den engang), så hvordan kan du si karakterene ikke har personlighet? Det tar tid å bygge opp en karakter og bli kjent med dem. Prøv å les en bok og se hvor mange karakterer du har der. Som regel er det ikke mer enn fire, fem hovedkarakterer, nettopp fordi det tar tid å la leseren bli kjent med dem. Du kan ikke lese et kapittel og tro du kjenner alle karakterene ut og inn, så hvordan kan du gjøre det i en demo av et spill?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Spilte gjennom Chapter 1 igår kveld, og synes det virket bra. Historien er faktisk interessant (noe som er sjelden kost i et skytespill) og gameplayet er bra. Det jeg vil trekke spillet for er at han jeg var på lag med elsket å løpe foran meg mens jeg skjøt, og i tillegg ble han sur fordi jeg traff han. Idioten må da kunne følge litt med selv.

Lenke til kommentar

Har spilt gjennom de to første kapitlene og må si det er et av de bedre skytespillene. Det som er kult er at du blir oppmuntret til å spille bra siden du får ros for det av lagkamerater. Samtidig kan du få kjeft om du gjør det dårlig. Systemet er kanskje ikke så veldig dypt, men kult likevel. Føler også det er passe Harry. Har trukket på smilebåndet flere ganger. Koster 177,- på cdon nå, og det var vel det jeg betalte også.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg må takke for denne tråden. Dette var ett spill som for meg hadde gått helt under radaren.

Jeg er ikke noen fan av gears of war, og alt som blir omtalt som cover shooters holder jeg meg som regel unna. Men som stor fan av Terminator serien følte jeg meg straks tiltrukket av dette spillet da jeg leste om det i denne tråden.

Var bare så vidt jeg faktisk kom orntlig i gang, da jeg syntes grafikken var ufyselig dårlig de første to timene. Skytingen føltes ikke noe god, som jeg sa tidligere cover shooters apelerer ikke. Stemmeskuespillet far forferdelig, styringa kronglete og unøyaktig. Alt slo feil.

Men heldigvis hadde jeg lite annet å spille, så ble til at jeg spilte litt til og litt til. Etter ca 3 timers spilling hadde jeg glemt alt det negative. Storyen er mange MANGE hakk over hva jeg forventet. Karakterene er karikaturer men likefult bryr man seg om de. Fiendene er mange, varierte og artige å kjempe mot. Spillet har også en god lengde må jeg si. Har ikke fullførte det enda, men hele tiden sitter jeg å tror jeg snart har gjort det, uten at jeg hadde følt spillet var for kort første gangen jeg tenkte det.

Spillet har mangler. De tingene jeg nevnte først, er jo egentlig reelle. Men likevel fenger historien og spill mekanikkene nok til at man fort overser manglene. Men man er nok kanskje avhengig av å bli fenget av settingen.

Tusen takk for denne tråden :)

Binary Domain, gi det en sjangs :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...