Runinho Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Men du greier å komme med en påstand uten begrunnelse i denne tråden at du tydeligvis vet bedre. Slik jeg ser det kom du med påstanden. Jeg godtar bare ikke kildene. Jeg er skeptisk til FRPs økonomiske plattform. Men ser vel strengt tatt ikke at de kan styre landet noe dårligere enn noe annet parti. En av de store argumentene som brukes mot regjeringen er jo at ingen av dem har hatt en "ekte" jobb. Der ligger vel faktisk FRP først. FRPs stortingsrepresentanter kommer vel hovedsakelig *ikke* ifra akademia. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Men du greier å komme med en påstand uten begrunnelse i denne tråden at du tydeligvis vet bedre. Slik jeg ser det kom du med påstanden. Jeg godtar bare ikke kildene. Du skrev dette: Jeg sluttet å lese førsteinnlegget når det linket til Dagbladet som siterte Europarådet som sa at den norske samfunnsdebatten hadde klare undertoner av rasisme. Verken Dagbladet eller Europarådet klarer å definere rasisme, vet hva det er, eller forstår den norske samfunnsdebatten. Det er en ganske drøy påstand. Jeg er skeptisk til FRPs økonomiske plattform. Men ser vel strengt tatt ikke at de kan styre landet noe dårligere enn noe annet parti. En av de store argumentene som brukes mot regjeringen er jo at ingen av dem har hatt en "ekte" jobb. Der ligger vel faktisk FRP først. FRPs stortingsrepresentanter kommer vel hovedsakelig *ikke* ifra akademia. Så du har ikke lært noe av denne tråden? FrP vil i posisjon bryte internasjonal lov og / eller konvensjoner. Nok en dokumentasjon på FrPs uansvarlige økonomiske politikk. Jeg har en mistanke om at du ikke bare sluttet å lese første post, men hoppet direkte til slutten og kom med en påstand som fortsatt bare henger i løse luften. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Til dere som påstår at FrP er et sosialdemokratisk parti. Her Fremskrittspartiet er et liberalistisk folkeparti. er hva partiet skriver om seg selv. Kilde: http://www.frp.no/no/Vi_mener/Prinsipprogram_2009-2013/ Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Til dere som påstår at FrP er et sosialdemokratisk parti. Her Fremskrittspartiet er et liberalistisk folkeparti. er hva partiet skriver om seg selv. Kilde: http://www.frp.no/no/Vi_mener/Prinsipprogram_2009-2013/ Jeg kan sikkert finne tid til å svare på det andre innlegget, men hva med å kikke litt videre i partiprogrammet deres? Det er et offentlig ansvar at alle får tilgang til nødvendige helse- og omsorgstjenester. Fremskrittspartiet vil ha en varm, verdig og valgfri eldreomsorg der den enkelte selv skal bestemme over sitt eget liv. Det er ikke hvem som yter tjenestene som er viktig, men at mottakerne er fornøyd med det tilbudet de selv velger. Innbyggerne har krav på å få nødvendige helsetjenester når behovet oppstår. Vi ønsker derfor å lovfeste retten til nødvendige omsorgstjenester. Det er uverdig med lange ventelister for å få behandling på sykehusene, rehabiliteringsinstitusjonene og i rusomsorgen. Det er samfunnsøkonomisk irrasjonelt at mange i perioder må leve på overføringer fra det offentlige fordi det er kø for å få behandling. Vi anser også tannhelsetjenesten for å være en integrert del av helsevesenet. Staten skal primært ha ansvaret for å finansiere nødvendige helse- og omsorgstjenester for innbyggerne gjennom folketrygden, basert på stykkprisfinansiering. Vi ønsker at egenandelene skal holdes på et moderat nivå. Imidlertid skal den enkelte selv kunne velge mellom ulike behandlingssteder og omsorgstjenester, både offentlige og private. Innbyggerne må gis makt til å kunne velge bort tilbud de er misfornøyd med. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Jeg sluttet å lese førsteinnlegget når det linket til Dagbladet som siterte Europarådet som sa at den norske samfunnsdebatten hadde klare undertoner av rasisme. Verken Dagbladet eller Europarådet klarer å definere rasisme, vet hva det er, eller forstår den norske samfunnsdebatten. Og nå etter 22 Juli har de fått alt vannet de trenger til å kjøre mølla si om og om igjen. Tilbake i 2007 en gang varslet CIA, i en artikkel i the world fact-book, bekymring for økningen av ekstremkristne og rasister i Norge. ... Jeg kom på det nå plutselig... Det var jo litt morsomt at de nevnte det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Jeg kan sikkert finne tid til å svare på det andre innlegget, men hva med å kikke litt videre i partiprogrammet deres? Det er et offentlig ansvar at alle får tilgang til nødvendige helse- og omsorgstjenester. Fremskrittspartiet vil ha en varm, verdig og valgfri eldreomsorg der den enkelte selv skal bestemme over sitt eget liv. Det er ikke hvem som yter tjenestene som er viktig, men at mottakerne er fornøyd med det tilbudet de selv velger. FrP er ikke en fare for de rikes sikkerhet, men om ikke deres økonomiske politikk er det https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1419357 