Grimnar Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Hei Har tatt på meg å lage en konkurent til en .xls fil på jobben som er særdeles vanskelig å bruke. Denne filen gir en oversikt over hvor folk er, hva de gjør etc. Alt gjøres manuelt. Så jeg har tenkt å lage en liten demo før jeg får go ahead. Dette skal lages slik at det kan vises i en nettleser og fullskjerm, og skjermen må stå vertikalt. Dette blir i allefall en 40" med info. (Altså 1080x1920) Selve designet har jeg klart, men det er en god stund siden jeg har holdt på med html/php så jeg er veldig svak der akkurat nå. Så nå i starten trenger jeg hjelp til css/html. Legger ved et bilde for å vise hvordan jeg ønsker at det skal se ut, dvs fargevalg etc. PS: Jeg er ikke sikker om dette egentlig er php siden det etterhvert skal kobles til en database og en admin-del hvor man har rullegardiner for å endre status på ting. Nb, denne tråden lå i Web-design,HTML og CSS. Da har jeg laget en (av flere) tabell som viser hva jeg mener. Men jeg trenger php/mysql backend til dette. Hvor begynner jeg? Det jeg har prøvd så langt er med forms, men det blir ikke lagret. Så jeg må over til en form for database. Eller kanskje en csv-fil(?) Se forøvrig: Her Endret 26. februar 2012 av Grimnar Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Er ikke sikker på hva du spør om. HTML og CSS bruker du for å kode utséendet. PHP og database bruker du for å slippe å oppdatere tabellene manuelt (dynamisk nettside). Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 Nei jeg var kanskje litt uklar. Men nå har jeg altså kommet i mål med å lage designet på siden. Altså, lage ymse tabeller. Men nå trenger jeg å lage admin siden til den siden. Dvs, sette inn forms etc for å kunne redigere innholdet. Så om noen har noen gode tips så er det bare å fyre løs. Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 Altså, her er en liten del av siden jeg jobber med. Det jeg trenger nå er et system for å redigere innholdet. Systemet må kunne regne ut hvor mange som er i jobb osv. Så jeg ser for meg at Etternavn,Fornavn skrives inn manuelt via en form, og resten kan legges inn via rullegardiner. MEN, jeg aner ikke hvor jeg starter Link Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 Da har jeg fått til en kraftig betaversjon av adminsiden. admin.html <p>Rom 2<input type="text" name="navn1" /> <input type="submit" value="Lagre"></p> <p>Rom 2<input type="text" name="navn2" /> <input type="submit" value="Lagre"></p> og henter denne via <?php echo $_POST['navn1']; ?></> <?php echo $_POST['navn2']; ?></> på hovedsiden. MEN, dette blir jo ikke lagret. Så om jeg lager mange input forms så sletter jeg de foregående osv. Så nå står jeg fast. Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 Tror denne tråden kan flyttes til php. Kommer til å lese http://css-tricks.com/php-for-beginners-building-your-first-simple-cms/ Og deretter prøver å implementere ut i fra kunnskapen derifra. Men tar gjerne i mot tips. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Moderatormelding Flytting Tråd flyttet til PHP-kategorien etter trådstarters ønske.Mvh. r2d290-Forumveileder Endret 26. februar 2012 av r2d290 waits for alice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå