Gå til innhold

Siving + MBA?


ttph

Anbefalte innlegg

Noen som har noe forslag til min utdanning?

 

Interesserer meg for realfag. Ønsker å jobbe som leder i et firma - helst innenfor teknologi. Da er 5 år på NTNU svært aktuelt.

 

Spørsmålene mine er:

1. Hvilken linje burde jeg velge? Jeg tenker petroleumsfag, produktutvikling, energi og mijø, marin tekning.

 

2. Siden hovedmåler er å bli leder, burde jeg kanskje ha økonomi? Siv.øk på NHH er derfor litt aktuelt. Hva tror dere om 5 år siv.ing + 2 år med en master i økonomi på NHH eller i utlandet? Er det verdt å bruke to år til på utdannelse fremfor to års jobberfaring?

Går det an å ta det ved siden av jobben eller over nettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

 

Har vurdert indøk, men poenggrensen ligger et hakk for høyt for mitt førstegangsvitnemål. Tenker også at en vanlig ing har mere dybdekunnskaper, samtidig som videreutdanning kanskje gir mer enn indøk utdannelsen.

 

Noen som vet hvordan en arbeidsgiver vurderer MBA kontra Executive MBA?

Lenke til kommentar

Ellers ta utdanning innenfor et felt jeg liker? Jeg sa jo det at det er realfag som er min interesse, det å utvikle og produsere. Spørsmålet mitt var om det er verdt å legge til to ekstra år.

 

Jeg blir nok ikke skuffet nei. Du vet litt for lite om meg og mine fordeler. Men du kan sikkert hente kaffe til meg hvis du ønsker det :)

Lenke til kommentar

Jeg er litt der jeg og, om jeg vil ta Ind.øk master (ikke NTNU) eller om jeg vil ta en master (på NTNU) så jobbe litt og så ta en MBA ved f.eks. Handelshøyskolen i Bodø (Universitetet i Nordland) på deltid etter jeg har jobbet noen år. Der koster det ingenting utover semesteravgift og selv om man kan diskutere hvorvidt BI eller andre har bedre kvalitet så er forskjellen gjerne på noen hundre tusen kroner.

Lenke til kommentar

Jeg er litt der jeg og, om jeg vil ta Ind.øk master (ikke NTNU) eller om jeg vil ta en master (på NTNU) så jobbe litt og så ta en MBA ved f.eks. Handelshøyskolen i Bodø (Universitetet i Nordland) på deltid etter jeg har jobbet noen år. Der koster det ingenting utover semesteravgift og selv om man kan diskutere hvorvidt BI eller andre har bedre kvalitet så er forskjellen gjerne på noen hundre tusen kroner.

 

Utrolig vanskelig valg. Vanskelig å vurdere hvor mye en videreutdanning er verdt.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor vanskelig det er å få kommet inn på en MBA grad på en anerkjent skole utenlands, er det opptaks krav eller bare å betale? :)

 

 

Tror du må gjennom et nåløye med gode karakterer, bestått språktest, motivasjonstest og interview når det gjelder Harvard. Må også søke to år i forkant tror jeg :)

Lenke til kommentar

Hva tror dere om 5 år siv.ing + 2 år med en master i økonomi på NHH eller i utlandet?

Det tror jeg du kan glemme; du kommer ikke inn på NHH-master med siving-utdannelse som eneste grunnlag, etter det jeg vet.

 

Jeg ville gått for den NTNU-linjen som virker morsomt i første omgang, så konsentrerer du deg om å gjøre det bra der. Et MBA-studie kan du gjerne ta, men det skjer typisk etter noen år i jobb – da forhåpentligvis med en arbeidsgiver i ryggen som backer deg finansielt.

 

Anerkjente skoler er gjerne anerkjente nettopp fordi man må være mentalt oppegående for å komme inn, men det er nå ganske mange av disse som ikke krever noe umenneskelig hverken av mentalt omløp eller formelle kvalifikasjoner.

Lenke til kommentar

Hva tror dere om 5 år siv.ing + 2 år med en master i økonomi på NHH eller i utlandet?

Det tror jeg du kan glemme; du kommer ikke inn på NHH-master med siving-utdannelse som eneste grunnlag, etter det jeg vet.

 

Jeg ville gått for den NTNU-linjen som virker morsomt i første omgang, så konsentrerer du deg om å gjøre det bra der. Et MBA-studie kan du gjerne ta, men det skjer typisk etter noen år i jobb – da forhåpentligvis med en arbeidsgiver i ryggen som backer deg finansielt.

 

Anerkjente skoler er gjerne anerkjente nettopp fordi man må være mentalt oppegående for å komme inn, men det er nå ganske mange av disse som ikke krever noe umenneskelig hverken av mentalt omløp eller formelle kvalifikasjoner.

 

Takk for et godt svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...