hva er da en fare for rikets sikkerhet? Deres skatte og avgiftspolitikk ville rasert den norske velferdsstate. Den ville ført til sosial uro og grupper som blir satt opp mot hverandre. Fremskrittspartiet vil ha en varm, verdig og valgfri eldreomsorg der den enkelte selv skal bestemme over sitt eget liv. Vi ser jo den varmen i praksis i land som har ført en liberalistisk politkk. Den er så varm at bygninger og blier settes i brann. FrP=BLØFF som jeg har dokumentert i tråden om deres budsjett for 2012. Men de er ikke bare en bløff, men et direkte farlig parti da deres partiprogram tilpasses en skjult politisk agenda. Det er vanlig at partier ikke greier å oppfylle alt de lover i sine programmer. Poenget er at i tilfellet FrP henger det ikke på greip. Endret 29. februar 2012 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
PSV Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Vi ser jo den varmen i praksis i land som har ført en liberalistisk politkk. Den er så varm at bygninger og blier settes i brann. Dette er helt feil, men jeg oppmoder gjerne til at du beviser det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Så du har ikke sett bildene på Tv av det som skjer ute i Europa? Hadde den krisen USA opplver skjedd i Europa, for eksempel i Frankrike skulle du sett opptøyer. Stikkord: Boligboblen som sprakk i USA. Bankkrisen på Island. Bolig / eiendoms boblen som sprakk i Irland. Gjeldskrisen i Hellas, Spania, Italia Sterk høyrevridning i Ungarn. Alt som følge av markeder som ikke ble styrt. Mangel på reguleringer. Ikke alle steder har det endt i gatebranner, men folk har masjert i gatene i alle ovennvente land (også Occupy bevegelsen i USA). Sosial uro starter som regel med at folk begynner å masjere i gatene. Hånd i hånd med sosial uro, går det å sette ulike folkegrupper opp mot hverandre. Noen må jo ha skylden og da plasseres den ikke alltid der den hører hjemme. Men kan hende ser du ikke på Tv nyhetene. Slagord fra Anders Lange og gjentatt av Carl Ivar Hagen. La oljeskattene betale folkets skatter. Hvilket handlingsrom hadde Norge hatt: Uten oljefond? Med FrP's skatte og avgiftspolitikk? Endret 29. februar 2012 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) På nyhetene i dag. Aktoratet legger ned påstand om 5 års fengsel for Krekar. Forsvarerne legger ned påstand om full frifinnelse da Krekar kun har svart på direkte spørsmål. På Vestlandet har vi et orddak, Den som er med på leken får smake steken. og Den som stikker frem hodet risikerer å få det kappet av. Å true med å sende Krekar tilbake til en dødsdom i Irak er vel ikke bedre enn det Krekar har truet med. Men det er vel ikke aktuelt å bure Erna og Siv inne fordi de har truet med å bryte menneskerettsloven og sende Krekar i døden om de kommer i posisjon? Rent teoretisk kan vi si at Siv og Erna opphever seg selv til dommere og eksekverer en dødsdom om de i posisjon sender Krekar til dødsdom i Irak. Eller bruker de to populistene saken for å skore billige politiske poeng? Endret 29. februar 2012 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Skal hilse fra min økonomiutdannede far og si at du hører hjemme på en institusjon. De siste tingene du har skrevet her viser til en total mangel av tilknytning til denne verdenen. Endret 1. mars 2012 av Slimda 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Nå ser du vel grunnen til at jeg har sluttet å kommentere det du skriver. Nå må du endog vise til svada fra din far. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 "FrP og Mullah Krekar. Hvem er størst fare for rikets sikkerhet?" FRP, de har tatt med seg terrorister inn i stortingssalen Inviterte terrorstemplet til Stortinget Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Krekar hyllet nå nettopp drapet på Theo Van Gogh IQ hans er 40 - samme som resten av hans likesinnede, kast ut han og de 100 andre som stod å skrek sammen han idag.. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) Krekar hyllet nå nettopp drapet på Theo Van Gogh IQ hans er 40 - samme som resten av hans likesinnede, kast ut han og de 100 andre som stod å skrek sammen han idag.. Dream on, de er like norske som selveste "ola nordmann".(ifølge regjeringen) Endret 2. mars 2012 av freddy85 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Men han har vel så lenge han ikke sitter i fengsel ytrings og demonstrasjonsfrihet. Han må også stå til ansvar for det han ytrer som alle andre som oppholder seg her i landet. Han fra FrP som uttalte seg om det Krekar sa og gjorde er ikke så mye bedre. Han sier at norske myndigheter har spilt falitt, selv om de så langt har holdt internasjonale lover som Erna Solberg og Siv Jensen vil bryte om de sender ham til en mulig dødsdom i Irak. Det er sakens kjerne. Saken mot Krekar går sin gang og han må som sagt stå til ansvar for sine ytringer. Domstolene og ikke politikere dømmer her i landet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå