telealf Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Hei, Nå er det så lenge siden det har vært et bilde fra Roma på kritikken at jeg forsøker meg med et gatefoto. Bildet er rotete, men det er også meningen. Kommentarer og kritikk? Lenke til kommentar
cfager Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Kanskje du skulle prøvd å croppe det litt? fjerne banankassene, og øverste vindusrad. I tillegg kunne du forsøk å gjøre det sort/hvitt. Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Liker ideen, og du sier selv at det er rotete. Rotet i forgrunnen synes jeg er helt greit, men jeg synes også bakgrunnen er rotete og forstyrrende. Fokuset og skarpheten er bra, men som sagt er bakrunnen litt forstyrrende og det kunne kanskje vært unngått med en lavere blender ( men det er ikke sikkert du hadde mulighet til). Men jeg synes bildet ditt har potensiale. Lenke til kommentar
telealf Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) Tusen takk for gode tilbakemeldinger. Jeg har liten erfaring i å jobbe med S/H, men kanskje? Mulig jeg kunne ha beskjært, men ønsker i utgangspunktet å beholde samme format. Så om jeg beskjærer banankasser synes jeg det blir litt lite rom t.h og forgrunn? Vil heller ikke kappe skilt i bakgrunnen. Endret 24. februar 2012 av telealf Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Større blender ville gjort seg her. Men jeg redigerte det i post, justerte levels, simulerte litt høyere blenderåpning, croppet det, sharpet det og la til litt svaaak glow for at det skulle se gammeldags ut. Hvis du liker det kan du jo selv forsøke å gjenskape bilde slik jeg har redigert det Lenke til kommentar
D-600 Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Flott bilde!hvordan simulerer du større blender?kan dette gjøres i LR? Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Flott bilde!hvordan simulerer du større blender?kan dette gjøres i LR? Vel, det kan jeg ikke fortelle deg, for Lightroom har jeg aldri noensinne brukt. Vet ikke hvordan interfacet ser ut engang. Men dette kan enkelt gjøres i photoshop. Søk på en tutorial på youtube. Jeg gjorde dog dette ikke i photoshop. Er ikke særlig flink med PS, men jobber mye med spesialeffekter til film, og gjorde derfor dette i Adobe After Effects hahaha Når sant skal sies så redigerer jeg alle bilder der. Kan gjøre nesten alt man kan i photoshop men enkelte ting er vanskeligere eller tar lengre tid. hehe. Fordi det er jo i all hovedsak KUN egnet og beregnet på film. Endret 29. februar 2012 av IceBlitz Lenke til kommentar
telealf Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 Større blender ville gjort seg her. Men jeg redigerte det i post, justerte levels, simulerte litt høyere blenderåpning, croppet det, sharpet det og la til litt svaaak glow for at det skulle se gammeldags ut. Hvis du liker det kan du jo selv forsøke å gjenskape bilde slik jeg har redigert det Takk for tips, bra jobba. Tror foreløpig jeg jobber i farger . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå