Gå til innhold

Hjelp til kjøp av minipc/netbook, helst under 4000kr

Anbefalte innlegg

Hei!

min bærbare har tatt kvelden, så jeg trenger en ny, og vil da ha en sånn liten lekker sak.

Skal bare bruke den til lett skolearbeid, som skrive notater og topics. Gjerne grei batterilevetid, men ikke noe viktig poeng.

Blir også å bruke den for å se film/serier og da koble den på en ekstern skjerm, så utgang for det må den ha

Er ikke negativt om den kan streame relativt greit heller, type live sport sendinger ol.

Lagringsplass er ikke viktig.

Har kikka litt på både asus eee og acer one, men har igrunn ikke mye peiling så derfor spør jeg om hjelp :)

Hva vil dere anbefale?

Billigere jo bedre, og vil helst holde meg under 4000kr.

Takk

Maya :)

Edit: skjermstørrelse rundt 10"-11" helst,litt pluss minus-ish..vil ikke ha noe "stor" minipc :)

Endret av maya86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En helt ny laptop nå er ASUS EEE 1225B, mye for pengene ifm mini-pc vil jeg si. Sjekk ut litt tester osv. Har ikke sett den selv, men spesifikasjonsmessig ser den jo veldig grei ut.(test) Litt usikker på om batteriet stikker litt ut. Den store konkurrenten er vel HP dm1, som kommer i mange utgaver. Synes absolutt du bør gå for en 11,6" fremfor en 10" da du ofte får et bedre tastatur, bedre oppløsning på skjermen og maskinkraft, som du kan få bruk for om du skal bruke den til ekstern skjerm. Ellers så er det jo litt forskjellige meninger i forhold til definisjoner og størrelse, men tar her med 11,6" innenfor "mini pc/netbook" selv om det strengt tatt er 10,1" man vanligvis referer til, siden du nevnte 11" i posten din :)

Uten at jeg skal si meg sikker tror jeg de nevnte skal holde til dette, men igjen bør du

dobbelsjekke på div. nettsider.

Sportsendinger kan være krevende utover dette også, som du gjerne vet :)

EDIT: Skal du likevel gå for en 10" finnes det et fint utvalg her (kan hende noen er billigere på andre sider) , toshibaen ser ut til å få gode skussmål i testen fra hw. (som riktignok er litt gammel). Disse er jo også helt greie valg dersom du forsatt ikke vil ha en "stor minipc", men du har gjerne kikka på de allerede, så her får andre komme med erfaringer etc. pass forresten på at noen av mini-pcene har amd c-50 og noen Intel atom n2800, tør ikke si hvilken du bør velge av disse. (Kan være en grunn til å ikke velge Toshibaen, men igjen, er usikker)

Ser det ble litt rotete her men regner med noen andre også har noen gode inspill på hva du bør velge :)

Endret av Zeorsd
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Ang str, så var vel meninga mi egentlig å si at jeg ville ha noe mindre enn en vanlig laptop for å gjøre det enklere å dra med seg ;) Så om det blir 10 eller 12 er ikke så viktig.

Likte den asus pcn. Ser ut for meg til at den kommer innunder mine krav :) og fin var den og.

Ikke ille i pris heller.

Om den ikke skulle klare å streame sport så får det være. Bor i utlandet så liker å se vintersport hjemmefra bare ;)

Blir nok en sånn om det ikke ramler ned noe annet som sier imot :)

Igjen, tusen takk for godt svar :)

Lenke til kommentar

Du kan også vurdere Samsung NP305U1A. Jeg kjøpte denne for ca to uker siden og er så langt svært fornøyd. Den er ganske lik Asus'en i spesifikkasjonen, men har matt skjerm (stort pluss for meg) og lavere vekt (veier bare 1,2kg).

De har spart vekt ved å ha et mindre batteri, så batteritiden er opptil fire timer mot 8 timer på Asus'en. Så det spørs hva du mener er "grei" batteritid.

Lenke til kommentar

Synes den Samsungen er et godt alternativ ja, ikke dumt med matt skjerm, selv om det er delte meninger om dette. Greit med formfaktoren og, batteriet stikker ikke ut som det gjør på Asusen. Har større harddisk og, men 320 holder for de fleste. Ellers kan det nevnes at Samsungen ikke har USB 3.0, men det er av begrenset betydning på disse. Er gjerne batteritiden som blir viktig her ja, og for min del er det litt av poenget med en sånn å ha god batterikapasitet. Anser forsåvidt også Samsung som "hakket bedre kvalitet" enn Asus på generell basis.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...